دسته‌ها
اخبار

بهترین نهال آلو: معرفی 8 رقم از بهترین نژادهای درخت آلو نهالستان دکتر نهال | nahalfa

بهترین نهال آلو: معرفی 8 رقم از بهترین نژادهای درخت آلو نهالستان دکتر نهال | nahalfa

به دلیل ارتفاع کم نهال برداشت محصولات به راحتی صورت نهالستان نهال فا می گیرد. به دلیل بافت نرم و آبدار آلو شابلون نباید به هیچ وجه از چوب و ضربه زدن به درخت برای برداشت محصولات استفاده کرد، زیرا میوه ها له می شوند. این نهال آلو تا ارتفاع ۳ الی ۵ متر رشد می کند. اما رشد عرضی و تراکم شاخ و برگ این نهال بسیار بالا می باشد.

  • از پایه های مختلف برای تکثیر آلو استفاده می شود.
  • میوه آلو حاوی ویتامین‌ها از جمله A، C، B2 و B6 است و مواد مفید فراوان از جمله آهن، پتاسیم، گوگرد، فسفر، منیزیم و کلسیم است.
  • مهمترین دلیل این مسئله کیفیت و میزان باردهی نهال مورد نظر است.
  • آلو قطره طلا، همانطور که از نام آن پیداست، زردرنگ است و شکلی گرد و اندازه ای متوسط دارد.

خاک‌های لومی، شنی و نسبتا سبک مطلوب‌ترین نوع خاک برای نهال آلو می‌باشد زیرا این نوع خاک‌ها را می‌توان به آسانی زهکشی کرد، میزان رطوبت موجود در خاک و توانایی خاک در حفظ آب نیز یکی از عواملی است که تماما به جنس و بافت خاک بستگی دارد. متأسفانه میوه درخت آلو برای مدت طولانی قابلیت ذخیره و نگهداری در انبار را ندارد و بنابراین پس از چیدن محصول باید سریعا به بازار عرضه شده و مصرف گردد. می توانید میوه ها را زمانی که هنوز کمی سفت هستند، چیده و در جای خشک و خنک نگهداری کنید. یکی از انواع نهال الو وارداتی کاکاک فروت فول نام دارد. این نهال از اروپای شرقی وارد ایران شده است.

نهال آلو کالیفرنیا

نهال آلو یکی از نهال‌های میوه است که انواع گوناگونی را شامل می‌شود. این انواع، میوه‌هایی با ویژگی‌های متفاوت دارند، از نظر رنگ برخی سرخ، برخی زرد، برخی بنفش و … هستند. از نظر شکل ظاهری نیز می‌توانند به صورت کاملا کروی و گرد یا بیضی‌شکل باشند. سلام و درود بر شما .برای اطلاع از ارقام نهال الو و خرید نهال الو کافیه تماس بفرمایید . قیمت نهال الو؛این رقم را به صورت تازه مصرف نموده و یا خشک کرده و در انواع غذاها استفاده می کنند.

خرید نهال آلو بلک دیاموند (Black Diamond)

فاصله کاشت نهال های آلو با توجه به رقم آن و میزان گستردگی شاخ و برگ گونه تعیین می شود. فاصله مناسب برای کاشت نهال های با اندازه استاندارد حدود 6 متر می باشد. اما نهال های پیوندی که معمولا ارتفاعه کمتری دارند را می توان با فاصله 3 متر نیز کاشت.

خرید نهال آلو هانی رزا:

این نوع از آلو بومی آمریکای جنوبی و مرکزی است که وقتی اسپانیا آن منطقه را مورد استثمار قرار داد آن را به اروپا و سپس به سایر نقاط جهان منتقل کرد.میوه بسیار خوش طعمی داشته و درختی بسیار زیباست. نهال آلو اختری به دلیل زودبازده و عملکردبالای آن بسیار مورد پسند باغداران و مردم میباشد این رقم آلوی خوشمزه قطعا از انتخاب های اولیه هرباغداری میباشد دلیلش هم صرفه اقتصادی بسیار مطلوب آلو اختری است. منشا آلو اختری ایالات کالیفرنیا و آمریکا میباشد.