دسته‌ها
اخبار

کبابی گلپایگانی بهترین کبابی شهرکرد-غذای رژیمی

در منوی این رستوران انواع غذاهای ایرانی از انواع کباب‌های مختلف تا خورش‌های خوش‌آب‌و‌رنگ پیدا می‌شوند. مطابق با نظر مردم از جمله اهل شهر، رستوران شمال شهر از بهترین رستوران‌های شهرکرد است. با این توصیف دیگر رفتن به این رستوران جای هیچ شک و تردیدی ندارد. راستی، این رستوران دو شعبه دارد که فقط دو کوچه با یکدیگر فاصله دارند. اگر یکی از شعبه‌ها شلوغ بود، با خیال راحت به شعبه دیگر سر بزنید. چهارمحال و بختیاری را می توان در سطح مرکز استان و دیگر شهرستان ها پیدا کرد.

دستور پخت این غذا با چلو گوشت تفاوت زیادی ندارد، اما اگر بر روی هیزم پخته شود بدون شک طعم دلچسب‌تری خواهد گرفت. در دل تاریخ و فرهنگ غنی هر منطقه‌ای حرف‌های زیادی هست تا درباره‌اش با هم بگوییم و تعریف کنیم، یکی از چیزهایی که اتفاقا هواخواه زیاد دارد؛ غذاست، مخصوصا غذاهای سنتی! بیایید در این مقاله از هومسا به لرستان زیبا سفر کنیم و با معروف‌ترین غذاهای لری آشنا شویم.

  • به خوبی مخلوط کنید تا گوشت ها به طور کامل به مواد آغشته شوند.
  • غذای خوب خوردن در سفر، یکی از مهم‌ترین چیزهایی است که کیفیت و حال خوب سفرتان را چند برابر می‌کند.
  • در بعضی از مواقع نام کباب ها را با یکدیگر اشتباه می­گیریم، در صورتی که تفاوت­های آشکاری دارند.
  • که استان چهار محال و بختیاری نیز یکی از مناطقی است که آن را طبخ می کنند.
  • بعید نیست که واقعاً همین‌طور باشد و در دل شهرکرد بتوانید فرصت چشیدن غذایی جنوبی را داشت باشید.
  • بعد از اینکه یک سمت کباب‌ها پخته شد، آن را برگردانید.

این غذا اصالتا یک غذای هندی است ولی زمان بسیار طولانی است که جز غذاهای سنتی خوزستان محسوب می شود. علاوه بر آرد نخود، تخم مرغ، زعفران، فلفل قرمز و تره برای تهیه این غذا ضروری اند. رستوران تخت جمشید از آن دسته از رستوران‌های شهرکرد است که چیدمان و دکوراسیون قدیمی خود را حفظ کرده است.

رازهای خوشمزگی کباب های کبابی گلپایگانی0 (

تولد در فرهنگهای مختلف مراسم ویژه خود را دارد که نشات گرفته از الگوهای فرهنگی آن جامعه است. در گذشته به شکل سنتی روشهایی برای تشخیص جنس نوزاد وجود داشت. مثلا اگر زن زبر و زرنگ بود،یا چهره اش سرخ و سفید بود ، معتقد بودند بچه اش پسر است. ولی اگر زن تنبل بود یا صورتش تیره بود، معتقد بودند بچه اش دختر خواهد بود.در مناطق بختیاری نشین و عشایری مانند ایذه،پیش از این، زائو به کمک قابله(که به او ماما چه می گفتند) بچه اش را به دنیا می آورد.

طعم لذیذ کباب

برای تهیه این کباب به هیچ عنوان از روغن زیاد استفاده نکنید و فقط کف ماهیتابه را کمی چرب کنید. بعد از اینکه یک سمت کباب‌ها پخته شد، آن را برگردانید. سپس این غذا را همراه با انواع سبزیجات بخارپز یا گریل شده سرو کنید. این ماهی، کبابی است و به همین دلیل که سرخ شده نیست بسیار سالم و مفید است اما تیغ ریز بسیاری دارد.

یکی از ویژگی‌های مهم چلوکبابی جوان قیمت مناسب آن است. اگر به دنبال یک کباب با کیفیت و قیمت مناسب هستید و فضایی برای گفتگو و نشستن مدنظرتان نیست چلوکبابی جوان مناسب شماست. در خیابان‌های نیاوران که قدم بزنید یک‌خانه چوبی با پله‌های که در راهرو آن گلدان‌های زیبا چیده‌اند جلب‌توجه می‌کند، بله اینجا رستوران مرشد است. غذاها معمولاً برای دو نفر است و سینی‌های بزرگ حتی برای پنج نفر مناسب است.

هنگامی که ماش ها پختند می توانید رشته‌ آش را تهیه کنید. برای تهیه دنده کباب ابتدا گوشت دنده گوسفندی را به صورت پهن و دراز جدا می‌کنند و در آن زمان سیخ پهن را به گوشت می‌زنند تا حالت خودش را حفظ کند. روی گوشت ضربه می‌زنند و آنها را در برای ۴ تا ۵ ساعت در یخچال می‌گذارند. سس کباب را از ترکیب روغن محلی، رب، زعفران و چند ادویه تهیه می‌کنند و موقعی که گوشت به آرامی روی ذغال می‌پزد بر روی آن از سس می‌زنند تا خوش طعم و عطر شود. در غذای تلفنی خان ننه تبریز انواع غذاهای اصیل ایرانی مثل انواع کباب، انواع خورش،… این آش از نظر ظاهری تفاوت چندانی با آش دوغ سایر مناطق دیگر در کشور را ندارد، اما آنچه که موجب منحصر به فرد شدن آش دوغ بختیاری شده است مواد اولیه آن است که از پوشش گیاهی این استان سرسبز تامین می شود.