دسته‌ها
اخبار

چلو کباب بختیاری کباب بختیاری رستوران نایب ساعی کباب بختیاری با برنج

شهرهای شمالی ایران از جمله مازندران به‌غیر از جاذبه‌های منحصربه‌فرد، غذاهای بسیار خوشمزه‌ای دارند که فرهنگ این منطقه را به‌خوبی نشان می‌دهند. غذاهای مازندرانی شامل دنیایی از غذاهای سالم و خوشمزه می‌شوند که حتی افراد بیمار مثل کسانی که مبتلا به دیابت و فشار خون هستند، می‌توانند این غذاها را با خیال راحت میل کنند. آش گوشت، یکی از غذاهای مجلسی شهرستان خرم آباد در استان لرستان است که معمولا برای عروسی‌ها و اعیاد طبخ می‌شود. این غذا برخلاف نام آن، یک آش نیست؛ بلکه یک مدل چلو گوشت است که به آن زیربرنجی نیز می‌گویند. زیر برنجی در سینی بزرگی که به‌ اصطلاح لری به آن مجمع می‌گویند، سرو می‌شود.

  • رستوران‌های مخصوصی به نام بریانی در استان اصفهان، این غذای لذیذ را به شما ارائه می‌کنند.
  • یارما شورباسی، یکی از غذاهای لذیذ و محلی آذربایجان غربی و شهر ارومیه است که معنای نام آن در زبان ترکی، «سوپ بلغور» است.
  • البته بعضی افراد کباب مرسوم در رستوران ها را که از مخلوط گوشت قرمز و گوشت مرغ تهیه می شود را کباب بختیاری اصیل نمی دانند و بر این باورند که کباب بختیاری اصیل از گوشت گوسفندی تهیه می شود و دارای گوشت مرغ نیست.
  • این قلیه، بر خلاف قلیه ماهی که بسیار مشهور است، کمتر شناخته شده است.
  • از لذیذترین و پرطرفدارترین غذاهای چهار محال و بختیاری کباب بختیاری است که نه تنها در استان چهار محال و بختیاری بلکه در تمام شهرهای ایران شعبه ای دارد .

برنج را از چند ساعت قبل بشویید و آن را در آب و نمک خیس کنید. ماهی را تمیز کنید و قبل از شستن، به آن مقداری نمک و زردچوبه بزنید و بعد از گذشت ۳۰ دقیقه ماهی را بشویید و به‌صورت فیله‌ای خرد کنید. سپس فلفل دلمه‌ای خرد شده را به پیازها بیفزایید و آن‌ها را نیز تفت دهید. برای درست کردن کوفته‌ها، لپه‌های از قبل خیس شده را با دو پیمانه آب تازه در قابلمه نیم‌پز کنید. سپس یک عدد مغز گردو و چند عدد کشمش (و در صورت تمایل آلو بخارا) را در مغز کوفته قرار دهید و آن را ببندید.

رستوران های استان چهار محال و بختیاری

طبیعتی که از آبشارها گرفته تا دره‌ها، رودها و تپه‌هایش، چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند. در ادامه مطلب، بهترین دیدنی‌های چهارمحال و بختیاری و شناخته ‌شده ‌ترین مناطق این استان را معرفی خواهیم کرد. پل زمانخان از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری استان چهارمحال و بختیاری است. این پل تاریخی یکی از مهم‌ترین پل‌های تاریخی کشور است که در ۲۷ کیلومتری شهرکرد واقع شده است. تفکر اولیه ساخت پل در این مکان به دوره ساسانیان بر می گردد. این پل به دستور زمان خان، رئیس یکی از ایلات قشقایی که زمانی دامنه کوچه آنها تا آن منطقه می رسید بر روی رودخانه زاینده‌رود احداث گردید .

بهترین صبحانه های مخصوص کودکان

آش برنج، منبع غنی ویتامین B۱ است و سطح قند خون را تنظیم می‌کند. خورش سیب سبز، یکی از خورش‌های کمتر شناخته‌شده استان لرستان است که با گوشت ران گوسفندی، روغن مایع، برگ بو، پیاز، آب، نمک و فلفل، سیب درختی، پیاز داغ، سرکه، شیره‌ انگور یا خرما و نشاسته‌‌‌ ذرت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ درست می‌شود. این خورش به‌قدری خوشمزه است که کافی است فقط یک‌بار آن را امتحان کنید تا عاشق آن شوید. خورش سیب سبز علاوه بر ویتامین‌های گروه B، منیزیم و فسفر دارد و اعصاب را آرام می‌کند. طبخ خورش ماش به‌صورت سنتی بدون روغن صورت می‌گیرد و از مواد اولیه آن می‌توان به ماش، لوبیا چشم بلبلی، گیاهان جنگلی (گوش بز، اسفناج و…)، رب آلوی جنگلی، شکر، سیر، نمک، فلفل و ادويه اشاره کرد.

این آش را تا حدی هم می‌زنند تا به صورت حلیم کش دار دربیاید. برای آشنایی با طرز تهیه کباب بختیاری لطفا اینجا را کلیک بفرمایید . پاکوره نوعی کوکو است که به دلیل داشتن آرد نخود، منجر به افزایش پتاسیم و کاهش فشار خون می شود.

برای آماده‌سازی کشک سالاری، سیر رنده شده را در کمی روغن در یک قابلمه تفت دهید تا طلایی شود. سپس یک چهارم پیمانه آب جوش روی آن بریزید و صبر کنید تا سیر بپزد و آب هم تبخیر شود. در ادامه آرد آماده شده را به سیر داغ بیفزایید و آن‌ها را با هم تفت دهید. نمک، گوشت قورمه پخته شده، لپه، زعفران، گردوی پودر شده و آب را نیز در قابلمه بریزید و اجازه دهید تا این مخلوط بجوشد و غلیظ شود. گمنه بوشهری، یکی از غذاهای محلی استان خوزستان است که طرز تهیه ساده و سریعی دارد. این غذای مقوی و سرشار از مواد مغذی با بلغور گندم، پیاز و ادویه درست می‌شود.