دسته‌ها
اخبار

غذاهای شمالی با ماهی

لیست غذاهای شمالی بدون آش های خوشمزه کامل نمی شود، آش های مقویی و خوش عطر و طعم که مخصوصا خوردن آن ها در ماه های سرد زمستان خیلی می چسبد. برای درست کردن این آش از اسفناج، عدس، سیر، پیاز و زیره سبز استفاده می شود. باقلا قاتق از غذاهای ملی و محبوب شمال است که با لوبیا رشتی، شوید، سیر و تخم مرغ درست می شود و معمولا با برنج کته سرو می شود. برای تهیه این غذا اول سیر با شوید تفت داده می شود و بعد باقلا و آب به آن اضافه می شود تا خوب بپزد. بعد از پخته شدن باقلاها تخم مرغ ها را به غذا اضافه می کنیم.

  • پیش غذاهای شمالی انواع مختلفی از سوپ‌ها تا در برخی موارد غذاهایی همچون میرزاقاسمی را شامل می‌شوند.
  • هومسا سامانه رزرو آنلاین ویلا، سوئیت و اقامتگاه بوم‌گردی در سرتاسر ایران است و سعی می‌کند یک اقامت امن را برای مسافران خود تضمین کند.
  • توجه داشته باشید در هنگام اضافه کردن تخم مرغ نباید آن را داخل غذا هم بزنید و اضافه کردن بیش از حد شوید نیز موجب تلخی آن می ‌شود.
  • برخی افراد کمی گوشت چرخ‌کرده هم به نرگسی اضافه می‌کنند؛ اما این غذا در طرز تهیه اصلی خود، یک غذای بدون گوشت است.

جالب است بدانید این غذا در تالش به‌جای شیر با آب و گردوی آسیاب شده درست می‌شود. برخی افراد کمی گوشت چرخ‌کرده هم به نرگسی اضافه می‌کنند؛ اما این غذا در طرز تهیه اصلی خود، یک غذای بدون گوشت است. خورش عدس یا «مرجو خورش»، غذای اصیل شهرستان طالقان و گیلان به شمار می‌ رود و می‌ ‌توانید آن را در کنار خوراک عدسی در برنامه غذایی خود قرار دهید.

طرز تهیه سیر پلو خوشمزه و مخصوص شمالی با مرغ

شامی پوک یکی از خوشمزه ‌ترین غذاهای نونی استان گیلان است. شامی پوک همان‌ قدر که به سرعت تهیه می‌ شود همان‌قدر هم مجلسی و لذیذ و خوشمزه است. «غورابیج» یک غذای گیلانی است که معمولا با ماهی کولی درست می‌ شود و شبیه خورش فسنجان است. البته این غذا را با مرغ هم می‌ توان طبخ کرد ولی طرز تهیه غورابیج با مرغ اندکی کمی فرق می کند. آلو مسما در شهرهای دیگر کشور نیز پیدا می‌شود ولی خوشمزه‌ترین نوع آن را تنها در سفر به استان‌های شمالی می‌توانید میل کنید.

۳. واویشکای گوشت و بادمجان و طرز تهیه آن

در این پست به شما طرز تهیه 7 غذای شمالی با مرغ را آموزش می دهیم، با ما همراه باشید. میرزا قاسمی از معروف ترین غذاهای شمالی است که خیلی ها در دیگر شهرهای ایران هم آن را درست می کنند. برای تهیه ی این غذا از بادمجان، گوجه فرنگی، سیر، تخم مرغ، ادویه و رب گوجه فرنگی استفاده می شود و چیزی که آن را خوش طعم می کند بادمجان های کبابی است. در این فاصله ۲ تا پیاز متوسط رو رنده کرده و با روغن کم، مقداری زردچوبه و نمک، ۱ قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی و ۱ قاشق غذاخوری رب انار ترش تفت دهید. برنج را از چند ساعت قبل با کمی نمک و آب ولرم خیس کنید.

«باسترما» به‌معنای «دفن شده» یا «فشار دادن به‌سمت پایین» است و این غذا شباهت زیادی به ته چین دارد. در تهیه این غذا که معمولا به‌صورت تک نفر در یک قابلمه کوچک سرو می‌شود، اردک را در برنج قرار می‌دهند و آن‌ها را با هم می‌پزند. بادمجان‌های سرخ شده را به گوشت اضافه کنید و یک لیوان آب جوش روی آن‌ها بریزید. درب تابه را ببندید و اجازه دهید تا واویشکا برای ۲۰ دقیقه بپزد و جا بیفتد. پس از کشیده شدن آب خوراک، غذا را با برنج یا نان سرو کنید. در ابتدا پوست روی اشپل را جدا کنید و با چنگال آن را دانه دانه کنید.