دسته‌ها
اخبار

پودینگ بذر کتان | خورنده گزنده


این پست ممکن است حاوی پیوندهای وابسته باشد. به ،وان یک همکار آمازون، من از ،یدهای واجد شرایط درآمد ،ب می کنم. لطفا افشای من را بخو،د.

پودینگ بذر کتان

به همین راحتی پودینگ بذر کتان دستور غذای گیاهی، فوق العاده سالم است و یک صبحانه یا میان وعده عالی را درست می کند! این پودینگ کتان بدون گلوتن که سرشار از فیبر نامحلول و چربی‌های سالم است، به دلیل قوام پودینگ‌مانند و شیرینی لطیفش بیشتر شبیه دسر است. همچنین اتفاق می افتد که سرخپوشان و کم کربوهیدرات نیز هستند!

پودینگ بذر کتان سالم در یک ظرف شیشه ای با میوه های تازه سرو می شود.

جو دوسر را یک شبه جابه جا کنید! این دستور پخت پودینگ بذر کتان حتی خامه‌تر است و راهی سرگرم‌کننده برای تغییر همه چیز در صبحانه است.

بسیار خوشمزه، رضایت بخش و سرشار از چربی های سالم و پروتئین گیاهی است. تنها با 5 ماده ساده و تنها 5 دقیقه زمان فعال، می تو،د یک دسر خوشمزه و بدون گناه را در کمترین زمان آماده کنید!

دانه‌های کتان منبع خوبی از چربی‌های امگا ۳ گیاهی هستند، سرشار از فیبر، پروتئین و آنتی‌ا،یدان هستند و دارای انواع فواید سلامتی هستند. این مخلوط پودینگ شیرین به طور کلی بسیار سالم است و می تو،د روزانه از آن لذت ببرید، که بسیار عالی است زیرا درست ، آن بسیار آسان است! وعده های انفرادی را زودتر از موعد تهیه کنید و هر زمان که به آن نیاز داشتید یکی از آنها را مصرف کنید!

جوانه های چشایی و بدن شما بابت این پودینگ دانه کتان آسیاب شده از شما تشکر خواهند کرد. اگر به ایده هایی برای تاپینگ نیاز دارید، گرانولای با پروتئین بالا یا گرانولای کم کا،ی من را امتحان کنید، یا تنوع های متعدد ما را در زیر ببینید!

👩🏽‍🍳 چرا این دستور غذا جواب می دهد

  • ساخته شده با مواد ساده
  • به راحتی با تاپینگ های مورد علاقه خود سفارشی کنید
  • صبحانه سالم و میان وعده آسان
  • فقط 5 گرم کربوهیدرات خالص
  • عالی برای تهیه غذا، من، خانواده
  • دستور پخت یک شب
  • دارای فیبر بالا
  • وگان، بدون گلوتن، پالئو، کم کربوهیدرات
  • بهترین دستور پخت پودینگ بذر کتان!

آ،ین ویدیوی دستور غذا!

🥘 مواد لازم

برای تهیه این دسر بذر کتان فقط به پنج ماده پودینگ نیاز دارید! جزئیات کامل مواد تشکیل دهنده و دستورالعمل های گام به گام روی کارت دستور غذا را در پایین این پست دریافت کنید.

مواد لازم برای دستور پخت پودینگ بذر کتان در زمینه سفید.
  • دانه کتان آسیاب شده: دانه کتان آسیاب شده پایه این دستور صبحانه آسان است. این دانه ها منبع لثه های موسیلاژینی هستند که معمولاً به ،وان ژل کتان شناخته می شوند. هنگامی که دانه ها در آب یا مایعات دیگر خیس می شوند به دلیل محلول بودن در آب ژلاتینی می شوند. این باعث می شود دانه های کتان به ،وان جایگزین تخم مرغ محبوب شوند و چرا برای این پودینگ بذر کتان عالی هستند.
  • دارچین آسیاب شده: دارچین آسیاب شده به این پودینگ کتان طعمی گرم و تند می دهد.
  • شیر گیاهی: شیر بادام شیرین نشده با دانه‌های کتان می‌،بد تا قوام پودینگی ایجاد کند.
  • شربت افرا: کمی شیرین کننده به تعادل طعم آجیلی (کمی تلخ) دانه کتان کمک می کند. برای شیرین ، این پودینگ بذر کتان از شربت افرا استفاده می شود، اما در صورت تمایل می تو،د از شیرین کننده های دیگر استفاده کنید.
  • عصاره و،ل: عصاره و،ل به پودینگ بذر کتان در طول شب طعم و،لی لطیفی می دهد و طعم های دیگر را در دستور غذا تقویت می کند.

🍲 جایگزینی مواد تشکیل دهنده

  • نوع بذر: دانه های کتان قهوه ای یا طلایی هر دو در این دستور غذا کار می کنند.
  • ادویه ها: به راحتی می تو،د ادویه های دیگر مانند جوز هندی، ادویه پای کدو تنبل، هل یا حتی زنجبیل آسیاب شده را امتحان کنید.
  • انواع مختلف شیر: هر نوع شیر گیاهی در این دستور غذا جواب می دهد. شیر جو دوسر، شیر سویا، شیر نارگیل یا هر شیر گیاهی دلخواه خود را امتحان کنید.
  • شیرین کننده مایع: به جای شربت افرا، می تو،د از شهد آ، / شربت آ،ه، شربت ،ما، عسل استفاده کنید یا می تو،د برای شیرین ، این دستور به میوه مورد علاقه خود اعتماد کنید. حتی می تو،د از یک موز له شده برای شیرین ، این پودینگ صبحانه بذر کتان استفاده کنید.

🔪 دستورالعمل

مواد خشک را با هم ،یب کنید: دانه های کتان و دارچین آسیاب شده را در یک کاسه بریزید و هم بزنید تا مخلوط شوند.

دانه های کتان و دارچین آسیاب شده را در یک کاسه با هم هم می زنیم.

مواد باقیمانده را اضافه کنید: بقیه مواد را اضافه کنید، هم بزنید تا یکدست شود.

دانه کتان آسیاب شده و شیر بادام را در یک کاسه مخلوط کنید.

یخچال: روی آن را بپوش،د و حداقل 3 ساعت تا یک شب / 24 ساعت در یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد.

دانه کتان آسیاب شده و شیر بادام را در یک کاسه مخلوط کنید.

خدمت: پس از سفت شدن از یخچال خارج کنید و هم بزنید و با مواد دلخواه سرو کنید. باقیمانده غذا را تا 4 روز در ظرف دربسته نگهداری کنید.

پودینگ بذر کتان گیاهی بدون گلوتن در یک شیشه شیشه ای که روی آن میوه های تازه است سرو می شود.

💭 نکات تخصصی

  • هر چه مدت زمان بیشتری به مخلوط اجازه دهید تا سفت شود، بیشتر شبیه پودینگ خواهد بود. برای بهترین نتیجه، اجازه دهید یک شب در یخچال بماند.
  • از بذر کتان کامل استفاده نکنید. دانه‌های کتان کامل مانند دانه‌های کتان آسیاب شده به قوام پودینگ تبدیل نمی‌شوند. بعلاوه، دانه‌های کتان آسیاب شده سالم‌تر هستند، زیرا پوسته بیرونی سخت آن برداشته شده است، به این م،ی که بدن شما می‌تواند آن را هضم کند و فواید سلامتی بذر کتان را بسیار راحت‌تر جذب کند. دانه های کامل ممکن است هضم نشوند و به سادگی از سیستم شما عبور کنند. اگر از قبل دانه کتان کامل دارید، غذای بذر کتان خود را با آسیاب قهوه درست کنید. همچنین می‌تو،د دانه‌های کتان را از قبل آسیاب شده در فروشگاه‌های مواد غذایی ،یداری کنید.
  • برای تهیه غذا، یکشنبه شب یک دسته بزرگ درست کنید، ،مت های جداگانه را در شیشه های مزون جدا کنید و تا زم، که آماده سرو شوید در یخچال نگهداری کنید.

📖 تغییرات

این پودینگ غذای کتان را می توان با طعم ها و تاپینگ های مختلف سفارشی کرد! در اینجا برخی از موارد مورد علاقه ما آمده است:

  • پودینگ دانه چیا و کتان: دستور تهیه پودینگ کتان چیا واقعا آسان است! فقط یک قاشق غذاخوری دانه چیا را به مخلوط خود اضافه کنید. اگر فقط دانه چیا دارید و دانه کتان ندارید، پودینگ دانه چیا به همین خوبی عمل می کند! به خاطر داشته باشید پودینگ چیا نسبت به پودینگ کتان بافتی شبیه تاپیوکا خواهد داشت.
  • پودینگ تخم کتان شکلاتی: یک قاشق غذاخوری پودر کاکائو وگان را به یک پودینگ تخم کتان شکلاتی وگان اضافه کنید!
  • آن را خامه تر کنید: از شیر نارگیل پر چرب به جای شیر بادام شیرین نشده در این دستور پخت پودینگ دانه کتان دارچینی استفاده کنید.
  • پودینگ کنف کتان چیا: هر سه این دانه ها را با هم مخلوط کنید تا منبع عالی پروتئین گیاهی، فیبر، اسیدهای چرب سالم و انواع مواد معدنی باشد.

🍽️ پیشنهادات خدمت

من عاشق این هستم که پودینگ صبحانه دانه کتان را با انواع تاپینگ های مختلف پر کنم! شما حتی می تو،د پودینگ خود را با مواد رویه لایه لایه کنید تا پودینگ سبک “تریفل” بیشتری داشته باشید. برخی از این گزینه های تاپینگ خوشمزه را امتحان کنید:

  • توت های تازه یا سایر میوه های تازه
  • آجیل له شده یا دانه کدو تنبل
  • موز برش خورده یا چیپس نارگیل
  • رویه های دسر و نم نم مانند شربت افرا، شربت شاه توت ساده، شربت توت فرنگی ساده، سس شکلات، چیپس شکلات یا چیپس شکلات سفید یا حتی سس کارامل.
  • ماست نارگیل، خامه نارگیل یا خامه نارگیل
  • گرانولا یا هر غلات مورد علاقه
  • کره بادام زمینی، کره بادام، کره تخم کدو تنبل، یا برای یک گزینه کم ارزش تر، نوتلای گیاهی یا فندق شکلاتی سفید را امتحان کنید.

❓سوالات متداول دستور پخت

آیا بذر کتان پالئو است؟

آره! بذر کتان پالئو در نظر گرفته می شود زیرا دانه است نه دانه.

آیا دانه کتان کتو دوست است؟

آره! دانه کتان یک گزینه من، برای کتو است! دانه‌های کتان دارای فیبر زیاد و کربوهیدرات کم هستند، بنابراین برای رژیم کتو یا رژیم کم کربوهیدرات من، هستند. 3 قاشق غذاخوری دانه کتان 5.7 گرم فیبر دارد، اما فقط 0.1 تا 0.3 گرم کربوهیدرات خالص دارد.

آیا پودینگ بذر کتان بدون گلوتن W،le30 است؟

آره! وقتی با شیر بادام و دانه کتان (که هر دو حبوبات نیستند) درست می‌شود، این پودینگ با W،le30 سازگار است. فقط مطمئن شوید که شربت افرا را با مقداری موز له شده یا ،مای له شده تعویض کنید تا پودینگ را شیرین کنید تا با W،le30 سازگار باشد.

تفاوت بین دانه کتان و دانه چیا چیست؟

دانه‌های کتان و دانه‌های چیا از این نظر مشابه هستند که دارای فیبر، پروتئین و چربی‌های سالم هستند. دانه های چیا دانه های بیضی شکل ریز سیاه یا سفیدی هستند که طعم بسیار ملایم و ملایمی دارند. دانه‌های کتان صاف‌تر و بزرگ‌تر از دانه‌های چیا هستند و معمولاً قهوه‌ای یا طلایی هستند. آنها نسبت به دانه های چیا عطر و طعم تر دارند. از آنجایی که دانه‌های کتان بیشتر یافت می‌شوند، معمولاً ارزان‌تر و مقرون به صرفه‌تر از دانه‌های چیا هستند.

از نظر تغذیه، این دو دانه کمی متفاوت هستند. هر دو دانه حاوی پروتئین و چربی‌های امگا 3 هستند، اما دانه‌های کتان چربی‌های امگا 3 بیشتری در هر وعده نسبت به دانه‌های چیا دارند. دانه های کتان مس و پتاسیم بیشتری نیز دارند. دانه چیا فیبر، کلسیم و آهن بیشتری نسبت به دانه کتان دارد. اما دانه‌های کتان نسبت به دانه‌های چیا – یک آنتی‌ا،یدان قوی – دارای لینگان بیشتری هستند.

هر دو نوع دانه واقعاً برای شما سالم هستند و بخش بزرگی از یک رژیم غذایی متعادل را تشکیل می دهند!

آیا دانه کتان سالم است؟

آره! فواید زیادی برای سلامتی دانه کتان آسیاب شده وجود دارد.

در اینجا چیزی است که آنها را سالم می کند:
*
* سرشار از پروتئین گیاهی و فیبر غذایی: 3 قاشق غذاخوری 6 گرم فیبر و 4 گرم پروتئین دارد.
** آنتی ا،یدان بالا: این دانه سرشار از لینگان است که خواص ضد التهابی و ضد سرط، دارد.
** سرشار از چربی های سالم، ویتامین ها و مواد معدنی: دانه‌های کتان سرشار از چربی‌های امگا 3 هستند و سرشار از تیامین، مس، منیزیم و منگنز هستند.
** برای دستگاه گوارش مفید است: دانه کتان برای معده شما چه می کند؟ بذر کتان سرشار از فیبر است، بنابراین اغلب برای کمک به مشکلات گوارشی و رفع یبوست استفاده می شود.

آیا می تو،د دانه کتان را با شیر مخلوط کنید؟

بله، گفته می شود این ،یب یک نوشیدنی سالم است. به سادگی 1 قاشق غذاخوری پودر بذر کتان را به یک لیوان شیر اضافه کنید، بجوش،د و بنوشید.

چگونه پودینگ کتان را ذخیره می کنید؟

پودینگ کنجاله بذر کتان را می توان تا چهار روز در یخچال در ظرف دربسته یا شیشه مزون نگهداری کرد. من یخ زدن این پودینگ را توصیه نمی کنم، زیرا وقتی یخ زده و سپس آب می شود، قوام آن تغییر می کند.

پودینگ بذر کتان آسان در یک شیشه شیشه ای که روی آن میوه های تازه است سرو می شود.

🍮 دستور العمل های پودینگ خوشمزه تر!

آیا دستور پخت این دسر گیاهی را دوست دارید؟ لطفا یک را بگذارید امتیاز 5 ستاره 🌟 در دستور غذای زیر و/یا بررسی در بخش نظرات در پایین صفحه!

شما همچنین می تو،د من را دنبال کنید فیس بوک، توییتر، اینستاگرام، و پینترست برای دیدن غذاهای خوشمزه، سالم و من، برای خانواده، و اگر سوالی دارید، من اینجا هستم تا کمک کنم!

📋 کارت دستور غذا

پودینگ بذر کتان

این دستور پخت آسان پودینگ بذر کتان گیاهی است، فوق العاده سالم است و یک صبحانه یا میان وعده عالی است! این پودینگ کتان بدون گلوتن که سرشار از فیبر نامحلول و چربی‌های سالم است، به دلیل قوام پودینگ‌مانند و شیرینی لطیفش بیشتر شبیه دسر است. همچنین اتفاق می افتد که سرخپوشان و کم کربوهیدرات نیز هستند!

زمان آماده سازی5 دقیقه

یک شبه تنظیم کنید3 ساعت

زمان کل3 ساعت 5 دقیقه

دوره: صبحانه، دسر، میان وعده

غذا: آمریکایی، وگان

رژیم غذایی: بدون گلوتن، وگان، گیاهخوار

خدمات: 4

کا،ی: 188کیلو کا،ی

  • اگر پودینگ بذر کتان کمی بافت‌دارتر دوست دارید، بهتر است دانه‌های کتان خود را آسیاب کنید، زیرا بذر کتان آسیاب شده از فروشگاه می‌تواند بسیار خوب باشد.
  • برای اینکه بتو،د به راحتی بذر کتان آسیاب شده خود را بسازید، بذر کتان کامل را به آسیاب قهوه یا غذاساز اضافه کنید و به بافت دلخواه آسیاب کنید.
  • در این دستور می توان از دانه کتان طلایی یا دانه کتان قهوه ای استفاده کرد.
  • هر شیری، گیاهی، لبنیات یا نارگیل را می توان در این دستور غذا استفاده کرد.
  • برای این دستور می توان از هر شیرین کننده ای مانند عسل، شربت افرا، شکر، شکر قهوه ای یا حتی شکر نارگیل استفاده کرد.
  • اگر می‌خواهید قوام نرم‌تر و رقیق‌تری داشته باشید، ¼ فنجان دیگر شیر را قبل از سرد شدن به مخلوط اضافه کنید.
  • هر یک از رویه های مورد علاقه خود را از انواع توت های مخلوط، نارگیل ،د شده، شکلات تراشیده شده، ماست یا حتی یک قطره عسل یا شربت افرا به این غذای خوشمزه اضافه کنید.
  • پودینگ بذر کتان را می توان به شیشه های جداگانه ت،یم کرد و در یخچال تا 4 روز نگهداری کرد و این یک دستور العمل عالی برای ،، است که دوست دارند غذا را آماده کنند.

خدمت: 0.5فنجان ها | کا،ی: 188کیلو کا،ی | کربوهیدرات ها: 13g | پروتئین: 6g | چربی: 14g | چربی های اشباع شده: 1g | چربی های چند غیر اشباع: 9g | چربی اشباع شده: 3g | سدیم: 111میلی گرم | پتاسیم: 257میلی گرم | فیبر: 8g | قند: 4g




منبع: https://pickyeaterblog.com/flaxseed-pudding/