دسته‌ها
اخبار

آشنایی با انواع بتن های مورد مصرف در صنعت ساختمان

آشنایی با انواع بتن های مورد مصرف در صنعت ساختمان

نورپردازی مناسب یکی دیگر از روش‌هایی است که می‌توان با آن سردی فضای بتنی را قالب بتن سپنتا از بین برد. برای از بین بردن بی‌روحی و خشنی دیوار بتنی حتی می‌توان از یک گلدان و یا یک تابلوی نقاشی نیز استفاده کرد. ترکیب بتن و فیبر شفاف با یکدیگر، ظاهری شفاف و درخشنده به دیوار اتاق و یا ویلای شما می‌بخشد. زمانی که این دو با یکدیگر ترکیب شوند، دیوار شما شبیه یک دیوار کاغذی می‌شود که انگار خورشید به‌شدت به آن می‌تابد و نور فراوانی ساطع می‌کند.

  • به همین دلیل به آن بتن مکیده گفته می‌شود.این روش برای دستیابی به مقاومت بتن در روزهای اول استفاده می‌شود.
  • در غیر این صورت دیوار با کوچکترین حرکت جانبی فرو خواهد ریخت و در مقابل زلزله هیچ مقاومتی از خود نشان نخواهد داد.
  • بتن الیاف یکی از انواع بتن ساختمانی است که مقاومت بالایی دارد و از الیاف شیشه،فولاد،پلی‌اتیلن و… ساخته شده است.
  • انواع الیافی که در بتن استفاده می شود و در اشکال و اندازه های مختلفی تولید می شود عبارتند از الیاف شیشه ای، الیاف پلاستیکی و الیاف فولادی.

تقویت ستون‌ها با استفاده ژاکت فولادی، سبب افزایش مقاومت فشاری، برشی و همچین تامین محصور شدگی جهت افزایش شکل پذیری آن می‌شود. با این روش مقاوم سازی می‌توان ظرفیت برشی، فشاری و محصور شدگی ستون‌ها را تامین کرد و بدین ترتیب ظرفیت باربری آن‌ها در مقابل بارهای جانبی زلزله و قائم ثقلی نیز افزایش می‌یابد. یکی از مهم‌ترین اصول مهندسی در ساخت‌وساز طول عمر بالا بدون هیچ‌گونه ضعف قابل توجه می‌باشد. یکی از سازه‌های ساختمانی که می‌تواند به تحقق این امر کمک شایانی بکند، استفاده از بتن در ساخت‌وساز می‌باشد چراکه بتن طول عمر بالایی دارد و در دراز مدت دچار هیچ‌گونه ضعفی نمی‌شود. از این‌رو می‌توان از بتن برای ساخت بسیاری از سازه‌ها استفاده کرد. می‌توان گفت ویژگی‌های فوق‌العاده‌ای که بتن دارد هیچ یک از سازه‌های ساختمانی ندارند.

مقاوم سازی دال بتنی با کامپوزیت های FRP به چه منظور انجام می گیرد؟

ولی ارتفاع پله کاملاً‌ بستگی به محل استفاده و اشخاص استفاده کننده از آنرا دارد. تیرهای بتنی اغلب با مقطع مربع و مربع مستطیل می‌باشد در ساختمان‌های از تیر T شکل نیز استفاده می‌کنند. دیوارهای بتنی در سازه‌های بتنی به ۲ دسته عمده تقسیم می‌شوند که به دیوارهای برشی و دیوارهای حائل معروف هستند.

استفاده از بتن در طراحی نمای ساختمان

سردی بیش ‌از اندازه بتن اکسپوز و گرمی بی‌نظیر چوب در کنار یکدیگر فضای بی‌نظیری را رقم می‌زنند که تعادل بسیار خوبی هم برقرار می‌کنند. سطح صیقلی و زیبای بتن اکسپوز باعث شده از آن در نمای داخلی و خارجی ساختمان استفاده شود. این مجتمع مسکونی در ژاپن است و در سال 2000 توسط یک شرکت معماری و مهندسی تکمیل شد. این سازه بتنی با برش‌های عایق‌بندی شده، تقلیدی از ریشه‌ها و برگ‌های درخت است و کاملاً به سبک مدرن طراحی‌شده است.

این مواد عمدتاً شامل فوق روان کننده ها، مواد مضاف پوزولانی و فیلرها (پودر سنگ با قطر دانه های ریزتر از ۱۲۵ میکرون) می باشند. همچنین ملاحظات خاصی در مورد دانه بندی سنگدانه های مورد مصرف در این نوع بتن در نظر گرفته می شود. به دلیل آن که نمونه های برداشت شده در شرایطی مناسب تر از کارگاه ساختمانی عمل آوری می شوند. بتن ستون ها با روش های دستی ریخته می شود که امکان نمونه برداری صحیح وجود نداشته و تنها راه کنترل کیفی بتن، کرگیری از آن بوده که مستلزم هزینه زیاد و تخریب قسمتی از ستون می باشد که در شرایط موجود، ممکن به نظر نمی رسد.

که در این صورت می‌باید قبل از بتن ریزی پشت کلیه قالبها با خاک یا آجر و یا مصالح دیگر بسته شود بطوریکه بخوبی بتواند تحمل وزن بتن را بنماید. ساختمان بتن آرمهابعاد پی عرض و طول و عمق پی‌ها کاملاً‌ بستگی به وزن ساختمان و قدرت تحمل خاک محل ساختمان دارد. در ساختمانهای بزرگ قبل از شروع کار بوسیله آزمایشات مکانیک خاک (که به دو طریقه بارگذاری و وزن مخصوص انجام می‌شوند) قدرت مجاز تحملی زمین را تعیین نموده و از روی آن مهندس محاسب ابعاد پی را تعیین می‌نمایند. به دلیل تولید بتن اکسپوز در قالب‌ها و اشکال گوناگون، استفاده از این ماده انعطاف زیادی به طراحی داخلی و نمای ساختمان می‌دهد.

از سال ۱۳۷۹ به لطف حق به مدیریت برادران مزروعی با شعار تخصص ، تجربه ، صداقت در زمینه طراحی ، تولید و فروش ماشین آلات صنعتی ساختمان اقدام به خدمت رسانی به مشتریان عزیز نموده است. این مجموعه مفتخر است با بهره گیری از دانش روز و تجربه توسط مدیران چون مهندس مهدی مزروعی (رتبه ۱۹ کشور در سال ۱۳۹۰ در رشته ساخت و تولید) و متخصصینی خلاق و با تجربه توانسته گامی موثر در راستای صنعت کشور عزیزمان بردارد. از جمله کاربرد بتن در فضای خارجی می توان به سنگ فرش های بتنی ، مجسمه های بتنی ، جداول بتنی و مبلمان شهری از جنس بتن اشاره نمود.

روش های مختلف نصب درب ضد سرقت در کمتر از ۵ دقیقه!

برای آگاهی از نحوه اجرای بتن شاتکریت می توانید به نوشته مربوط به آن در سایت ساختمانچی مراجعه نمائید. مقاومت فشاری بتن بسیار بالاست، از این رو در تمام سازه ها می توان از این ماده استفاده نمود. بتن قابلیت تحمل فشارهای بسیار بالا را دارد و دچار آسیب نخواهد شد. با انتخاب سنگدانه های که سایز متفاوت دارند می توان میزان استفاده از ملات را کاهش داد که این امر از نظر اقتصادی مقرون بصرفه بوده و منجر به کاهش قیمت بتن می گردد.