دسته‌ها
اخبار

جو ماسالا | خورنده گزنده


این پست ممکن است حاوی پیوندهای وابسته باشد. به ،وان یک همکار آمازون، من از ،یدهای واجد شرایط درآمد ،ب می کنم. لطفا افشای من را بخو،د.

سالم جو ماسالا برای صبح‌های شلوغ، بهترین گزینه برای صبحانه متعادل باشد. این دستور العمل کپی جو دوسر سافولا ماسالا با ادویه های هندی مانند گارام ماسالا و زردچوبه تهیه می شود. با این غذای دلپذیر ساعت ها سیر و سیر خواهید ماند! این جو دوسر خوش طعم را می توان در حدود 15 دقیقه آماده کرد و به طور طبیعی بدون گلوتن و وگان نیز هست!

جو ماسالا هندی در یک کاسه سرو می شود و با گشنیز و لیموترش تزئین شده است.

جو دوسر وگان ماسالا به راحتی درست می شود، به راحتی می توان آن را به ،وان بخشی از برنامه روزانه خود گنجاند و به شما انرژی می دهد تا روز خود را درست شروع کنید! راه های بسیار خوشمزه ای برای لذت بردن از این دستور جو دوسر هندی وجود دارد که آن را به یک انتخاب عالی برای کل خانواده تبدیل می کند.

اگر به دنبال راهی برای تغییر دستور العمل های صبحانه معمولی بلغور جو دوسر خود بوده اید، این جو دوسر تند راهی است که می تو،د انجام دهید! حتی ممکن است این بلغور جو دوسر خوش طعم را به ،وان شام امتحان کنید. این واقعا میان وعده یا وعده غذایی من، برای تمام اوقات مختلف روز است!

این دستور العمل ساده جو دوسر ماسالا برای ،، که طعم غذاهای خانگی را دوست دارند، اما نمی‌خواهند ساعت‌ها را در آشپزخانه بگذرانند، عالی است. اجازه دهید ادویه های معطر جادوی خود را به کار گیرند تا آرامش آنی را در این ظرف به ارمغان بیاورند.

آیا می خواهید دستور العمل هایی را با طعمی مشابه این جو دوسر خانگی با ماسالا امتحان کنید؟ تیککا ماسالای وگان، چانا آلو ماسالا و راجما ماسالای من را بررسی کنید!

👩🏽‍🍳 چرا این دستور غذا جواب می دهد

  • صبحانه دوستانه وگان
  • بدون گلوتن
  • به حداقل تلاش نیاز دارد
  • منبع خوب پروتئین
  • از سبزیجات واقعی استفاده می کند
  • خامه ای و خوش طعم
  • بهترین دستور العمل کپی جو دوسر سافولا!

آ،ین ویدیوی دستور غذا!

🥘 مواد لازم

در این دستور پخت جو ماسالا از مواد بسیاری استفاده شده است که احتمالاً قبلاً در دسترس شماست و چند ادویه مخصوص که ممکن است برای شما جدید باشد. شما می تو،د این مواد را به راحتی در فروشگاه مواد غذایی محلی خود پیدا کنید.

مواد لازم برای دستور تهیه جو دو سر ماسالا در زمینه سفید.
  • جو زود پز: جوی سریع یا جوی فوری، زمان پخت را کاهش داده و حالت خامه ای را به این دستور اضافه کنید. همچنین می‌تو،د از جو دوسر نورد شده یا جو دو سر برش فولادی با پیروی از دستورالعمل‌های روی بسته‌بندی استفاده کنید.
  • روغن: ادویه‌ها و سبزیجات را با روغن نباتی یا روغن نارگیل تفت دهید تا طعم آن‌ها مشخص شود.
  • زیره و گشنیز: این ادویه ها هنگام تفت دادن در تابه، عطر و طعم دلپذیری ایجاد می کنند. هر دو رایحه ای گرم و خاکی دارند در حالی که دانه های زیره دودی تر و گشنیز آسیاب شده دارای نت های آجیلی و گلی است.
  • فلفل قرمز سبز: فلفل سبز ادویه عالی را به این جو صبحانه هندی اضافه می کند. آنها از جالاپنوها سرسخت تر و ملایم تر نیستند.
  • پیاز، زنجبیل، سیر: اینها یک ک،یک در غذاهای خوش طعم هستند! به جای پودر سیر، پودر زنجبیل و پودر پیاز، از سیر تازه، ،د شده، زنجبیل ،د شده و پیاز ،د شده برای این جو سالم استفاده کنید. من پیاز زرد را برای این دستور ترجیح می دهم، اما می تو،د پیاز قرمز را نیز امتحان کنید. ،یب زنجبیل و سیر طعمی تند به این بلغور جو دوسر هندی با سبزیجات می دهد.
  • سبزیجات تازه: این بلغور جو دوسر سالم سرشار از گوجه فرنگی، هویج و نخود فرنگی برای افزودن فیبر و طعم. طعم گوجه فرنگی تند جو دوسر سافولا از لوبیاهای فرانسوی خشک و پودر گوجه فرنگی استفاده می کند، اما این گزینه سالم تر با سبزیجات تازه و ،د شده درست می شود!
  • پاپریکا، زردچوبه، گارام ماسالا: پاپریکا از فلفل دلمه ای قرمز آسیاب شده تهیه می شود و حرارت بسیار ملایمی را ایجاد می کند. زردچوبه به دلیل فواید ضد التهابی برای سلامتی و توانایی کنترل رادیکال های آزاد شناخته شده است. همچنین می تواند به حفظ سطح قند خون کمک کند. این ادویه هندی شبیه زنجبیل است اما رنگ طبیعی نارنجی طلایی دارد. در این دستور می تو،د از زردچوبه تازه یا پودر شده استفاده کنید. در نهایت، گارام ماسالا، که ،یبی معطر از ادویه های هندی است، تعادل کاملی از گرما را به کاری جو دوسر اضافه می کند.
  • نمک: طعم این بلغور جوی کاری به لطف نمک به طور طبیعی افزایش می یابد. به جو ادویه دار عمق و جسارت بیشتری می بخشد.
  • برگ لیمو و گشنیز: در حالی که این هر دو چاشنی اختیاری هستند، من به شدت توصیه می کنم از آنها برای روشنایی بیشتر و تقویت مرکبات برای تکمیل ادویه های گرم و طعم های خاکی استفاده کنید.

🔪 دستورالعمل

جو ماسالا یک صبحانه سریع تنها با چند مرحله ساده است! در اینجا نحوه درست ، این غذای مغذی است که می تو،د از راحتی در خانه نوش جان کنید.

تفت دادن: روغن را گرم کنید و زیره را به مدت 30 ث،ه تفت دهید.

تفت دادن دانه های زیره در روغن در یک قابلمه بزرگ.

مواد معطر را اضافه کنید: پیاز ،د شده و فلفل سبز را اضافه کنید و 1 تا 2 دقیقه تفت دهید.

سیر، پیاز و فلفل قرمز را در قابلمه بزرگی روی اجاق گاز تفت دهید.

سبزیجات و ادویه جات را اضافه کنید: سیر، زنجبیل و گوجه فرنگی را با هم مخلوط کنید، بپزید تا نرم شوند. هویج و نخود سبز را اضافه کنید. پاپریکا، زردچوبه، گارام ماسالا، گشنیز و نمک را هم بزنید.

هویج و نخود فرنگی را با ادویه در یک قابلمه بزرگ تفت دهید.

پختن: 3 فنجان آب اضافه کنید و بگذارید بجوشد، روی آن را بپوش،د و بپزید تا سبزیجات نرم شوند.

آب به سبزیجات و ادویه ها در قابلمه روی اجاق اضافه می شود.

جو را اضافه کنید: شعله را کم کنید و جو کامل را اضافه کنید، هم بزنید، روی آن را بپوش،د و 2 تا 3 دقیقه بپزید. (اگر از جو دوسر استفاده می کنید، مدت بیشتری بپزید).

پختن بلغور جو دوسر در قابلمه روی اجاق گاز.

بررسی سازگاری: قوام و بافت جو دوسر را بررسی کنید. در صورت نیاز 1 تا 2 دقیقه دیگر بپزید و اگر کمی خشک شد به آن آب اضافه کنید.

پختن بلغور جو دوسر صبحانه ادویه دار هندی در قابلمه روی اجاق گاز.

تزیین و سرو کنید: وقتی پخته شد، در صورت استفاده، برگ‌های گشنیز تازه را بپاشید و قبل از سرو، کمی آب لیموترش بپاشید.

دستور پخت جو دوسر هندی در قابلمه روی اجاق گاز.

💭 نکات تخصصی

  • اگه نیاز داشتی به جو را دوباره گرم کنیداین کار را با اضافه ، کمی آب اضافی، پوشش و قرار دادن در مایکروویو به مدت 1-2 دقیقه یا حرارت دادن در قابلمه روی حرارت ملایم انجام دهید تا کاملاً گرم شود.
  • برای جو خامه‌ای، آب را با شیر بادام یا شیر نارگیل عوض کنید. می تو،د از پودر نارگیل یا شیر خشک شده نیز استفاده کنید.
  • از غلات جو دوسر فوری (جو دوسر سریع) برای سرعت بخشیدن به پخت استفاده کنید. در صورت استفاده از جو دوسر، 5 دقیقه دیگر به پخت اضافه کنید. همچنین در صورت استفاده از جو دوسر ممکن است نیاز به اضافه ، آب اضافی در حین پخت و پز داشته باشید.

📖 تغییرات

  • آجیل را اضافه کنید: روی این بلغور جو دوسر هندی با بادام هندی، خلال بادام یا سایر آجیل ها یک راه عالی برای دریافت پروتئین اضافی و بافت اضافه است.
  • سایر ،یبات: این دستور “جو دوسر خیچدی” بسیار متنوع است. آن را با گیاهان تازه، برگ‌های ن،اع، ​​برگ‌های شنبلیله، میوه‌ها یا دانه‌ها امتحان کنید!
  • سایر سبزیجات: این جو دو سر تند را با انواع سبزیجات مانند لوبیا سبز، گل کلم یا سیب زمینی شیرین درست کنید.
  • طعم اضافی: برای طعم بیشتر، می تو،د آب را با آب سبزیجات عوض کنید.
  • اوتس آپما: مشابه این دستور، می تو،د از جو سبوس دار طبیعی برای درست ، جو دو سر استفاده کنید! در این دستور العمل از برگ کاری، پودر فلفل قرمز، فلفل سبز، آب لیمو، فلفل دلمه ای و بادام زمینی استفاده خواهید کرد که فقط یک تغییر در این بلغور جو دوسر هندی است.
  • ادویه بیشتر: حرارت را با افزودن کاین، فلفل قرمز ،د شده یا سایر ادویه های دلخواه به این جو هندی افزایش دهید.

❓سوالات متداول دستور پخت

آیا جو ماسالا سالم است؟

آره! این فرنی هندی دستور پخت کامل صبحانه سالم است. این بلغور جو دوسر با غلات کامل تهیه می شود که یکی از سالم ترین غلاتی است که می تو،د بخورید.

جو یک منبع عالی از فیبر، به ویژه فیبر محلول است که به کاهش کلسترول کمک می کند، می تواند به تثبیت قند خون کمک کند و می تواند خطر بیماری قلبی را کاهش دهد. جو دوسر همچنین سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی مانند ویتامین E، فولات، روی و آهن است. علاوه بر این، ادویه هایی مانند زردچوبه و زنجبیل به کنترل گرسنگی کمک می کند و به کاهش وزن کمک می کند. برخلاف جو دوسر سافولا ماسالا، این دستور بدون شکر است و بدون تقویت کننده طعم، عصاره مخمر، پروتئین گیاهی هیدرولیز شده یا مواد طعم دهنده طبیعی افزوده شده است.

مزه جو ماسالا چیست؟

جو ماسالا جو دوسر صبحانه با ادویه هندی و سبزیجات فراوان است. این بلغور جو دوسر گیاهی دارای ادویه ای لطیف با نت های گرم و خاکی است. با توجه به طعم معطری که دارد، این دستور العمل جو دوسر عالی برای شام نیز می باشد.

چگونه جو دو سر ادویه دار ماسالا را نگهداری کنیم؟

باقیمانده جو دو سر را به یک ظرف دربسته بریزید و تا 4 روز در یخچال نگهداری کنید. من فریز ، این دستور را توصیه نمی‌کنم زیرا به خوبی یخ‌زدایی نمی‌کند. دوباره در مایکروویو یا روی اجاق گاز گرم کنید تا کاملا گرم شود.

آیا می توان بلغور جو دوسر ماسالا را از قبل تهیه کرد؟

بله، شما می تو،د این دستور ماسالا جو دو سر را از قبل برای تهیه یک وعده غذایی آسان تهیه کنید. بلغور جو دوسر را دوباره در یک کاسه مایکروویو یا در قابلمه روی حرارت ملایم گرم کنید. مقدار کمی آب یا شیر اضافه کنید تا قوام دلخواه خود را بدست آورید. اگر از مایکروویو استفاده می کنید، بلغور جو دوسر را با یک حوله کاغذی بپوش،د.

جو دوسر سالم ماسالا در کاسه ای سرو می شود که با گشنیز و لیموترش تزئین شده است.

🍲 دستور العمل های آسان و خوشمزه تر بلغور جو دوسر!

این دستور العمل بلغور جو دوسر سالم را دوست دارید؟ لطفا یک را بگذارید امتیاز 5 ستاره 🌟 در دستور پخت زیر و/یا بررسی در بخش نظرات در پایین صفحه!

شما همچنین می تو،د من را دنبال کنید فیس بوک، توییتر، اینستاگرام، و پینترست برای دیدن غذاهای خوشمزه، سالم و من، برای خانواده، و اگر سوالی دارید، من اینجا هستم تا کمک کنم!

📋 کارت دستور غذا

جو ماسالا

جو سالم ماسالا گزینه من،ی برای صبحانه متعادل برای صبح‌های شلوغ است. این دستور العمل کپی جو دوسر سافولا ماسالا با ادویه های هندی مانند گارام ماسالا و زردچوبه تهیه می شود. با این غذای دلپذیر ساعت ها سیر و سیر خواهید ماند! این جو دوسر خوش طعم را می توان در حدود 15 دقیقه آماده کرد و به طور طبیعی بدون گلوتن و وگان نیز هست!

زمان آماده سازی5 دقیقه

زمان پخت12 دقیقه

زمان کل17 دقیقه

دوره: صبحانه، برانچ، غذای اصلی، غذای جانبی

غذا: هندی، وگان

رژیم غذایی: دیابتی، بدون گلوتن، کم کا،ی، لاکتوز کم، وگان، گیاهخوار

خدمات: 4

کا،ی: 215کیلو کا،ی

  • روغن را گرم کنید و زیره ها را به مدت 30 ث،ه تفت دهید تا پف کنند.

  • پیاز ،د شده و فلفل سبز را اضافه کنید و 1 تا 2 دقیقه تفت دهید.

  • سیر، زنجبیل و گوجه فرنگی را با هم مخلوط کنید، بپزید تا نرم شوند.

  • هویج و نخود را اضافه کنید.

  • پاپریکا، زردچوبه، گارام ماسالا، گشنیز و نمک را هم بزنید.

  • 3 فنجان آب اضافه کنید و بگذارید بجوشد و روی آن را ببندید و بپزید تا سبزیجات نرم شوند.

  • حرارت را ملایم کرده و جو دوسر را اضافه کرده، هم بزنید، روی آن را بپوش،د و 2 تا 3 دقیقه بپزید. توجه: اگر از جو دوسر استفاده می کنید، 5 دقیقه دیگر بپزید. همچنین در صورت استفاده از جو دوسر ممکن است نیاز به اضافه ، آب اضافی در حین پخت و پز داشته باشید.

  • قوام و بافت جو دوسر را بررسی کنید. در صورت نیاز 1 تا 2 دقیقه دیگر بپزید و اگر کمی خشک شد به آن آب اضافه کنید.

  • پس از پخته شدن جو، در صورت استفاده، با مقداری برگ گشنیز تازه بپاشید و قبل از سرو با کمی آب لیموترش تزئین کنید.

  • بلافاصله سرو کنید.

  • جو دو سر را با اضافه ، کمی آب اضافی، پوشش و قرار دادن در مایکروویو به مدت 1-2 دقیقه یا حرارت دادن در قابلمه روی حرارت ملایم دوباره گرم کنید.
  • چاشنی را به سلیقه تنظیم کنید.
  • در صورت تمایل جو دو سر را با بادام هندی له شده روی آن قرار دهید.
  • برگ گشنیز تازه اختیاری است.
  • برای سرعت بخشیدن به پخت از جو دوسر سریع استفاده کنید. در صورت استفاده از جو دوسر، 5 دقیقه دیگر به پخت اضافه کنید. همچنین در صورت استفاده از جو دوسر ممکن است نیاز به اضافه ، آب اضافی در حین پخت و پز داشته باشید.
  • جو دو سر باقیمانده را می توان تا 4 روز در ظرف دربسته در یخچال نگهداری کرد.

خدمت: 1فنجان | کا،ی: 215کیلو کا،ی | کربوهیدرات ها: 29g | پروتئین: 6g | چربی: 9g | چربی های اشباع شده: 1g | چربی های چند غیر اشباع: 3g | چربی اشباع شده: 5g | چربی ترانس: 0.03g | سدیم: 344میلی گرم | پتاسیم: 323میلی گرم | فیبر: 6g | قند: 4g




منبع: https://pickyeaterblog.com/masala-oats/