دسته‌ها
اخبار

پاپریکا دودی چیست؟ (به علاوه 20 دستور غذای آسان و سالم!)


تصویر pinterest برای پاپریکای دودی چیست

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که “پاپریکا دودی چیست؟” یا شاید تفاوت بین پاپریکا دودی و پاپریکا در یک دستور پخت چیست؟ من شما را با این پاسخ ها و موارد دیگر تحت پوشش قرار داده ام – به علاوه 20 دستور العمل آسان و سالم که از پاپریکا دودی استفاده می کنند!

پاپریکا دودی چیست؟

پاپریکا دودی که به نام پاپریکا اسپ،ایی یا فلفل قرمز، نوعی پاپریکا است که با فلفل قرمز تهیه می شود که خشک و دودی شده است. منشا آن اسپ،ا است و در بسیاری از غذاهای مختلف اسپ،ایی استفاده می شود، اما اکنون به راحتی در ایالات متحده و کانادا یافت می شود. همانطور که از نامش انتظار دارید، طعمی شیرین، چوبی و دودی دارد.

پاپریکا دودی در مقابل پاپریکا

هر دو پاپریکا دودی و پاپریکا معمولی از فلفل قرمز خشک و آسیاب شده تهیه می شوند. با این حال، فلفل های مورد استفاده برای تهیه پاپریکا دودی نیز ابتدا روی آتش بلوط دود می شوند. این به آنها طعم دودی متمایز می دهد.

هم پاپریکا دودی و هم پاپریکا معمولی را می توان از فلفل هایی با سطوح مختلف ادویه تهیه کرد.

ع، افقی پاپریکا دودی در شیشه ها

آیا پاپریکا دودی تند است؟

تند بودن یا نبودن پاپریکا دودی به نوع فلفل قرمز مورد استفاده برای تهیه آن بستگی دارد. پاپریکا دودی را می تو،د در سطوح مختلف ادویه پیدا کنید – مزاحم (شیرین) تلخ و شیرین (“تلخ شیرین” با نام ملایم) یا تند (گرم). اگر انتخاب کنید مزاحم پاپریکا دودی، بدون ادویه طعم شیرینی خواهید داشت تند پاپریکا مطمئناً به هر دستور پخت غذا اضافه می کند.

اگر پاپریکای دودی که در فروشگاه می بینید بر،ب نداشته باشد، احتمالاً پاپریکا دودی شیرین است.

جایگزین های پاپریکا دودی

این روزها پاپریکا دودی باید تقریباً در هر فروشگاه مواد غذایی موجود باشد، بنابراین من قطعاً توصیه می‌کنم دفعه بعد که برای ،ید بیرون آمدید مقداری از آن را بگیرید. اما اگر با پاپریکا دودی دستور تهیه می‌کنید و متوجه می‌شوید که فلفل دلمه‌ای در دست ندارید، چند گزینه دارید:

  • از پودر چیلی استفاده کنید. پودر آنچو چیلی و پودر چیپوتل نیز از فلفل‌های دودی و خشک تهیه می‌شوند، بنابراین طعم دودی را به یک غذا اضافه می‌کنند. به خاطر داشته باشید که پودر چیپوتل می تواند کمی تند باشد.
  • زیره را به پاپریکا اضافه کنید. گزینه دیگر اضافه ، مقداری زیره به پاپریکا معمولی است. 2 ،مت پاپریکا به 1 ،مت زیره کمی طعم دودی می دهد، اگرچه جایگزین کاملی نیست.
پاپریکا دودی در یک کاسه با قاشق

20 دستور غذای آسان که از پاپریکا دودی استفاده می کنند

اکنون که پاسخ این را می د،د “پاپریکا دودی چیست؟” و درک کنید که چرا طعم شگفت انگیزی به غذاها اضافه می کند، بیایید به برخی از دستور العمل های مورد علاقه من که از پاپریکا دودی استفاده می کنند شیرجه بزنیم.

مرغ bbq رنده شده روی نان

دستور پخت مرغ BBQ قابلمه ،د شده

برای یک شام آسان که فقط در 30 دقیقه آماده می‌شود، به این دستور غذای کباب‌پزی سریع قابلمه ،د شده بپردازید! این مرغ با سسی شیرین، دودی و بسیار خوب، افزودنی عالی برای ساندویچ، سیب زمینی شیرین، سالاد و غیره است.

نوارهای مرغ با هوا سرخ کن در بشقاب با برش های لیموی تازه و سس کچاپ

مناقصه مرغ سرخ کن هوا

فقط در 20 دقیقه آماده می‌شود، این مرغ سرخ‌کن دارای نان بدون گلوتن است که کاملاً با پاپریکا دودی و سایر ادویه‌ها چاشنی می‌شود. من، برای ناهار یا شام.

یک کاسه تاکو ماهی باجا روی میز گر،تی با یک قاشق داخل کاسه

کاسه برنج تاکو ماهی باجا

این کاسه‌های برنج تاکو ماهی باجا یک شام سرگرم‌کننده و آسان با ماهی دودی، ماهی تابه‌ای سرخ‌شده، کلم ترد و گواکامول روی تختی از برنج است. فراموش نکنید که تاپینگ های مورد علاقه خود را اضافه کنید!

فلفل قرمز لوبیا سیاه سیب زمینی شیرین قابلمه فوری - web-4

فلفل قرمز لوبیا سیاه سیب زمینی شیرین قابلمه فوری

برای یک فلفل قرمز گیاهی و بدون گلوتن که با طعم فلفلی دودی پر شده است، این فلفل قرمز لوبیا سیاه سیب زمینی شیرین قابلمه فوری را امتحان کنید.. ایده آل برای شب های شلوغ هفته!

دو سالاد مرغ ج، غربی میسون با سس لیموی گشنیز

سالاد مرغ ج، غربی میسون جار با سس لیموی گشنیز

این سالاد مرغ ج، غربی میسون جار برای تهیه غذا عالی است! تازه و سالم با طعم عالی، یک ناهار عالی در روزهای هفته را می سازد.

ع، بالای سر یک قاشق چوبی که لوبیای سیاه مکزیکی را در قابلمه فوری می‌ریزد

لوبیا سیاه قابلمه فوری مکزیکی (بدون خیساندن)

این لوبیا سیاه سریع قابلمه مکزیکی فوق العاده طعم دار فقط در 45 دقیقه گرد هم می آیند – بدون نیاز به خیساندن! به ،وان غذای جانبی سرو کنید یا به تاکو، بوریتو، کاسه برنج و غیره اضافه کنید.

ع، بالای سر دستور گل کلم بو داده پارمزان کم کربوهیدرات

دستور العمل آسان گل کلم بو داده پارمزان

این گل کلم بوداده پارمزان که با یک مشت ادویه مزه دار شده و سپس با روغن و پنیر پارمزان پر شده است، غذای جانبی درست می کند که هیچ ، نمی تواند در برابر آن مقاومت کند.

بهترین استیک کناری کبابی مرینیت شده روی تخته برش با سس چیمیچوری

بهترین دستور تهیه استیک کبابی مرینیت شده

استیک کبابی تا به حال مزه خوبی نداشته است! این استیک کناری کبابی که در آب لیموترش، گشنیز و چند ادویه دیگر مرین شده است، هر بار فوق العاده لطیف می شود.

ع، کناری سیب زمینی شیرین پر شده با لوبیا سیاه وگان آسان با گواکامول در بالا

سیب زمینی شیرین پر شده با لوبیا سیاه وگان آسان

این سیب‌زمینی‌های شیرین پر شده با لوبیا سیاه وگان، یک وعده غذایی سریع و آسان شب هفته را درست می‌کنند. این سیب زمینی شیرین با مقدار من،ی از ادویه ها و موادی مانند لوبیا سیاه و ذرت فقط در 30 دقیقه آماده می شود.

کاسه ای پر از سوپ ترتیلا مرغ خامه ای با آووکادو

سوپ ترتیلا مرغ خامه ای

هیچ چیز مانند یک سوپ دل،ب و گرم در یک شب سرد وجود ندارد! این سوپ ترتیلا مرغ خامه ای با تعداد زیادی ادویه، سبزیجات، مرغ و گشنیز برای شب های شلوغ هفته عالی است.

انبر در حال برداشتن تاکو دنده کوتاه بارباکو

تاکو دنده کوتاه بارباکوآ آرام پز

گوشت در این تاکوهای دنده کوتاه بارباکوآ آرام پز آنقدر لطیف است که تقریباً در دهان شما آب می شود! با تاپینگ های مورد علاقه خود مانند گشنیز، پیاز و آووکادو برای یک شام راحت شب هفته سرو کنید.

ع، بالای سر ماهی آزاد پخته شده با کره سیر 20 دقیقه ای در فویل دستور پخت با لیمو در بالا

آسان 20 دقیقه ماهی سالمون پخته شده با کره سیر در فویل

این ماهی قزل آلا پخته شده با کره سیر دارای طعم و مزه است! ماهی قزل آلا چاشنی شده با سس کره سیر عسلی پوشانده می شود، به طور کامل پخته می شود و با تکه های لیمو سرو می شود – همه اینها فقط در 20 دقیقه!

سس bbq خانگی دودی شیرین در یک شیشه مزون

دستور تهیه سس باربیکیو خانگی شیرین و دودی حماسی

این سس باربیکیو خانگی شیرین و دودی ،یبی عالی از طعم ها است. کمی شیرین، کمی دودی و به اندازه کافی تند. به مرغ، دنده، گوشت خوک، همبرگر و موارد دیگر اضافه کنید!

از نزدیک یک تاکو پر از میگوی پخته شده در تابه و آهک گشنیز

بهترین تاکوهای تند میگو با لیمو ترش

این تاکوهای میگوی تند دارای می،ای پخته شده در ماهی تابه هستند که با پوشش ادویه دودی پوشانده شده اند. برای شامی که در کمتر از 30 دقیقه آماده می شود، روی تورتیلاهای ذرت با مواد غذایی مورد علاقه خود سرو کنید.

بشقاب پر از بال مرغ، هویج و چوب کرفس

تردترین بال مرغ سرخ کن عسلی باربیکیو

این بال‌های مرغ سرخ‌کن هونی باربیکیو دارای سس کباب عسل دودی است. در حالی که سرخ کن هوا تمام کارها را انجام می دهد، آماده شدن این پیش غذای اعتیاد آور فقط 20 دقیقه طول می کشد!

نمای نزدیک از برش های بیکن سینه مرغ پیچیده شده در بشقاب

سینه مرغ بسته بندی شده بیکن دودی

تنها چیزی که برای تهیه این سینه مرغ بسته بندی شده بیکن دودی نیاز دارید مرغ، بیکن و چند ادویه (از جمله پاپریکا دودی) است. مرغ را در بیکن بپیچید، آن را در فر قرار دهید و بعد از یک ساعت شام آماده است.

یک کاسه فلفل دلمه ای مرغ دودی با هالاپینو، خامه ترش و گشنیز

طرز تهیه چیلی مرغ دودی دل،ب

این فلفل دلمه ای مرغ دودی نه تنها فوق العاده خوش طعم است، بلکه تهیه آن نیز بسیار آسان است! این دستور پخت آسان فلفل قرمز با سبزیجات تازه، لوبیا و مرغ ،د شده در کمتر از یک ساعت آماده می شود.

سینه مرغ را با تزئین جعفری و لیمو در بشقاب برش دهید

سینه مرغ با هوای فوق العاده شاداب سرخ کن

این سینه های مرغ سرخ کن آبدار راه حلی عالی برای یک شام سریع و سالم است. آنها با ریحان، پودر سیر، پاپریکا دودی و زیره چاشنی شده اند و طعم دودی لذت بخشی دارند که تقریباً با هر غذای جانبی همخو، دارد.

مرغ رنده شده در سس مول قرمز تیره که روی آن سبزی های تازه قرار داده شده است

دستور تهیه خال مرغ فوق العاده خوش طعم

یک دستور غذای مکزیکی ک،یک که ساده است، این دستور خال مرغ حاوی مقدار زیادی ادویه، فلفل خشک، بادام، گوجه فرنگی، سیر و البته شکلات مکزیکی است.

یک بشقاب تاکو با ماهی سرخ شده، سالاد و خامه

تاکو ماهی کوبیده آبجو سرخ کن هوا

این تاکوهای ماهی کاملاً چاشنی و ترد، با آبجوی سرخ کن با آبجو یک ناهار یا شام عالی است. روی آن را با سالاد کلم و خامه چیپوتل بریزید و با لیموترش تازه سرو کنید.

دستور غذا را از دست ندهید

فیس بوک | توییتر | پینترست | BLOGLOVIN | اینستاگرام




منبع: https://www.joyfulhealthyeats.com/what-is-smoked-paprika/