دسته‌ها
اخبار

خورش نخود گیاهی (لابلابی) – گیاهی بر اساس بودجه


من به ،وان یک همکار آمازون از ،یدهای واجد شرایط درآمد ،ب می کنم.

با یک کاسه گرم از این خورش وگان از طعم های مدیترانه ای لذت ببرید. با نخود خو، غلیظ و خامه ای درست می شود و با چند ادویه مدیترانه ای ک،یک چاشنی کامل می شود. در یک کاسه نان یا کنار نان دلمه‌دار مورد علاقه‌تان برای یک غذای رضایت‌بخش و آرامش‌بخش میل کنید.

خورش نان نخود را در پس زمینه سفید کامل کرد

این خورش گیاهی از یک الهام گرفته شده است خورش نخود تونسی همچنین به ،وان لابلابی شناخته می شود. اگر قبلاً نمی دانستید، تونس یک کشور کوچک شمال آفریقا است که در کنار الجزایر، لیبی و سواحل دریای مدیترانه واقع شده است. اعتقاد بر این است که این خورش نخود از تونس، پایتخت تونس سرچشمه گرفته است و معمولاً به ،وان یک غذای آرامش بخش توسط مردم محلی مورد استفاده قرار می گیرد. با گذشت زمان، محبوبیت لابلابی گسترش یافت و اکنون در سراسر منطقه مدیترانه به ،وان یک غذای ساده و خوش طعم از آن لذت می برند.

چرا این خورش گیاهی را دوست خواهید داشت

  • این با مواد تشکیل دهنده آسان ساخته شده است. برای این دستور پخت خورش نخود فقط به 7 ماده ارزان قیمت نیاز دارید. اگر قبلاً این مواد را در انبار خانه خود ندارید، در هر فروشگاه مواد غذایی به راحتی می تو،د آنها را پیدا کنید!
  • آسان برای سفارشی ،. این خورش گیاهی به طور سنتی با رب هریسا درست می شود، اما من این دستور را بدون آن درست کردم و هنوز هم خوش طعم و خوشمزه است. اگر خورش تند تر را ترجیح می دهید، رب هریسا مورد علاقه خود را به مزه اضافه کنید.
  • فریزر پسند. بسته بندی فریزر خود با سوپ ها و خورش های از پیش تهیه شده یکی از بهترین راه ها برای اطمینان از اینکه همیشه یک وعده غذایی مغذی برای خوردن در شب های شلوغ هفته خواهید داشت. این دستور غذا هم برای تهیه غذا و هم در فریزر من، است.
  • غذای راحتی سالم. هیچ چیز بهتر از یک خورش سبزیجات مقوی در ماه های سرد زمست، که پر از مواد مغذی است، نیست. این خورش گیاهی نه تنها گیاهی است، بلکه بدون گلوتن، بدون قند تصفیه شده، کم چرب است و به راحتی بدون روغن درست می شود.

مواد تشکیل دهنده

مواد تشکیل دهنده خورش نان نخود در برابر یک سطح سبک اندازه گیری شده است
  • نخود: شما به 12 اونس نخود آبکش شده و آبکش شده (حدود 1 قوطی) نیاز دارید. اگر نخود را از ابتدا می پزید، قبل از افزودن به سوپ تا زم، که نرم شود بپزید و حدود ¾ فنجان از آن استفاده کنید.
  • پیاز و سیر: به پایه خورش طعم بدهید. استفاده از تازه روی خشک یا پودر شده توصیه می شود.
  • هویج: هویج تازه شیرینی لطیفی به خورش می‌افزاید و به طعم آن کمک می‌کند.
  • ادویه ها: خورشتم را با ،یب ساده زیره، پاپریکا و نمک مزه دار کردم. برای طعم بیشتر، تا 1 قاشق غذاخوری رب هاریسا اضافه کنید.
  • آب لیمو: آب لیموی تازه فشرده بهترین است. از قبل بطری شده، همان روشنایی یا اسیدیته را اضافه نمی کند.
  • نان: لابلای سنتی با نان بیات یا برشته ای سرو می شود که به تکه های کوچک ،د شده و قبل از سرو به سوپ اضافه شده است. در عوض، ترجیح دادم در ظرف نان خمیر ترش سرو کنم. اگر ترجیح می دهید، از مسیر سنتی تر بروید و تکه های پاره نان را اضافه کنید تا لابلایی ها خیس شوند.

طرز تهیه خورش نخود گیاهی

  • 1) در یک قابلمه متوسط، روغن زیتون را گرم کنید تا گرم شود. سیر، هویج و پیاز را اضافه کنید و به مدت 10 دقیقه یا تا زم، که پیازها شفاف شوند تفت دهید. وقتی پیازها شروع به نرم شدن ،د، زیره، پاپریکا و نمک را اضافه کنید.
فرآیند اضافه ، پیاز به قابلمه
فرآیند اضافه ، سیر ،د شده به قابلمه
فرآیند اضافه ، هویج به قابلمه
فرآیند اضافه ، ادویه به قابلمه
  • 2) سپس نخود را نرم کنید. در یک قابلمه جداگانه، نخود را داخل آن بریزید و با حدود 1.5 اینچ آب تازه بپوش،د. نخودها را بجوش،د، سپس به مدت 15 تا 20 دقیقه بجوش،د. در صورت نیاز آب اضافی اضافه کنید تا نخودها به خوبی پوشیده شوند.
  • 3) پس از نرم شدن نخود، سیر و هویج و پیاز تفت داده شده را به همراه نخود و آب داخل قابلمه بریزید (آب نخود را آبکش نکنید).
فرآیند اضافه ، نخود به قابلمه
  • 4) اختیاری: 1/3 از مخلوط خورش نخود را برداشته و به غذاساز یا مخلوط کن منتقل کنید. مخلوط کنید تا پوره شود و دوباره مخلوط را به مخلوط سوپ اضافه کنید.
تصویر فرآیند استفاده از مخلوط کن غوطه وری روی سبزیجات
فرآیند اضافه ، مواد مخلوط شده به قابلمه
شات فرآیند پخت مواد خورش در قابلمه
  • 5) به میزان دلخواه یا تا زم، که لابلای شما قوام دلخواه شما شود به خورش وگان آب اضافه کنید.
  • 6) با نمک و آب لیموی تازه به مزه مزه دار کنید، سپس لبابی را گرم در کاسه های نان سرو کنید. لذت ببرید!
فرآیند اضافه ، آب لیمو به قابلمه
نان خمیر ترش در برابر یک سطح سفید
فرآیند برش دادن روی نان خمیر ترش
فرآیند برداشتن ،مت داخلی نان خمیر ترش از نان
پس از برداشتن ،مت داخلی نان خمیر ترش از نان

سوالات متداول دستور العمل

م،ی لبابی در ،ی چیست؟

لابلابی از کلمه ،ی leblebi گرفته شده است و به طور آزاد به نخود برشته ترجمه می شود.

راز خورش خوب چیست؟

برای پختن سیر، هویج و پیاز وقت بگذارید. هنگامی که آروماتیک ها به مدت 10 دقیقه کامل تفت داده می شوند، بهترین فرصت برای کاراملی شدن و ایجاد یک پایه طعم عمیق به آنها داده می شود. اگر در این فرآیند عجله شود، خورش همان عمق و پیچیدگی را نخواهد داشت.

آیا می توانم این خورش وگان را بدون گلوتن درست کنم؟

همانطور که هست، این دستور خورش نخود وگان بدون گلوتن است و بدون آرد همه منظوره غلیظ شده است. اگر فاقد گلوتن هستید، کاسه نان را حذف کنید یا آن را با نان بدون گلوتن مورد علاقه خود تعویض کنید.

آیا می توانم این خورش لابلابی را بدون روغن درست کنم؟

آره. پیاز، سیر و هویج را به جای روغن زیتون در مقداری آب سبزیجات یا آب تفت دهید.

نکات پیش رو بسازید

مانند بسیاری از دستور العمل های خورش دل،ب، این خورش نخود وگان یک آماده سازی غذای عالی است. طبق دستور دستور غذا را دنبال کنید سپس خورش را بین ظروف آماده سازی غذا ت،یم کنید (طبق نوشته، این خورش حدود 4 وعده است).

نان ،د شده را قبل از سرو به همراه تزیینات دلخواه خود در کنار و روی آن بسته بندی کنید.

خورش نان نخود را در پس زمینه سفید کامل کرد

پیشنهادات خدمت

کاسه خورش را با مواد سوپ مورد علاقه خود تزیین کنید و به دلخواه کنار کناره های ساده سرو کنید. برای اینکه کمی الهام بگیرید، در اینجا تعدادی از مخلفات مورد علاقه ما برای سرو با این خورش نخود دل،ب آورده شده است:

دستورالعمل های ذخیره سازی

برای ذخیره سازی: باقیمانده خورش را می توان تا 5 روز در ظرف در بسته نگهداری کرد. با گذشت زمان، طعم غنی به توسعه خود ادامه می دهد و حتی رضایت بخش تر و خوشمزه تر می شود.

یخ زدن: اجازه دهید خورش نخود کاملاً در دمای اتاق خنک شود سپس به ظرف مخصوص فریزر منتقل کرده و تا 3 ماه در فریزر قرار دهید. خورش را یک شب در یخچال یا قابلمه روی حرارت ملایم یخ زده و روی حرارت بگذارید تا دوباره گرم شود.

سوپ ها و خورش های گیاهی بیشتر برای امتحان ،

ع، ها توسط آلفونسو رویا

  • در یک قابلمه متوسط، روغن زیتون، سیر، هویج و پیاز را روی حرارت متوسط ​​بپزید. به مدت 10 دقیقه یا تا زم، که پیازها شروع به شفاف شدن کنند بپوش،د. وقتی پیازها شروع به نرم شدن ،د، زیره، پاپریکا و نمک را اضافه کنید.

  • در قابلمه ای جداگانه نخود را اضافه کنید. به اندازه ای آب اضافه کنید که تقریباً 1.5 دقیقه بالای نخود باشد. بگذارید به جوش بیاید، سپس به مدت 15-20 دقیقه روی حرارت متوسط ​​بجوش،د. نظارت کنید تا آب از بین نرود.

  • وقتی نخود پخت و نرم شد، سیر، هویج و پیاز را به قابلمه اضافه کنید.

  • اختیاری اما تشویقی: ⅓ از مخلوط سوپ را بردارید و در غذاساز یا مخلوط کن پوره کنید، سپس دوباره به مخلوط سوپ اضافه کنید.

  • اگر غلظت آن به دلخواه شما نیست، آب را اضافه کنید. نمک را اضافه کنید تا طعم آن به دلخواه شما برسد. قبل از قرار دادن در ظرف نان، آب لیمو را اضافه کرده و مخلوط کنید.

  • سوپ را در ظرف نان بریزید. لذت ببرید.

مانند بسیاری از دستور العمل های خورش دل،ب، این خورش نخود وگان یک آماده سازی غذای عالی است. طبق دستور دستور غذا را دنبال کنید سپس خورش را بین ظروف آماده سازی غذا ت،یم کنید (طبق نوشته، این خورش حدود 4 وعده است). نان ،د شده را قبل از سرو به همراه تزیینات دلخواه خود در کنار و روی آن بسته بندی کنید.

کا،ی: 461کیلو کا،یکربوهیدرات ها: 81gپروتئین: 18gچربی: 9gچربی های اشباع شده: 1gچربی های چند غیر اشباع: 2gچربی اشباع شده: 4gسدیم: 1536میلی گرمپتاسیم: 523میلی گرمفیبر: 9gقند: 9gویتامین A: 8171IUویتامین سی: 14میلی گرمکلسیم: 136میلی گرماهن: 7میلی گرم

سلب مسئولیت: اگرچه plantbasedonabudget.com سعی در ارائه اطلاعات دقیق تغذیه ای دارد، لطفاً توجه داشته باشید که اینها فقط ،ن هستند. اطلاعات تغذیه ای ممکن است بر اساس نوع محصول، نام تجاری ،یداری شده و سایر روش های غیر قابل پیش بینی تحت تأثیر قرار گیرد. Plantbasedonabudget.com هیچ مسئولیتی در قبال هیچ گونه ضرر و زیان ناشی از اتکای شما به اطلاعات تغذیه ای نخواهد داشت. اگر نیاز به پیروی از رژیم کا،ی خاصی دارید، ابتدا با پزشک خود مشورت کنید.

نویسنده: ساحل مرجی

دوره: شام، سوپ

غذا: آفریقایی، مدیترانه ای، خاورمیانه

روش: صد توپ

رژیم غذایی: وگان

کلید واژه ها: کاسه نان، خورش نان، هویج، خورش نخود، خورش نخود، خورش وگان دل،ب، خورش مدیترانه ای، پاپریکا، خورش نان خمیر ترش، نخود تند، خورش مدیترانه ای وگان



منبع: https://plantbasedonabudget.com/chickpea-bread-stew/