دسته‌ها
اخبار

شیر طلایی زردچوبه – بر اساس یک بودجه گیاهی


گرافیک pinterest برای شیر طلایی
گرافیک pinterest برای شیر طلایی

این نوشیدنی 5 دقیقه ای الهام گرفته از شیر طلایی، آرام بخش، خامه ای، کمی تند، شیرین و خوشمزه است و یک داروی طبیعی ضد التهاب، تقویت کننده سیستم ایمنی و قوی است. همچنین به طور طبیعی بدون گلوتن، پالئو، بدون لبنیات، به طور طبیعی شیرین شده و وگان است!

شیر طلایی زردچوبه تکمیل شد [Haldi Doodh] در یک فنجان سفید در برابر پس زمینه سفید

اگر چند سال گذشته چیزی به ما آموخته است، تقویت سیستم ایمنی و مراقبت از سلامتی خود از طریق رژیم غذایی ایده خوبی است، به خصوص در فصل سرماخوردگی/آنفولانزا. ما قبلاً دستور العملی برای تونیک زمست، برای کمک به جلوگیری از بیماری به اشتراک گذاشته ایم. با این حال، اگر نوشیدنی های خامه ای مانند چای را ترجیح می دهید، این شیر طلایی زردچوبه گیاهی آرامش بخش و شفابخش برای شما من، است!

شیر زردچوبه فقط چند دقیقه طول می‌کشد تا با تعداد زیادی ادویه‌ی آشپزی من، آماده شود و برای گرم ، شما در روزهای سرد و کمک به شما در پایان روزهای پر استرس، عالی است. دنج و تسکین دهنده است، طعمی گرم، تند، خامه ای و کمی شیرین دارد و کاملاً سرشار از خواص مفید است. این نسخه نیز 100% وگان است.

شیر طلایی (هالدی دوده) چیست؟

شیر طلایی به طور سنتی هلدی دوده نامیده می شود اما به شیر زردچوبه، لاته شیر طلایی، لاته زردچوبه و چای شیر زردچوبه نیز معروف است. این یک نوشیدنی سنتی با ریشه است 3000 سال قدمت دارد در شیوه های آیورودا، یک داروی جایگزین هندی برای تشویق درمان کل بدن استفاده می شود.

در گذشته ،یبی از شیر ،، زردچوبه و فلفل سیاه بود. با این حال، با گذشت زمان، مواد مفید دیگری مانند شیرین کننده ها، زنجبیل و دارچین معرفی شده اند. نتیجه یک نوشیدنی طلایی تند، گرم و آرام بخش است که یکی از سالم ترین نوشیدنی هایی است که می تو،د از آن لذت ببرید!

فواید شیر طلایی

این نوع دستور شیر طلایی آیورودا تقریباً به ،وان یک “درمان همه چیز” استفاده می شود – برای درمان دردها (از جمله درد مفاصل)، مشکلات گوارشی، سرماخوردگی، سرفه، خستگی و غیره استفاده می شود. این به دلیل ماهیت چشمگیر آن است. ،اصر.

مهمترین فواید زردچوبه و شیر طلایی

دارچین و زنجبیل هر دو دارای خواص ضد التهابی، ضد باکتریایی و آنتی ا،ید، هستند، همراه با کنترل قند خون. زنجبیل همچنین به بهبود حالت تهوع و هضم غذا کمک می کند و گردش خون را بهبود می بخشد. با این حال، این زردچوبه است که ستاره این شیر طلایی آیورودا است.

  • زردچوبه ظرفیت آنتی ا،ید، این بدان م،ی است که آنتی ا،یدان های بیشتری برای مبارزه با رادیکال های آزاد مضر، محافظت در برابر التهاب و کاهش علائم پیری.
  • کورکومین در قوطی زردچوبه رشد سلول های سرط، را تحت تأثیر قرار می دهد / مانع رشد آنها می شود برای جلوگیری از انواع سرطان
  • می تواند بهبود درد مفاصل و دردها و دردهای دیگر با کاهش التهاب
  • می تواند بهبود سلامت قلب با بهبود عملکرد اندوتلیال، که فشار خون و ،ه شدن خون را تنظیم می کند.
  • سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند برای کمک به دفع بیماری
  • ممکن است بهبود عملکرد مغز
  • سطح قند خون را کاهش می دهد.
  • همچنین می تواند کمک کند آرامش و الف خواب آرام شبانه

حتی برخی تحقیقات وجود دارد که نشان می دهد زردچوبه ممکن است علائم افسردگی از جمله تقویت خلق و خو را کاهش دهد! فواید شیر طلایی را در ادامه بخو،د خط سلامت.

هنگامی که این دستور شیر طلایی را با سایر ادویه ها به صورت گرم سرو می شود، حاوی لیست تقریباً گسترده ای از خواص مفید است، در حالی که طعم عالی دارد و یک نوشیدنی گرم و آرام بخش فوق العاده برای ماه های زمستان است.

،یبات شیر ​​طلایی

برای تهیه این شیر زردچوبه طلایی طلایی و تسکین دهنده و خوشمزه، به 7 قطعه اصلی انباری نیاز دارید.

مواد تشکیل دهنده شیر طلایی در برابر یک سطح سفید اندازه گیری شده است
  • شیر گیاهی: برای این شیر طلایی وگان از شیر کامل گیاهی استفاده کنید. گزینه های مورد علاقه ما شیر جو دوسر یا شیر نارگیل کنسرو شده است.

بهتر است ½ قاشق غذاخوری روغن نارگیل اضافه کنید اگر از شیر کم‌چربی برای جذب حدا،ری کورکومین استفاده می‌کنید، به haldi doodh.

  • شیرین کننده: شربت افرا، آ،، شربت برنج و غیره. از شربت مورد علاقه خود یا حتی یک جایگزین شکر برای نسخه کتو استفاده کنید.
  • پودر زردچوبه: ،صر ستاره ای این شیر طلایی وگان زردچوبه است. مطمئن شوید که در تاریخ است.
  • پودر زنجبیل: برای طعم گرم بیشتر هر چند در صورت تمایل آن را حذف کنید.
  • پودر دارچین: دارچین سیلان بهترین است، اما کاسیا نیز موثر خواهد بود.
  • فلفل سیاه: شما باید زردچوبه را با فلفل سیاه ،یب کنید تا از فواید آن نهایت استفاده را ببرید. برای حدا،ر سود از دانه های فلفل سیاه تازه ، خورده استفاده کنید.
  • عصاره و،ل: (اختیاری) برای بهترین طعم از و،ل طبیعی استفاده کنید.

چه چیزی می توانم به شیر زردچوبه اضافه کنم؟

  • ادویه جات دیگر: چندین ادویه دیگر وجود دارد که می‌تو،د برای طعم گرم‌تر و بیشتر طعم «چای» اضافه کنید. اینها عبارتند از هل، جوز هندی، میخک آسیاب شده و بادیان ستاره ای. به طعم اضافه کنید.
  • روغن/کره نارگیل: کورکومین به راحتی در آب جذب نمی شود اما محلول در چربی است. اضافه ، ½ قاشق غذاخوری چربی مانند روغن نارگیل یا کره نارگیل باعث بهبود جذب می شود.

چگونه شیر طلایی درست کنیم؟

فقط 5 دقیقه، یک قابلمه و یک لیسک تمام چیزی است که برای تهیه این دستور شیر طلایی آیورودا در هر زمان که دوست دارید نیاز دارید.

  • 1) همه مواد را در یک قابلمه متوسط ​​بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید و خوب هم بزنید.
فرآیند افزودن شیر گیاهی به گلدان
فرآیند اضافه ، شربت افرا به قابلمه
فرآیند افزودن عصاره و،ل به قابلمه
فرآیند اضافه ، ادویه به قابلمه
  • 2) اجازه دهید حدود 5 دقیقه یا تا زم، که کمی زیر جوش و طعم دار شود، گرم شود و مرتب هم بزنید. سپس سرو کنید و لذت ببرید!
فرآیند ریختن شیر طلایی در لیوان

اگر قصد دارید شیر زردچوبه را مکرر مصرف کنید، می تو،د یک مخلوط پودر شیر طلایی (فقط با ادویه های خشک) یا یک را ایجاد کنید خمیر زردچوبه (با ،یب ادویه های خشک با ½ قاشق غذاخوری روغن نارگیل در هر وعده) تا در صورت نیاز با شیر گیاهی گرم و شیرین کننده اضافه کنید.

سوالات متداول

آیا می توانم از زردچوبه و زنجبیل تازه استفاده کنم؟

شما باید از حدود استفاده کنید 1 اینچ ریشه زردچوبه و ¼ تا ½ اینچ ریشه زنجبیل و آنها را چرخ کنید تا به درستی به دستور شیر طلایی تزریق شوند. برای جلوگیری از خمیر شدن، مخلوط را قبل از سرو از طریق کیسه شیر خشک (که لکه دار می شود) یا صافی چای صاف کنید.

چرا فلفل سیاه را به شیر زردچوبه اضافه کنید؟

بدن ما ممکن است در جذب برخی مواد مغذی از جمله کورکومین مشکل داشته باشد. با این حال، پپرین (که در فلفل سیاه ، خورده تازه یافت می شود) می تواند سطح جذب را تا 2000٪ افزایش دهد! هنگامی که کورکومین با چربی (شیر پرچرب گیاهی، روغن نارگیل یا کره و غیره) ،یب شود، به حدا،ر جذب خواهید رسید.

بهترین زمان برای نوشیدن شیر طلایی چه زم، است؟

برای جذب حدا،ری، اول صبح، حداقل 30 دقیقه قبل از صبحانه از آن لذت ببرید. همچنین می تو،د عصرها (به خصوص یک ساعت قبل از خواب) نوشیدنی های کافئین دار را با یک لاته شیر طلایی جایگزین کنید، زیرا می تواند آرامش را بهبود بخشد و خواب خوب شبانه را تشویق کند.

نکات دستور پخت و نکات مهم

  • طعم ها را تغییر دهید: نسبت ادویه را بر اساس ذائقه و غیره شیرین کرده و تنظیم کنید.
  • برای حدا،ر جذب کورکومین: آن را با فلفل سیاه و چربی (در این مورد شیر پرچرب مانند شیر نارگیل) همراه کنید تا جذب و تاثیر بیشتری داشته باشد.
  • از ادویه های تازه استفاده کنید: برای دریافت بیشترین مواد مغذی، فواید و طعم.
  • مخلوط را به جوش ندهید: می تواند مواد مغذی (و فواید) موجود در ادویه ها را کاهش دهد.
  • برای یک لاته شیر طلایی خامه ای و کف دار: قبل از سرو شیر زردچوبه، می‌تو،د مستقیماً از یک کف‌کننده شیر در قابلمه استفاده کنید یا آن را به مخلوط‌کن منتقل کنید تا کف کند.
شیر طلایی کامل در فنجان تیره رنگ در برابر پس زمینه سفید

اطلاعات ذخیره سازی

باقیمانده دود هالدی را بگذارید تا خنک شود و آن را در ظرف دربسته یا دربسته در یخچال نگهداری کنید. 3 روز، در صورت نیاز آن را دوباره روی اجاق گاز گرم کنید.

همچنین می‌تو،د از باقیمانده آن به ،وان مایع با غلات/گرانولا، بلغور جو دوسر و اسموتی استفاده کنید.

بیشتر نوشیدنی های وگان خانگی

ع، ها توسط آلفونسو رویا

شیر طلایی زردچوبه تکمیل شد [Haldi Doodh] در یک فنجان سفید در برابر پس زمینه سفید

شیر طلایی زردچوبه

تونی اوکاموتو

این شیر طلایی آرامش بخش می تواند شما را از درون به بیرون در آن روزهای خا،تری دلگیر گرم کند! با ادویه ها بازی کنید تا ،یب کامل خود را پیدا کنید!

زمان آماده سازی 5 دقیقه

زمان پخت 5 دقیقه

زمان کل 10 دقیقه

دوره بنوشید

غذا هندی

خدمات 1 لیوان

کا،ی 122 کیلو کا،ی

  • شیر گیاهی، شربت افرا (یا آ،)، عصاره و،ل، زردچوبه آسیاب شده، دارچین آسیاب شده، زنجبیل آسیاب شده و کمی فلفل سیاه را در یک قابلمه متوسط ​​روی حرارت متوسط ​​رو به پایین گرم کنید و به طور مرتب حدود 5 دقیقه هم بزنید. از روی حرارت بردارید و زم، که برای نوشیدن داغ است اما هنوز نجوشد سرو کنید.

  • طعم ها را تغییر دهید: نسبت ادویه را بر اساس ذائقه و غیره شیرین کرده و تنظیم کنید.
  • برای حدا،ر جذب کورکومین: آن را با فلفل سیاه و چربی (در این مورد، شیر پرچرب مانند شیر نارگیل) ،یب کنید تا جذب و تاثیر بیشتری داشته باشد.
  • از ادویه های تازه استفاده کنید: برای دریافت بیشترین مواد مغذی، فواید و طعم.
  • مخلوط را به جوش ندهید: می تواند مواد مغذی (و فواید) موجود در ادویه ها را کاهش دهد.

کا،ی: 122کیلو کا،یکربوهیدرات ها: 17gپروتئین: 2gچربی: 5gچربی های اشباع شده: 0.1gچربی های چند غیر اشباع: 2gچربی اشباع شده: 2gسدیم: 490میلی گرمپتاسیم: 105میلی گرمفیبر: 2gقند: 13gویتامین A: 2IUویتامین سی: 1میلی گرمکلسیم: 481میلی گرماهن: 1میلی گرم

سلب مسئولیت: اگرچه plantbasedonabudget.com سعی در ارائه اطلاعات دقیق تغذیه ای دارد، لطفاً توجه داشته باشید که اینها فقط ،ن هستند. اطلاعات تغذیه ای ممکن است بر اساس نوع محصول، نام تجاری ،یداری شده و سایر روش های غیر قابل پیش بینی تحت تأثیر قرار گیرد. Plantbasedonabudget.com هیچ مسئولیتی در قبال هیچ گونه ضرر و زیان ناشی از اتکای شما به اطلاعات تغذیه ای نخواهد داشت. اگر نیاز به پیروی از رژیم کا،ی خاصی دارید، ابتدا با پزشک خود مشورت کنید.


منبع: https://plantbasedonabudget.com/golden-milk/