دسته‌ها
اخبار

از غذاهای شمالی کشور که از مواد خرد شده استفاده میشود ️ نکس

اگر کباب‌خور باشید، محال است که به شمال کشور سفر کرده باشید و کباب ترش نخورده باشید. سبزی گیجا واش یک سبزی خودرو است که در ارتفاعات شمال کشور یافت می‌شود. استفاده از مواد اولیه متنوع و تازه امتیاز ویژه غذاهای این منطقه است. سبزیجات کوهی و میوه‌های جنگلی عطر و طعم این غذاها را با هر جای دیگری متفاوت نموده است.

  • سپس دو پیمانه آب و رب انار به غذا اضافه کنید و اجازه دهید تا برای ۳۰ دقیقه بجوشد.
  • کباب ترش از غذاهایی است که نمی شود به شمال رفت و آن را امتحان نکرد.
  • این سبزی منبع خوبی از مواد معدنی از جمله آهن، فسفر و ویتامین C است که خاصیت ضدعفونی کنندگی و تصفیه کبد، کلیه و روده‌ها دارد.
  • در ترکیب این غذا از ماهی، رب انار، سبزی مخصوص یعنی گشنیز و شنبلیله و تمبر هندی استفاده می‌شود.
  • آن هم در یک اقامتگاه کاهگلی که هر گوشه‌اش پر است از آرامش و زیبایی.

شما می‌توانید فقط از باقالی استفاده کنید و بقیه حبوبات را از طرز تهیه حذف کنید. اگر به سبزی محلی خالواش و چوچاق دسترسی دارید، حتما آن‌ها را در خورش بریزید. اگر به سبزی معطر و محلی خالواش، چوچاق و گیجای دسترسی دارید، حتما آن‌ها را در خورش بریزید. در این خورشت می‌توانید به‌جای مرغ از گوشت تکه‌ای استفاده کنید. شما می‌توانید به‌جای قیسی از ۱۰۰ گرم آلو و ۵۰ گرم کشمش طلایی تفت داده شده استفاده کنید تا خورش شما، طعم ملسی به خود بگیرد.

طرز تهیه ۷ غذای شمالی با مرغ با طعمی بی نظیر

خورش سیرابیج یا سیراویج، یکی از غذاهای لذیذ و گیاهی گیلانی است که با برگ سیر خرد شده، تخم‌مرغ و نمک، فلفل و ادویه درست می‌شود و طرز تهیه بسیار راحتی هم دارد. این خورش لذیذ در کمتر از ۲۰ تا ۲۵ دقیقه در آشپزخانه آماده می‌شود و بدون شک، شما را به خود علاقه‌مند خواهد کرد. میرزاقاسمی یکی از اصیل‌ترین غذاهای محلی استان گیلان است که با گوجه‌فرنگی، بادمجان کبابی، سیر، ادویه‌جات و تخم‌مرغ درست می‌شود.

لیست غذاهای شمالی بدون گوشت

اگر از رب انار به‌جای آب انار استفاده کنید، رنگ کال کباب تیره می‌شود. شما می‌توانید گوشت را از این طرز تهیه حذف کنید تا یک غذای گیاهی داشته باشند. دوش کول کباب یا کباب دوش، قطعا یکی از لذیذترین کباب‌هایی است که در جهان وجود دارد.

۱۵۰ گرم‌ گردو را چرخ کرده و داخل گمج بریزید و کمی تفت داده تا به روغن بیفتد، سپس ۱ الی ۲ قاشق غذاخوری رب انار اضافه کنید(ترجیحا ترش) و مخلوط کنید. فلفل سیاه ۲ قاشق غذاخوری، رب انار شیرین و ۱ قاشق غذاخوری سر خالی رب انار جنگلی اضافه کرده و هم بزنید. تاس کباب، یکی از غذاهای اصیل ایرانی است که در هر نقطه‌ای از کشورمان به یک شکل طبخ می‌شود. لوبیا چیتی را از شب قبل در آب خیس کنید و چند بار آب آن را عوض کنید تا نفخ آن گرفته شود. سپس آب آن را خالی کنید و با آب تازه روی حرارت ملایم گاز بپزید.