دسته‌ها
اخبار

بلاک چین چیست و چه کاربردی دارد؟ + توضیحات کامل Blockchain | حسینی فایننس

بلاک چین چیست و چه کاربردی دارد؟ + توضیحات کامل Blockchain | حسینی فایننس

زمانیکه به blockchain نگاه می‌کنید نیز همین است با این تفاوت که در بلاک چین، پیشینه‌ای از تمام اطلاعاتی که قبلا وجود داشته را نیز خواهید داشت یعنی blockchain، یک پایگاه داده همراه با سوابق است. برای مثال پیش بینی می‌شود به زودی شبکه‌ای از خودروهای خودران در شهرها ایجاد شوند که به یک سیستم بلاکچین متصل هستند. یا پلت فرم‌های پردازش املاک و مستقلات، شبکه‌های بیمه‌ای و زنجیره تأمین و نظارت بر تدارکات نیز با کمک بلاکچین ایجاد شده‌اند. کسانی که می‌دانند پروژه دیفای چیست، احتمالا با کاربرد گسترده بلاک‌چین در همه زمینه‌های مالی و غیرمالی آشنایی دارند.

  • پیش‌بینی می‌شود با همه‌گیری این راهکارها، مقیاس‌پذیری بلاک چین‌ها به حد قابل رقابتی با رقبای متمرکز خود برسد.
  • پاداش اول کارمزد تراکنش‌های ثبت شده در بلاک و پاداش دوم از رمز ارزهای جدید ایجاد شده است.
  • اصل چالش، درباره تعدادی ژنرال ارتش است که یک شهر را محاصره کرده و درباره حمله یا عدم حمله به آن تصمیم‌گیری می‌کنند.
  • مرکز نگهداری بلاک چین ها میز که «دفتر کل توزیع شده» نامیده می‌‌شود، برای همه اعضا قابل دسترس است و تمام محاسبات و تراکنش‌ها برای همه افراد به شکل شفاف وجود دارد.

به این ترتیب، ما از آنها به عنوان محیط هایمجاز یاد می کنیم.در حالی که بلاک چین های خصوصی ممکن است در ابتدا زائد به نظر برسند، اما کاربردهای مهمی دارند – عمدتاً در تنظیمات سازمانی. همانطور که می دانید، بیت کوین پایه و اساس صنعت بلاک چین را ایجاد کرد تا به آنچه امروز است، تبدیل شود. از زمانی که بیت کوین شروع به اثبات خود به عنوان یک دارایی مالی قانونی کرد، نوآوران به پتانسیل فناوری زیربنایی برای سایر زمینه ها فکر می کردند.

نظر بدهید

بلاک چین خصوصی در زمینه‌ی مدیریت زنجیره تأمین سازمان‌ها، تأیید مالکیت دارایی‌ها، رای‌دهی داخلی و… کاربرد دارند. یکی دیگر از کاربردهای فناوری بلاک چین به‌گفته‌ی بانک سانتاندر استفاده از آن در بازار سرمایه است؛ البته استفاده از این فناوری در شبکه بلاک چین به آسانی استفاده از آن برای انتقال پول نیست. در فناوری بلاک چین، رمزارزها و توکن‌های غیرمثلی NFT، مسیرهای بالقوه کسب درآمد در صنعت بازی‌ها هستند.

حواله‌های بلاک چینی

به همین دلیل است که بزرگ‌ترین برندها و شرکت‌هایی که در دنیای دیجیتال فعالیت دارند، بستر پرداخت ارزهای دیجیتال که متکی به سیستم بلاک چین هستند را در وب‌سایت خود فراهم کرده‌اند. فول نود به آن دسته از کاربران گفته می‌شود که تاریخچه کل تراکنش‌های انجام شده در شبکه را در اختیار دارند و می‌توانند نتیجه کار ماینرها را تایید یا رد کنند. ماینرها نیز به نوعی فول نود هستند اما هر فول نودی لزوما ماینر نیست. فعالیت به عنوان فول نود سودی برای کاربر ندارد اما می‌تواند باعث افزایش امنیت ارز دیجیتال در شبکه و غیرمتمرکزتر شدن آن شود. یک پاسخ دیگر به سوال بلاک چین چیست را می‌توان به عنوان راه‌حلی برای حل این مشکلات عنوان کرد. در بلاک چین کاربران نیازی به احراز هویت ندارند و با نصب یک کیف پول ارز دیجیتال می‌توانند به بلاک چین وصل شوند.

مزایا و معایب فناوری بلاکچین

از جمله مهمترین دستاوردهای حذف واسطه‌ها، کاهش تعداد کاربران درگیر در یک ارتباط (و کاهش ریسک افشای اطلاعات) و پایین آمدن کارمزدها و هزینه‌ها به خاطر عدم برداشت بخشی از آن‌ها توسط یک میانجی است. پیوستگی و وجود ارتباط بین بلاک‌های مختلف در سیستم بلاک چین، باعث شده تا افراد توانایی نقص حق کپی رایت را نداشته باشند. به عبارتی دیگر، افراد نمی‌توانند آثار خود را به صورت دیجیتال در اینترنت به نام خود ثبت کنند؛ چرا که حق کپی رایت هر کدام از آثار، برای خالق و مالک آن محفوظ خواهد بود. این مزیت باعث شده تا امکان دزدی از آثار هنرمندان در دنیای دیجیتال وجود نداشته باشد و همگی بتوانند با خیال راحت آن‌ها را در صفحات رسمی خود منتشر کنند. البته در مواقعی می‌توانند حق کپی رایت کالاهای خود را در بازار NFT نیز به فروش برسانند. قوانین کپی رایت که در سال‎های اخیر به وفور در دنیای اینترنت استفاده می‌شوند، به واسطه ظهور شبکه بلاک https://hoseinifinance.com/ چین ایجاد شده‌اند.