دسته‌ها
اخبار

فرآیند آنیل در صنعت سیم و کابل | fouladgostar

فرآیند آنیل در صنعت سیم و کابل | fouladgostar

مفتول پس از خروج از ماشین کشش و پیش از ورود به داخل کوره اصلی ، حرارت اولیه را کسب می نماید که این ناحیه را پیش گرم کن می نامند صنایع مفتولی فولاد گستر . گرم کردن اولیه مفتول برای کاهش اثرات شوک حرارتی و احتمال سوختن مفتول در اثر عبور جریان زیاد ناحیه کوره الزامی است . در روش های محتلف آنیل پیوسته دو نوع آن که آنیل مقاومتی و آنیل القایی است در صنایع مفتولی کاربرد گسترده تری دارند . عملیات خنک کردن با سرعت حدود 50 تا 100 درجه سانتيگراد در ساعت انجام میشود و دمای کوره باید به 300 درجه سانتی گراد برسد تا بتوانیم آنرا تخلیه کنیم. (mmpco) شرکت بازرگانی صنعتی مهرمیهن پولاد تولید کننده انواع پیچ های فولادی سرشش گوش از قطر 20 میلیمتر تا قطر 100 میلیمتر بر اساس استاندارد و مطابق نیا… درباره سایت استیل زمانی
این شرکت فعالیت خود را در سال 1384 با نام پردیس متال و با هدف ورود به عرصه ی تولید و شناخت بازار تقاضا و تامین اقلام مورد نیاز صنایع ساختمانی،نفت،گاز و کشاورزی آغاز نموده و طی این سالها با افزودن مدرن ترین ماشین آلات به خط تو…

  • وزن بسته بندی های آن نیز با توجه به قطر و اندازه ، وزن هر بسته مفتول سیاه تغییر می کند .
  • در روش های محتلف آنیل پیوسته دو نوع آن که آنیل مقاومتی و آنیل القایی است در صنایع مفتولی کاربرد گسترده تری دارند .
  • سرد یا گرم کردن قطعات فلزی پس از بازپخت، ساختار مواد را یکبار دیگر تغییر می دهد، بنابراین ممکن است برای دستیابی به خواص مطلوب، عملیات حرارتی بیشتری لازم باشد.
  • این سیم ها در انواع سایز ها و مدل ها و در رول های 500 و 1000 و 2000 متری قابل عرضه بود و کلیه تست های مربوط به کشش و قطر و غیره روی آنها انجام شده است.
  • یکی از پر مصرف ترین و پر طرفدارترین محصولات مفتولی که در صنایع مختلف کاربرد وسیع و گسترده ای دارد .
  • در ادامه مطلب ما به ارائه اطلاعاتی در مورد روش تولید این محصول فولادی می پردازیم.

شرکت صنایع پیچ و مفتول مازندران با کد ثبتی 932 از سال 1372 در زمینه تولید انواع پیچ در گریدهای مختلف و همینطور مفتول های آنیل فسفات شروع به فعالیت نمود. تنوع محصولات این شرکت و توانایی فنی متخصصان ما در طی این دوران سرمایه اصلی این شرکت است. آهنگ کروی شدن سمانیت، بستگی به میکروساختار اولیه فولاد و همچنین نحوه عملیات حرارتی کروی کردن دارد، از نظر میکروساختاری، پرلیت بیشترین زمان را برای کروی شدن نیاز دارد و در بین میکروساختارهای مختلف پرلیتی زمان لازم برای کروی شدن به ترتیب از پرلیت خشن به پرلیت متوسط و سپس پرلیت ظریف کاهش می یابد. انعطاف پذیری بسیار خوب فولادهای کم کربن و کربن متوسط با سمنتیت کروی از این نظر اهمیت دارد که این فولادها اغلب توسط کار سرد شکل می گیرند.

فرآیند آنیل در صنعت سیم و کابل

فرآیند بازپخت نیاز به فلزات با دمایی بالاتر از دمای تبلور مجدد آن برای مدت زمان معینی قبل از سرد شدن دارد. به عنوان مثال، فلزات آهنی مانند فولاد معمولاً در هوای ساکن تا دمای اتاق خنک می شوند، در حالی که مس، نقره و برنج می توانند به آرامی در هوا یا به سرعت در آب خنک شوند. به طور خلاصه به این عمل آنیلینگ گفته می شود و با این کار مقدار کربن موجود در آهن کاهش یافته که سبب نرمی و انعطاف بالای محصول می گردد، و قابلیت پیچاندن یا گره زدن پیدا می کند.

مراحل تکمیلی تولید مفتول کشش شده

مفتول‌ های سخت صنعتی در صورت لزوم داخل كوره های ويژه آنيل تا دمای ۷۵۰ الی ۹۰۰ درجه سانتی گراد و در شرايط خلاء حرارت داده می شوند تا كاملاً نرم شده و برای مصرف در آرماتوربندی، بسته بندی ، ساخت انواع مفتول گالوانيزه و توری و شبكه‌های فولادی و … مناسب باشند. مفتول ها با شکل کلاف های بزرگ و به وسیله جرثقیل از بالا به درون کوره برده شده و روی هم قرار داده می شوند و در نهایت به وسیله درپوشی روی کوره پوشانده می شود . آنگاه با توجه به استاندارد های موجود و حجم بار ، در شرایط بی هوایی یا خلاء ، مفتول ها در یک مدت زمان مشخص تحت حرارت ۹۰۰ درجه سانتیگراد قرار می گیرند . پس از این مرحله مفتول ها که حالا رنگ سرخی به خود گرفته اند ، از کوره خارج شده و در هوای آزاد جهت خنک سازی به صورت آرام و آهسته قرار می گیرند . مفتول آهنی یا مفتول فولادی یکی از محصولاتی است که در صنایع مختلف از جمله ساختمان سازی کاربرد زیادی دارد.

قیمت خرید مفتول سیاه مشهد + تست کیفیت

از نمونه‌ های پر فروش مفتول سیاه سیم آرماتوربندی، مفتول نجاری و سیم قالب‌بندی است. اعمال کار سرد بر روی فلزات و آلیاژهای آن و انجام یک یا چند مرحله تغییر شکل پلاستیک اعم از نورد ، کشش ، اکستروژن و … بسته به مقدار تغییر شکل اعمالی ، ماده حالت اولیه را نداشته و استحکام ، سختی و شکنندگی آن افزایش و انعطاف پذیری و یا قابلیت تغییر شکلش کاهش می یابد . این پدیده که به کارسخت موسوم است ناشی از افزایش ممتد معایب کریستالی در اثر ادامه کار سرد می باشد .