دسته‌ها
اخبار

غذای سنتی؛ معرفی 17 تا از بهترین غذاهای سنتی ایرانی گل من و تو

کبابسرای حاج علیمعروف‌ترین کبابی گرگان است که می‌گویند کباب یونانی را او بهگرگانآورده است. سفر به گرگان در کنار تجربه لذت بخش گردش در جنگل‌های سرسبز و مه‌آلود، طعم‌های چرب و لذیذی برایتان به ارمغان می‌آورد. اگر طرفدار غذاهای شیرین باشید، حتما از شکر پلوی مخصوص جنوبی‌ها خوشتان می‌آید.

  • پخت انواع پلو در میان مردم ایران، از دیرباز رایج بوده است.
  • سپس آرد را در کمی آب سرد حل کنید و به‌همراه لوبیای پخته، سیر داغ، نمک، فلفل و زردچوبه به مخلوط اسفناج و ماش بیفزایید.
  • انواع خورش، غذاهای گیاهی، کباب، کوکو، آش، دسر و شیرینی در این خطه از کشور عزیزمان، طبخ و تهیه می‌شوند و به‌قدری مشهور و لذیذ هستند که امکان ندارد تاکنون، نام آن‌ها را نشنیده باشید.
  • یکی از نکات مثبت کباب تابه‌ای آن است که برخلاف تصوری که از نام کباب به ذهن می‌رسد، می‌توان آن را به راحتی در منزل و در شرایط مختلف تهیه کرد.
  • برای پختن خورشت آلو هویج می‌توان از گوشت مرغ یا گوسفند استفاده کرد.

در ضمن، گیاه‌خواران هم می‌توانند نسخه گیاهی خورش هویج را درست کنند و از طعم آن، لذت ببرند. کشک کدو علیرغم ساده بودن سرشار از مواد مفید برای بدن بوده و در عین حال پختن آن زمان زیادی هم نمی‌گیرد. در اولین مرحله از طرز تهیه کشک کدو باید کدوها را پس از پوست گرفتن، خرد کرده و سرخ کنیم. البته کسانی که رژیم غذایی با محدودیت سرخ کردن دارند، می‌توانند کدوها را بخارپز کنند. در اولین مرحله از طرز تهیه ته چین آلبالو با مرغ باید مرغ‌ها را به تکه‌های کوچک برش دهید.

کباب

از آنجا که در تهیه ته‌چین روغن بسیار کمی استفاده می‌شود، می‌توان این غذا را یکی از سالم‌ترین غذا‌ها و البته مناسب برای کسانی دانست که اضافه وزن دارند یا می‌خواهند وزن خودشان را کاهش دهند. توصیه می‌شود برای این که روغن مورد استفاده در ته‌چین را به کمترین میزان ممکن برسانید، آن را درون فر بپزید. برای داشتن یک ته‌چین سالم باید این را هم بگوییم که بهتر است ماست مورد استفاده در ته چین را به نوع کم‌چرب تغییر دهید و مرغی که در غذا استفاده می‌کنید را هم آب پز کنید تا خاصیتش بیشتر شود. سنت ایران فقط به جاهای دیدنی و لباس های آن نیست بلکه غذاهای سنتی بسیار لذیذ و سالم ایرانی در جهان زبانزد هستند با آنها آشنا شوید . اگر به شیراز سفر کردید، خوشمزه‌ترین غذاهای سنتی شیرازی را می‌توانید در این رستوران‌ها بخورید.

حتی اگر به انواع رستوران ها و هتل ها مراجعه کنید و از آنها لیست غذای ایرانی را بخواهید آنها در قالب لیست های جداگانه و با دسته بندی های متفاوت این غذاها را به شما ارائه می دهند. بعضی از غذاها جزو غذاهای مجلسی تر و بعضی ها جزو غذاهای ساده تر و یا محلی محسوب می‌شوند. برنج آبکش شده را به کاسه تخم‌ها اضافه کرده و به‌آرامی هم بزنید تا کاملاً مخلوط شوند. سپس قابلمه‌ای را که برای پخت ته‌چین آماده کرده‌اید با روغن، چرب کنید.

طرز تهیه زرشک پلو با مرغ نذری خوشمزه و مخصوص زعفرانی

بریان را هم در خانه و هم در رستوران‌ها تهیه و سرو می‌کنند. بریان ترکیبی از گوشت، جگر سفید گوسفند و انواع ادویه‌هاست. علاوه بر این، مقداری آب گوشت هم در یک ظرف سرو می‌شود که می‌توانید داخل آن هم نان بریزید و میل کنید. این غذای پرطرفدار ایرانی در مهمانی ها به عنوان غذایی خوشمزه مورد استفاده قرارمی گیرد. و از گذشته ایرانیان برای میزبانی از مهمان این غذای خوش رنگ و زیبا را انتخاب کردند. ته چین ترکیبی از برنج زعفرانی به همراه کمی ماست و گوشت مرغ یا گوشت قرمز که به صورت لایه لایه با برنج چیده می شود است.

در ادامه پرطرفدارترین غذاهای ایرانی بدون برنج را به شما معرفی میکنیم و شما میتوانید از این لیست به عنوان ایده برای پخت غذای ایرانی نونی استفاده کنید. باقالی پلو با ماهیچه که جز بهترین غذاهای ایرانی محسوب میشود و طرفداران زیادی دارد. به طور کلی لیست غذاهای ایرانی با برنج را میتوان در لیست زیر خلاصه کرد.

طرز تهیه کوکو سبزی لقمه ای (ساندویچ کوکوسبزی)

مرصع پلو غذایی است كه تهیه آن نیاز به زمان و صبر زیادی دارد ولی نتیجه آن قطعا ارزش این زمان را دارد. دیزی سنگی، یکی از سنتی‌ترین غذاهای ایرانی است که در پختن آن از گوشت، پیاز، نخود، سیب‌زمینی، دنبه و گوجه و رب استفاده می‌شود. این غذا را در دو مرحله می‌خورند، ابتدا آب آن را همرا با تکه‌های نان (تیلیت) میل کرده و سپس بقیه‌ی مواد را با گوشت‌کوب کاملاً له کرده و با نان و پیاز و ترشی و سبزی خوردن نوش جان می‌کنند. در صورتی که آبگوشت در ظروف سنگی پخته شود، آن را دیزی سنگی می‌نامند. مرغ را با پیاز رنده شده، سیر له شده، زردچوبه و فلفل در مقداری روغن در یک قابلمه تفت دهید تا آب پیاز تبخیر شود و رنگ تکه‌های مرغ عوض شود.