دسته‌ها
اخبار

شیر فشار شکن شهباز صنعت قیمت انواع فشار شکن Pressure Reducer valve | kasrasaran

شیر فشار شکن شهباز صنعت قیمت انواع فشار شکن Pressure Reducer valve | kasrasaran

با گارانتی اصلی جهت بررسی و خرید شما کاربران و کارفرمایان گرامی ارائه گردیده است. شیرهای بی بار کننده یا  Unloading Valves ، بسیار شبیه شیرهای فشارشکن پایلوت‌دار هستند. تنها تفاوت آنها در محلی است که از آنجا سیگنال پایلوت را دریافت می‌کنند. از نوع شیرها در زمانی که کنترل دقیق فشار و یا مقدار گذر بخار زیاد لازم باشد، بکار برده می شوند. ساختمان اصلی آنها از فنر تنظیم، دیافراگم کمکی، شیر هدایت گر، شیر اصلی و دیافراگم اصلی تشکیل شده است.

  • از نوع شیرها در زمانی که کنترل دقیق فشار و یا مقدار گذر بخار زیاد لازم باشد، بکار برده می شوند.
  • این فشار جریان سیال که از شیر عبور می‌کند از طریق سنسور موجود حس می‌شود و سپس به کنترلر فرستاده می‌شود.
  • نکته جالب این است که در صورت عدم مصرف بخار در مصرف­ کننده­ ها فشار بخار خروجی از این شیرها همچنان به اندازه مورد نظر می باشد.
  • شیرهای بی بار کننده یا  Unloading Valves ، بسیار شبیه شیرهای فشارشکن پایلوت‌دار هستند.
  • در فرآيندهاي كه امکان دارد در اثر ازدياد فشار به محصول و يا قطعات خسارتي وارد شود  از شيرهاي اطمينان استفاده میشود تا از بروز خسارات جلوگيري کند.
  • شیرهایی که فقط اجازه حرکت جریان سیال در یک جهت را میدهند و مانع از برگشت سیال میشوند.

منبع انرژی الکتریکی ممکن است قطع شود و این موضوع امری اجتناب ناپذیر است، در حالی که بسیار مهم است که شیرهای فشارشکن بطور مستمر کار کرده و فشار جریان خروجی سیال را کنترل کنند. به همین دلیل شیرهای فشار شکن را طوری طراحی می کنند که تنها منبع انرژی برای کارکردن در آن به صورت مکانیکی و توسط جریان سیال تامین شود. شیر فشار شکن ،شیر کاهش فشار (PRV) و یا ( Relief valve ) نوعی جزء مرتبط با ایمنی است که در خط لوله یا با مخازن در پنوماتیک استفاده می شود. شیرهای کمکی برای محدود کردن مقدار فشار هوای فشرد در یک سیستم، تا از سطح از پیش تعیین و بالا نرود و به ماشین‌آلات یا افراد آسیب نرساند. بنابراین از این نوع شیرها برای جلوگیری از فشار بیش از حد استفاده می شود، جایی که فشار هوا بیش از حداکثر مجاز برای آن سیستم است. شیرهای تخلیه مستقیم دارای تنظیمات فشاری هستند که کمتر از شیر فشار شکن اصلی است.

شیر فشار شکن تولید داخل

اولین قدم در قیمت و انتخاب  شیر دقت در محل استفاده از شیر و اطلاع از نحوه مصرف سیال می باشد. در بارهای کوچک که دقت بسیار زیادی مورد نظر نیست بهترین انتخاب فشار شکن با عملکرد مستقیم است. در مصارف بیشتر و به منظور کنترل بسیار دقیق شیرهای فشار شکن از نوع پایلوت دار می توانند از بهترین انتخاب ها باشند.

دو نوع شیر فشار شکن چیست؟

قدرت فنر به واسطه پیچی که روی فشار شکن قرار گرفته قابل تنظیم است. نهایتا میتوانیم به واسطه این پیچ و همچنین فشارسنج های مستقر در خط بخار، میزان کاهش فشار را محاسبه نمود. یک شیر فشار شکن (SV)  وسیله ای است که فشار بالارفته توسط فشار استاتیکی ورودی را به تدریج, پایین می آورد. بازشدگی ممکن است به همراه یک غلاف فنری بازشونده یا محصور شده فراهم شود، که به آن کلاهک یا درپوش هم می گویند .در عکس زیر شما می توانید کلاهک فنری بازشونده را ببینید. فشار بازشدگی ای که شیر در آن فشار کار می کند, این را پیدا کن می تواند توسط تغییر بار بر روی فنر تنظیم شود. این شیرها مجهز به پایلوت هستند و به کاهش فشار حساس هستند و معمولا به صورت مستقیم به راه اندازی شیر کمک می‌کنند.

در این مطلب سعی کردیم مطالب کامل و نسبتا تخصصب در مورد شیر های کنترل فشار و انواع آن به شما ارائه بدهیم . شیر های کنترل فشار هیدرولیک تجهیزاتی در سیستم های هیدرولیکی می باشند که به وسیله آنها می توان فشار سیستم را تعیین، محدود و یا کاهش داد. به طور کلی فشار سیستم یک مدار هیدرولیکی تحت تاثیر آنها قرار می گیرد.