دسته‌ها
اخبار

غذاها و رستوران های خارجی از چینی تا افغانی در مشهد تورگردان

چیزبرگر یکی از نمونه هایی است که می توان گفت مردم ایالات متحده از یک غذای خوب، غذایی بهتر ساخته اند. کیک شکلاتی نیز از غذاهای کلاسیک ایالات متحده به شمار می آید که در سراسر جهان شناخته شده است. همانطور که در بالا لیست انواع غذاهای ایتالیایی بهمراه طرز تهیه آنها را برایتان قرار داده ایم در اینجا به توضیحاتی درباره بهترین آنها خواهیم پرداخت. مادرها همیشه خوشمزه‌ترین غذاهای دنیا را درست می‌کنند و البته ایران یکی از خوشمزه‌ترین کشورها در زمینه غذاست، این را همه ما می‌دانیم. می‌دانید خوشمزه‌ترین کشورهای دنیا در بحث غذا کدام کشورها هستند؟ در مورد ۲۰ کشوری که به عنوان صاحب معروف ترین و خوشمزه‌ ترین غذاهای دنیا معروفند از سرویس آشپزی در مجله کوروش بخوانید. همبرگر از جمله غذاهای جهانی محسوب می شود که خواستگاه آن کشور آلمان می باشد .

  • یکی از غذاهایی کـه درسال گذشته بـه شدت در اینستاگرام محبوب شد نودل یونیکورن اسـت.
  • این غذا از نظر ادویه‌جات بسیار غنی است و این غذا در کشورهایی نظیر مالزی نیز از محبوبیت بسیاری برخوردار است.
  • غذاهای ایرلندی ریشه در تاریخ و سنت‌های دیرینه این کشور دارد که تلفیقی از آشپزی انگلیسی و اسکاتلندی است.
  • پیتزا ها بدون شک طعمی فوق العاده دارن که با تمامی مزاج ها نیز سازگار می باشد.
  • رستوران ترکمنی مارال دو شعبه دارد و در آن ها می توان غذاهای محلی، فست فود و فرنگی را سفارش داد.

لاهماجون، ریشه در کلمه عربی «لحم عجین» دارد و به ‌معنای «گوشت و خمیر» است و در سراسر دنیا به‌عنوان پیتزای ترکی شناخته می‌شود. لاهماجون، یک پیتزای نازک برشته است که با طعم شیرین گوشت چرخ‌کرده بره و فلفل‌های چیلی تند و آتشین، هر سلیقه‌ای را راضی می‌کند. این غذا از خمیر گرد و نازکی تشکیل می‌شود که روی آن گوشت چرخ‌کرده و سبزیجات خردشده مانند پیاز، گوجه و جعفری می‌ریزند. سمبوسه به عنوان یه پیش غذا یا غذای اصلی به شدت کاربرد داره و سریع آماده میشه و این بسته‌های کوچیک رو میتونید با گوشت چرخ کرده و قارچ و پنیر پر کنید و از خوردنش لذت ببرید.

اما در آشپزخانه های آمریکایی غذاهای خاص دیگری نیز یافت می شود که در سراسر جهان محبوبیت بالایی دارند. از غذاهای خوشمزه آمریکایی می توان به آبگوشت صدف، کیک لیمو و سالاد کوب اشاره کرد. همچنین نباید پویش تولید غذاهای سازگار با محیط زیست که اکنون توسط میشل اوباما هدایت می شود را نیز نادیده گرفت.

تاکو (Tacos)، غذای خوش طعم  مکزیک

کبابهای ترکیه در همه جا شهرت داره بخصوص کباب اسکندر، شیش کباب، کباب اورمان و غیره. اگه کمی از این کباب ها رو نوش جان کنی، متوجه میشی که چه طعم خاص و بی نظیری داره.این کباب ها از خوشمزه ترین غذاهای ترکیه ای هستند. سوپ پیاز فرانسوی را می‌توان جزو مشهورترین سوپ‌های دنیا برشمرد. این سوپ، از خلا‌ل‌های نازک پیاز تشکیل شده است که به‌آرامی در کره سرخ شده‌اند و با آب گوشت درآمیخته‌اند. عطر و طعم وسوسه‌کننده سوپ پیاز فرانسوی، از ترکیب پیازهای کاراملی شده، برش نان فرانسوی و پنیر برشته‌شده روی آن حاصل می‌شود.

غذای معروف دنیا که به خاطرش سفر باید کرد

ایا اسم انواغ غذاهای معروف دنیا را می شناسید؟ اگر می خواهید با اسم غذاهای خارجی معروف آشنا شوید در ادامه این مطلب با ما همرا باشید. مرغ بریانی که در لیست غذاهای ایرانی می باشد و در روزهای خاص سرو می شود. سوسیس بندری یکی دیگر از غذاهایی که در لیست غذاهای ایرانی ساده قرار دارد. پاناکوتا یکی از دسرهای خوشمزه ایتالیاست که با خامه و ژلاتین درست می شود. به علت وجود خامه بعنوان ماده اصلی بسیار خوش خوراک و پر کالری می باشد. پاستا موی فرشته یا پاستای کاپلی دی آنجلو یکی از پاستاهای خوشمزه ایتالیاست.

ارمنستان است و اسم و آوازه کباب قفقازی

این رستوران مناسب مهمانی ها و مجالس است و برای 30 نفر ظرفیت دارد. همه غذاها با کره سرخ می شود و در مواد اولیه از سوسیس و کالباس خبری نیست. گوشت ها از کشتار روز تهیه می شود و غالبا ران گوساله برای غذاهای ترکی استفاده می شود. اما غذاهای دیگری در رستوران‌های این کشور سرو می‌شود که هواداران زیادی دارد.

بودن همزمان شیرینی خامه ای و کانولی یک ترکیب فوق العاده می سازد که در نهایت دسری عالی برای شما به ارمغان می آورد. در این شیرینی شما همزمان از دو پنیر ریکوتا پر چرب و ماسکارپونه خامه ای استفاده می کنید. این غذا در مکزیک سرو می‌شود و برای تهیه‌اش، باید حدود یک متر زمین را بکنند تا به لانه‌ی مورچه‌های بزرگ برسند. غذاهای عربی بسیار به ذائقه ایرانی ها نزدیک هستند پس در بین مردم محبوبیت خاصی دارند.

خوردن غذای تایلندی در سواحل مرطوب، زیر آفتاب و با توجه به مهمانپذیر بودن مردم این کشور تجربه ای متفاوت است. توم یام کونگ یکی از غذاهای خام تایلندی است که با گیاه لیمو، زنجبیل، برگ های لیموی کفیر و فلفل تند درست می شود. کاری ماسامان نیز یک کاری تایلندی با ریشه ای اسلامی است که در کنار سوم تام (سالادی ترش، پرفلفل، شیرین و نمکی) از بهترین غذاهای جهان به شمار می آیند. یک میز غذای کره ای حاوی دست کم 12 نوع پیش غذا است که اغلب شامل انواع سوپ ها، ترشیجات و سس ها است. کیمچی هم محبوب ترین ترشی در سراسر این کشور است که در سطح جهانی نیز شناخته شده و محبوب است. بیبیمباپ، بولگوگی، جاپچه، رامیون، سون دو بو جیگه و گالبی تنها برخی از غذاهای خوشمزه کره ای است که حتما باید امتحان کنید.

وقتی صحبت از غذا می‌شود، ناخودآگاه طعم‌ها و مزه‌های مختلف و غذاهایی که برای ما لذیذ است در ذهن ما تداعی می‌شود. در دنیا غذاهای گوناگونی وجود دارد که بسیاری از آن‌ها شهرت جهانی دارند و در کشورهای مختلف نیز تهیه می‌شوند. مردم هر کشوری به‌تبع عادات غذایی خود، از یک یا دو غذا به‌عنوان بهترین غذای دنیا نام می‌برند.