دسته‌ها
اخبار

طرز تهیه 7 غذای شمالی با مرغ با طعمی بی نظیر مینویسم

برای طبخ این صبحانه خوشمزه باید کباب کوبیده یا گوشت را جداگانه روی زغال آماده کنید و سپس در خوراک لوبیا بچینید. اندازه‌های برش کباب دوش مانند چنجه است و برای مزه‌دار کردن آن از پیاز رنده شده و ادویه استفاده می‌کنند. دوش کباب برخلاف دیگر کباب‌ها با گوشت بیات یا مدتی از زمان ذبح گذشته درست می‌شود. شما می‌توانیدمواد را به‌جای پختن برای ۱۵ دقیقه در فر گرم شده قرار دهید.

البته باقلاقاتق با ماهی می‌تواند یک غذای نونی هم باشد. سیرابیج یا سیرواویج یکی دیگر از غذاهای خوشمزه شمالی ست که به همراه برنج و ماهی شور سرو می‌شود. این غذا به دلیل مواد اولیه ای که دارد، بیشتر در فصل پاییز و زمستان مورد استفاده قرار می‌گیرد. برگ سیر چاشنی اصلی این غذاست که حتما قبل از مصرف باید شسته شوند.

  • آویشو برای هر نوع سلیقه‌ای یک غذای خوشمزه گیلانی دارد.
  • این غذا به دلیل وجود کدوحلوایی مقدار قابل توجهی پتاسیم دارد و ویتامین C موجود در انار بر خواص آن می‌افزاید.
  • «کال کباب» یکی از خوشمزه‌ترین غذاهایی است که می‌ توانید با مواد ساده ای مثل سیر و بادمجان درست کنید.
  • اگر به دنبال یک پیش‌غذا یا میان‌وعده خوشمزه هستید و یا می‌خواهید غذای سبکی بخورید بورانی بادمجان شمالی‌ها را فراموش نکنید.

سپس رب گوجه‌فرنگی را در تابه بریزید و با بقیه مواد تفت دهید تا رنگ رب باز شود. سبزیجات خرد شده به غیر از چوچاق را در یک تابه با کمی روغن تفت دهید. آب، آبغوره و دو حبه سیر را در یک قابلمه بریزید و روی حرارت متوسط گاز قرار دهید تا این ترکیب برای ۲۰ دقیقه با هم بپزند. سپس ماهی کپور را در قابلمه بریزید و اجازه دهید تا ماهی با سیر مزه‌دار شده بپزد. پس از پخت ماهی، آن را از قابلمه بیرون بیاورید و سبزی تفت داده شده را در قابلمه بریزید تا بپزد. ماهی مالاتا، مالاته، مالابیج یا مالاتای ترش یک غذای محلی گیلانی است که معمولا آن را با برنج کته یا آبکش، اشپل ماهی، باقلای مازندرانی، ترب محلی و ماست سرو می‌کنند.

شامی کباب

در طرز تهیه سنتی فیبیج در فر، باید سینی فر را چرب کنید و کمی نمک روی آن بپاشید. سپس ماهی را برای یک ساعت در فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد قرار دهید تا بپزد. پس از گذشت این مدت، روی ماهی را به کره آغشته کنید و فر را در تنظیمات گریل بگذارید تا روی ماهی نیز مانند کف آن، برشته و طلایی شود.

خورشت «چغرتمه مرغ» یکی از غذا های سنتی گیلان است که طعم ویژه ای دارد. این غذا از ترکیب مرغ، تخم مرغ و آب نارنج تازه تهیه می‌ شود و یک ایده عالی برای تنوع بخشیدن به رژیم غذایی سالم است. غذاهای ماهی‌دار نیز یکی دیگر از خوشمزه‌ترین غذاهای شمالی محسوب می‌شوند که گاهی به شکل شور و دودی نیز پخته می‌شوند.

کئی انار

شما هم اگر تجربه خوردن این غذای خوشمزه را دارید برای ما در قسمت نظرات بنویسید. اگر به دنبال یک غذای خوشمزه برای مجالس هستید غذاهای شمالی با مرغ بهترین انتخاب خواهند بود. انواع خورشت ایرانی که مختص شمال کشور هستند را می توانید با مرغ آماده کنید و در این بخش ما به معرفی ۳ مورد پرداخته ایم.

از برگ سیر و تخم مرغ برای تهیه این پیش‌غذای خوشمزه استفاده می‌شود. در رشت و سایر شهرهای گیلان می‌توانید این پیش‌غذا را امتحان کنید. یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای شمالی، کباب‌های متنوع شمالی محسوب می‌شود که هر یک با طعم مخصوص خود می‌تواند شما را عاشق خود کند. اگر تا به حال هیچ یک از کباب‌های شمالی را نخورده‌اید، در اولین فرصت به شمال بروید و طعم بی‌نظیر آن‌ها بچشید. برای رسیدن به رستوران نیلوفر آبی، لازم است که سوار قایق شوید و این خود می‌تواند لذت سفر را برایتان دو چندان سازد.

پر کردن شکم ماهی:

یک غذای ساده و خوشمزه و در دسترس؛ دوپتی همان غذایی است که به راحتی آماده سرو می‌شود و می‌توانید از خوردنش لذت ببرید. برای تهیه این غذا دوغ را به حبوبات پخته‌شده اضافه می‌کنند و سیر داغ هم در آن می‌ریزند. عدس یکی از حبوبات پرخاصیت است و اسفناج نیز از سبزیجات بسیار مفید برای بدن به شمار می‌رود.

البته این مطلب تنها بخش کوچکی از دانستنی‌هایی‌ست که می‌توانید در مورد سفر به شمال در کارناوال بیابید. سبزی، ماست و برنج مواد اولیه تهیه یک آش خوشمزه مازندرانی به نام بنه بزه آش هستند؛ یک وعده غذایی سبک که بسیار راحت آماده می‌شود. گشنیز و اسفناج و شوید را با سیر و نعنا می کوبند و با ماست مخلوط می‌کنند تا ماست دلال آماده شود. این ماست باید با برنج نیم‌دانه پخته‌شده مخلوط شود و سپس آش آماده است. یکی از خوشمزه های مازندرانی ها خورشت آلو است که در میان بومیان با نام مرغ و آلوی مازندرانی شناخته می شود. طعم اصیل این غذا ملس است و هر کسی را شیفته خود می کند.