دسته‌ها
اخبار

بهترین رستوران های تهران: معرفی رستوران های لوکس تا گیاهی و مقرون به صرفه مجله گردشگری رادار361

یکی از پرآوازه ترین رستوران های تهران، سینی غذا رستوران ستارگان شاندیز می باشد. این رستوران با سینی های جذاب و خوشمزه هم حجم غذای بیشتری دارد و هم قیمت بهتری برای مشتریان خود ارائه می کند. پس یکی از بهترین انتخاب ها برای پاسخ به سوال بهترین سینی کباب تهران کجاست، رستوران ستارگان شاندیز می باشد. مجموعه رستوران و کافه‌های ارکیده با بیش از ۶۴ سال سابقه، دارای هفت شعبه در استان تهران، البرز و مازندران است. رستوران و کافه‌های ارکیده دارای آشپزان ماهر و تیم مهمان‌داران حرفه‌ای بوده که انتظارات مهمانان را در برگزاری مراسمات سازمان، تولد و عقد و مناسبت‌های خانوادگی و …

  • برخی از خدمات متمایز کننده آن مثل کارت هدیه نایب، ارائه منوی افطار در ماه رمضان و…، هستند.
  • بعضی دیگر از بهترین رستوران‌های سنتی و سفره‌خانه‌های تهران عبارتند از سوگولی (ظفر)، باغ صبا (شریعتی) و دیزی‌بار آتیش (باغ فردوس).
  • کسی که قرار بود رستورانی تاسیس کند، از طرف یک کشاورز به او گل ارکیده هدیه داده شد و از آنجایی که در آن زمان، گل ارکیده یکی از گران ترین، زیباترین و نایاب ترین گل ها بود تصمیم گرفت تا نام رستورانش را ارکیده بگذارد.
  • این رستوران شیک دو طبقه دارد که طبقه پایین آن، مخصوص غذاهای فرنگی و طبقه دوم آن، مخصوص غذاهای ایرانی است.
  • از نام این رستوران کاملاً مشخص است که باید انتظار معماری اروپایی را داشته باشید.

در رستوران های لاکچری تهران دکوراسیون، پرسنل و ابزار پذیرایی نیز به‌اندازه غذا اهمیت دارند و سر آشپز در اغلب رستوران‌های بین‌المللی با توجه به سبک غذای ارائه شده غیر ایرانی و با مدارک معتبر جهانی است. با توجه به قیمت بالای رستوران های لاکچری تهران، ممکن است غذا خوردن در آن‌ها برای برنامه هفتگی و منظم مقدور نباشد؛ اما این رستوران‌ها بهترین گزینه‌ها برای قرارهای خاص و رمانتیک و مراسم خاطره‌انگیز خانوادگی و دوستانه هستند. در این بخش ما بهترین و معروف‌ترین رستوران های لاکچری تهران را به شما معرفی می‌کنیم. شهر تهران در سال‌های اخیر شاهد گشایش رستورن‌های لاکچری بسیاری بوده است. زیاد شدن این رستوران‌ها را می‌توان به‌دلیل فضای رقابتی بالا در این عرصه دانست.

فست‌فودهای خوش آب‌و‌رنگ و فودکورت‌های تهران شاید برخی اوقات وسوسه‌انگیز به نظر برسند اما در نهایت بیشتر ما ترجیح می‌دهیم غذای خود را در فضای سنتی و اصیل رستوران‌های ایرانی میل کنیم. اما پیداکردن رستوران‌هایی که علاوه‌ بر ایجاد فضای دلنشین، کیفیت مطلوبی هم ارائه دهند ممکن است کمی چالش‌برانگیز باشد. بهتر است برای داشتن یک تجربه خوب و دلنشین، پیش از تصمیم‌گیری، ابتدا با بهترین رستوران‌های سنتی این شهر آشنا شویم و سپس رستوران مورد نظر خود را انتخاب کنیم. شما کدام رستوران سنتی تهران را بیشتر دوست دارید؟ امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

رستوران نارنجستان

کیفیت و حجم غذا در این رستوران بسیار بالاست و معمولا یک غذا برای دو نفر کافیست. در کاخ لیدوما حتما بشقاب سوخاری را امتحان کنید و از طعم بی‌نظیر و تازه آن لذت ببرید. با آنکه سطح قیمت‌ها در شمرون بام لند اندکی بالاست، اما با توجه به کیفیت غذا و دیگر خوراکی‌ها و طعم بی‌نظیرشان، امتحانش می‌ارزد.

اطلاعات تکمیلی رستوران موبی دیک

شاید منو تنوع خاصی نداشته باشد ولی شعار این رستوران این است که تنوع را کم کند و عوضش روی کیفیت تمرکز کند. رستوران دنج است و با وجود این که فقط فضای داخلی دارد و تراس رستوران هم کمی شلوغ است اما دکراسیون جالبی دارد. رفتار کادر رستوران بسیار حرفه‌ای و مودبانه است و در کمک کردن به مشتری‌ها دریغ نمی‌کنند.

در این رستوران می‌توانید از میزهای دو تا دوازده نفره را پیدا کنید و با خیال راحت هر تعدادی که هستید در کنار هم بنشینید. منوی رستوران با تنوعی از غذاها و همراه با قیمت در اختیار شما قرار می‌گیرد و می‌توانید غذایتان را همراه با مخلفاتی مانند سالاد، زیتون، سیرترشی و … انتخاب کنید. یک نانوایی کوچک در ورودی این رستوران وجود دارد که به شیوه‌ی قدیمی ایرانی نان پخت می‌کند. اگر دوست دارید که یک فضای سنتی و قدیمی با غذاهای با کیفیت تجربه کنید، این رستوران را از دست ندهید.

رستوران پارک وی

برای همین سال‌هاست که جایش را در لیست بهترین رستوران های تهران حفظ کرده است. از قضا اینجا نه طلایی است و نه خیلی هم لوکس و هم دکوراسیون ساده و تمیزی دارد و هم فضای خوب و صمیمی. البته بیشتر شبیه تالار است تا رستوران و از رستوران‌های قدیمی و مشهور تهران است که همیشه هم پر از آدم است. تقریباً هر غذایی که از یک رستوران سنتی ایرانی انتظار دارید اینجا سرو می‌شود. یعنی انواع کباب‌ها، خورش قیمه و قورمه و خورش بادمجان و البته پلو گوشت. بهترین غذای این رستوران از نظر هرکس متفاوت و بسته به سلیقه شماست.

نکته مثبت اصلی این رستوران، غذاهای لذیذ و با کیفیتی است که ارائه می‌دهد. جدا از این مورد، برخورد خوب پرسنل، نکته مثبت دیگری است که می‌توانیم درباره این رستوران عنوان کنیم. در مجموع، تمامی این نکات، نارنجستان را به یکی از بهترین رستوران های تهران تبدیل کرده است. رستوران البرز، هم از رستوران های قدیمی تهران است و هم جزو بهترین رستوران های تهران قرار می‌گیرد.

همراه شوید تا با بهترین رستوران های تهران آشنا شده و یک وعده غذای عالی و لذیذ را در کنار عزیزانتان نوش جان کنید. همچنین مشتریان دائمی باماهاس، هیولا بیکن و کوکتل آرژانتینی مخصوص آن را بسیار پرطرفدار و محبوب می‌دانند. روف لانژ را می‌توان به عنوان یکی از بهترین‌ رستوران های تهرانپارس به شمار آورد. این رستوران بین فلکه ۳ و ۴ واقع شده است و دارای چشم‌انداز بسیار زیبایی به شهر است.

با سر زدن به رستوران عالی قاپو علاوه بر اینکه از غذای خود لذت خواهید برد، موسیقی زنده دلنواز و معماری و چیدمان سنتی آن نیز تجربه‌ای منحصر به‌ فرد را برایتان به همراه خواهد آورد. حتی اگر مهمانی خارجی دارید، برای انتقال حال و هوای تهران قدیم می‌توانید مهمان خود را به این رستوران دعوت کنید. از غذاهای معروف این رستوران نیز می‌توان به باقالی‌پلو با ماهیچه، کباب سرآشپز و شیشلیک اشاره کرد. رستوران قجری با چیدمانی سنتی و غذاهای ایرانی خوشمزه، یکی از رستوران‌هایی است که در کنار مرغوبیت غذا، قیمتی مقرون‌ به‌ صرفه هم دارند. حال و هوای این رستوران و سرو غذا در ظرف‌های مسی، یادآور دوران قاجار است.