دسته‌ها
اخبار

نخود ماپو با سیب زمینی | لیزا لین


نخود و سیب زمینی ماپو

نخود و سیب زمینی MAPO

روز پیش، من یک دسته نخود را در قابلمه فوری پختم بدون اینکه برنامه مشخصی در مورد اینکه با آن همه لوبیا چه کنم. بنابراین من دستور العمل های قدیمی خود را برای الهام گرفتن جستجو کردم و با دستور العمل ماپو توفو مواجه شدم. با تعویض توفو با نخود، ایده یک غذای نخود ماپو را آزمایش کردم و از نتایج خوشمزه آن شگفت زده شدم! من همچنین یک مشت سیب زمینی بچه را برای تضاد بافتی اضافه کردم که مورد استقبال قرار گرفت.

اگرچه من از نخود استفاده کردم، اما می توانم دستور غذا را با سایر لوبیاها، مانند عدس، هر نوع لوبیا سفید یا لوبیا مایوکوبا. نخود ماپو را با یک طرف برنج یاسمن، برنج نارگیل یا برنج لیمو ترش سرو کنید (دستور العمل زیر).

وگان ماپو توفو

خاستگاه MAPO TOFU

همانطور که در بالا اشاره کردم، این دستور پخت نخود ماپو به شدت از دستور العمل ماپو توفو من اقتباس شده است. شما می تو،د در پست ماپو توفو من در مورد ریشه های ماپو توفو (麻婆豆腐) و م،ای اصطلاح “mapo” بیشتر بخو،د.

مارک ها و انواع مختلف دوبانجیانگ (دوبانجیانگ)

یکی از مواد اصلی در ظرف ماپو توفو این است دوبانجیانگ (豆瓣醬). Doubanjiang (گاهی اوقات به “douban” کوتاه می شود) یک سس فلفل قرمز به سبک سیچوان است که با لوبیا پهن ،ر شده (معروف به لوبیا فاوا) تهیه می شود. این سس غلیظ، تند و شور یکی از مواد بسیار رایج در آشپزی سیچوان است. در چند سال گذشته، من با برندها و انواع مختلف دوبانجیانگ آشپزی کرده ام و می خواستم نکاتی را در مورد آنهایی که امتحان کرده ام به اشتراک بگذارم.

Lee Kum Kee Doubanjiang دانلود رایگان Mp3
نام تجاری دوبانجیانگ لی کوم کی (که آن را به ،وان “توبان جان” ترجمه می کنند)

روی دانلود کلیک کنید تا سس لوبیا چیلی لی کوم کی ذخیره شود mp3 youtube com

وقتی به خواربارفروشی های آسیایی مانند Ranch 99 می روم، اغلب با نام تجاری Lee Kum Kee doubanjiang (ع، در بالا، سمت چپ) پیدا می کنم. در حالی که سس رنگ قرمز خوبی دارد، سس آن طعم پیچیده ای را که از دوبانجیانگ انتظار دارم را ندارد. آنقدر که من می خواهم تند نیست و طعم لوبیای ،ر شده به اندازه کافی قوی نیست. من قوام سس سس را دوست دارم، که استفاده از آن را برای پخت و پز روزانه آسان می کند.

جوانگیوان دوبانجیانگ
دو نسخه از Zhuangyuan (狀元) doubanjiang: غیر تند (سمت چپ) و تند (راست)

ژوانگ یوان

برند دیگری که در فروشگاه های مواد غذایی آسیایی می بینم، Zhuangyuan (莊元) است که در تایوان قرار دارد. آنها یک نسخه تند و غیر تند از doubanjiang دارند که در بالا ع، گرفته شده است. دوبانجیانگ آن‌ها طعم لوبیای ،ری قوی دارد و آن را در مقایسه با لی کوم کی پیچیده‌تر می‌کند. نسخه تند هنوز به اندازه برخی از دوبانجیانگ های تولید شده در سیچوان که در گذشته امتحان کرده ام تند نیست، اما دارای سطح خوبی از ادویه است.

دوبان پی،ین
دوبان پی،ی به سبک هونگیو

پی،یان دوبان (پی،یان دوبان)

اگر می خواهید دوبانجیانگ سنتی تری داشته باشید که در واقع از استان سیچوان می آید، باید دوبان پی،ی (郫县豆瓣) را امتحان کنید. توجه داشته باشید که عبارت “doubanjiang” در اینجا به “douban” کوتاه شده است.

پی،یان (郫县 یا 郫縣 در حروف سنتی) نام شهرست، است واقع در چنگدو، پایتخت سیچوان. فقط دوبانجیانگ که در پی،یان تولید می شود را می توان 郫县豆瓣 نامید زیرا یک نشانه جغرافیایی محافظت شده است. این شبیه به این است که اصطلاح “شامپاین” فقط می تواند برای توصیف شراب گازدار که در منطقه شامپاین فرانسه تولید می شود استفاده شود.

یادداشت جغرافیایی: در سال 2016، Pixian یا Pi County به ،یسی، به ،وان یک منطقه شهری طبقه بندی شد و به منطقه Pidu، 郫都区 تغییر نام داد. اگرچه آن منطقه به ناحیه پیدو تغییر نام داد، اما دوبانجیانگ از آن منطقه همچنان دوبان پی،ی نامیده می شود.

انواع مختلفی از Pixian doubanjiang وجود دارد که رایج ترین آنها روغن قرمز Pixian Doubanjiang (تلفظ می شود ،ngyou pixian douban به زبان ماندارین). عبارت 紅油 (هنگیو) به م،ای واقعی کلمه به “روغن قرمز” ترجمه می شود و به روغن چیلی موجود در سس اشاره دارد. سبک ،ngyou دوبانجیانگ برای استفاده روزمره در نظر گرفته شده است.

هنگام تهیه این دستور پخت نخود ماپو، از دوبان هونگیو پی،ین استفاده کردم. سطح ادویه خوبی دارد و طعم ،ری خوبی دارد. اگر از این سبک دوبانجیانگ هم استفاده می کنید، 3 تا 4 قاشق چایخوری سس برای این دستور کافی است.

پیر پی،یان دوبان

شما همچنین می تو،د doubanjiang پیر را پیدا کنید، مثل این دوبان 3 ساله Pixian، که در مقایسه با دوبان ،ngyou Pixian برای مدت طول، تری ،ر شده است. این سبک دوبانجیانگ بسیار غلیظ است و کیفیت خمیری دارد. به دلیل دوره ،ر طول، تر، طعم دوبانجیانگ کهنه شده با نت های تند، شور و حتی کمی ترش قوی تر است.

دوبانجیانگ را از کجا ب،یم

دانه فلفل سیچوان

دانه فلفل قرمز سیچوان (فلفل داهونگ پائو)

کلید ماپو توفوی خوب مالا است ادویه ارائه شده توسط دانه فلفل سیچوان قرمز (لینک وابسته). وقتی یکی از آن دانه‌های فلفل را گاز می‌زنید، کمی در نوک زبان خود احساس سوزن سوزن شدن می‌کنید. در چند لحظه کوتاه، احساس سوزن سوزن شدن به یک احساس بی حسی خفیف تبدیل می شود. این یک تجربه عجیب اعتیاد آور است که هنگام خوردن غذای سیچوان رایج است.

الک ، دانه های فلفل
الک ، دانه های فلفل سیچوان

برای این دستور، باید دانه های فلفل را با هاون و هاون یا آسیاب ادویه آسیاب کنید. هنگامی که دانه های فلفل را ،د کردید، همه چیز را با یک توری ریز الک کنید تا پوسته ها و دانه ها الک شوند. خوردن آنها بسیار سخت است، بنابراین بهتر است آنها را الک کنید.

دانه فلفل سیچوان را از کجا ب،یم

  • خواربارفروشی های آسیایی، به ویژه آنهایی که غذاهای چینی می فروشند، باید آنها را حمل کنند. با این حال طراوت از فروشگاهی به فروشگاه دیگر بسیار متفاوت است.
  • من معمولاً دانه فلفل را آنلاین می ،م. می تو،د آنها را در پیدا کنید بازار مالا یا در آمازون (لینک وابسته)
گوچوگارو (فلفل قرمز کره ای)

گوچوگارو

به طور معمول، در دستور العمل های ماپو توفو، علاوه بر دانه های فلفل دوبانجیانگ و سیچوان، فلفل قرمز فلفل قرمز نیز اضافه می شود. در این دستور، من گوچوگارو، تکه های فلفل قرمز کره ای را اضافه می کنم، زیرا طعم کمی دودی آنها و رنگ قرمز روشنی که به غذا اضافه می کنند را دوست دارم. سطح ادویه گوچوگارو به طور کلی بسیار ملایم است. اگر از ادویه جات بیزارید، کمتر استفاده کنید.

تعویض برای گوچوگارو: می تو،د از فلفل چیلی مانند ع، بالا استفاده کنید. این فلکه فلفل قرمز با دانه ها می تواند بسیار تندتر از گوچوگارو باشد. اگر مقداری از آن را بچشید و گرمای شدید را در نوک زبان خود تشخیص دهید، من با 3/4 قاشق چای خوری فلفل فلفل قرمز شروع می کنم. اگر ادویه بیشتری می خواهید بیشتر اضافه کنید.

گوچوگارو را از کجا ب،یم

  • من معمولاً یک کیسه بزرگ از فروشگاه های مواد غذایی کره ای می ،م. در ،رامنتو، من برند مادرشوهر را دیده‌ام که در کوزه‌ها در بازار ناگت فروخته می‌شود.
  • شما همچنین می تو،د آنها را در آمازون (لینک وابسته). برند گوچوگارو مادرشوهر نیز در این سایت موجود است آمازون (لینک وابسته).

نخود

می تو،د از یک قوطی 15.5 اونسی (439 گرمی) نخود برای این دستور استفاده کنید یا خودتان بپزید! من به طور کلی نخود را از لوبیا خشک در یک قابلمه فوری طبخ می کنم زیرا بسیار راحت است. در این پست می تو،د اطلاعات بیشتری در مورد طرز پخت نخود بخو،د. من دوست دارم نخودم کمی ترد باشد، بنابراین معمولاً آنها را در قابلمه فوری حدود 22 دقیقه می پزم.

دستور العمل های دیگر با استفاده از DOUBANJIANG

اگر نمی‌د،د چگونه از شیشه دوبانجیانگ خود استفاده کنید، در اینجا چند پیشنهاد دستور پخت وجود دارد!

چه چیزی را با نخود MAPO سرو کنید

نخود ماپو
نخود ماپو

PRINT EMAIL PIN

خدمات: 3

نویسنده: لیزا لین

نخود ماپو با سیب زمینی

این دستور پخت نخود ماپو اقتباسی بازیگوش از دستور پخت ماپو توفوی من است. سیب زمینی ها کنتراست بافتی خوبی به ظرف می دهند. یکی از مواد اصلی این غذا دوبانجیانگ، خمیر لوبیا ،ر شده به سبک سیچوان است. در پست وبلاگ من می تو،د در مورد انواع مختلف بیشتر بخو،د. می تو،د این غذا را با هر مخلفاتی که دوست دارید برنج و سبزیجات سرو کنید. من یک دستور العمل سریع برای برنج لیموی گشنیز را در یادداشت 1 قرار داده ام.

زمان آماده سازی15 دقیقه

زمان پخت15 دقیقه

،اصر

قارچ، سیب زمینی و نخود

  • 1 قاشق سوپخوری روغن نباتی، گ،نگ یا روغن زیتون فوق بکر
  • 1 فنجان (65 گرم) قارچ شیتاکه ریز ،د شده
  • نمک برای پختن قارچ و سیب زمینی
  • 4 تا 5 اونس (113 گرم تا 141 گرم) سیب زمینی،، به قطعات 1 اینچی برش دهید
  • 1 1/2 فنجان ها نخود پخته شده، یا یک قوطی (15.5 اونس) نخود، آبکش شده و آبکشی شده

سس

  • 3 تا 4 قاشق چای خوری دانه فلفل سیچوان قرمز، بسته به سطح مورد نظر ادویه
  • 1 قاشق چایخوری نشاسته ذرت یا تاپیوکا
  • 3/4 فنجان (175 میلی لیتر) آب
  • 2 قاشق غذاخوری روغن نباتی، گ،نگ یا روغن زیتون فوق بکر
  • 2 قاشق غذاخوری سیر ریز ریز شده
  • 1 قاشق سوپخوری زنجبیل ساییده
  • 1 تا 2 قاشق غذاخوری دوبانجیانگ، بسته به نوع دوبانجیانگ (به یادداشت 2 مراجعه کنید)
  • 1 1/2 قاشق غذاخوری گوچوگارو، (به یادداشت 3 برای تعویض مراجعه کنید)
  • 1 قاشق چایخوری قند
  • 2 ساقه های پیازچه، تکه‌های برش‌شده، روشن‌تر و قطعات سبز تیره جدا شده‌اند

چاشنی زدن

  • کنجد برشته شده برای تزیین

دستورالعمل ها

قارچ را بپزید

  • 1 قاشق غذاخوری روغن را در یک ووک یا تابه بزرگ روی حرارت متوسط ​​گرم کنید. قارچ ها را اضافه کنید و حدود 1 تا 2 دقیقه تفت دهید و مرتباً هم بزنید. با کمی نمک مزه دار کنید.

  • قارچ ها را در ظرفی بریزید و حرارت را خاموش کنید.

سیب زمینی را بپزید

  • سیب زمینی ها و کمی نمک را به یک قابلمه اضافه کنید و روی آن را با 2 اینچ آب بپوش،د.

  • آب را به جوش بیاورید. سپس حرارت را روی متوسط ​​رو به بالا کم کنید و 6 تا 8 دقیقه دیگر به پختن سیب زمینی ها ادامه دهید تا چنگال نرم شود. سیب زمینی ها را آبکش کنید و کنار بگذارید.

سس را با قارچ و توفو مخلوط کنید

  • نخود، سیب زمینی و قارچ تفت داده شده را به وک اضافه کنید. همه چیز را با هم بریزید. ،مت‌های سبز تیره پیازچه‌ها را به ووک اضافه کنید و کمی برای تزیین آن ذخیره کنید. همه چیز را دوباره بریزید و به ظرف سرو منتقل کنید.

  • نخود ماپو را با باقی مانده پیازچه و کنجد تفت داده شده تزیین کنید. با یک طرف سبزیجات و برنج یاسمن یا برنج لیمو ترش سرو کنید (برای دستور غذا به زیر مراجعه کنید).

یادداشت

  1. برنج لیمویی گشنیز: 1 فنجان برنج یاس را با استفاده از روش اجاق گاز که در این دستور توضیح داده شده است بپزید. پس از پخته شدن، اجازه دهید برنج به مدت 15 دقیقه بماند. سپس برنج را با چنگال پف کنید. 1/4 فنجان گشنیز ،د شده، 2 قاشق غذاخوری پیازچه نازک خلال شده، پوست 1 لیموترش، آب 1 لیموترش، کمی نمک و 1/2 قاشق چایخوری سیر دانه‌ریز شده را با هم مخلوط کنید.
  2. استفاده کردم ،ngyou Pixian douban (紅油郫县豆瓣) برای توسعه این دستور غذا. می تو،د آن را در خواربارفروشی های آسیایی، به ویژه آنهایی که مواد چینی می فروشند، پیدا کنید. یک قاشق غذاخوری هنگیو پی،ین دوبان مقدار من،ی ادویه را به ظرف می‌رساند، اما اگر می‌خواهید چیز تندتری می‌خواهید از 4 قاشق چای‌خوری استفاده کنید. اگر نمی‌تو،د دوبانجیانگ Pixian پیدا کنید، اما می‌تو،د آنهایی را که از مارک‌های دیگر مانند لی کوم کی یا ژوان‌گیوان (狀元) ساخته شده‌اند، بیابید. این مارک های دوم دوبانجیانگ معمولاً تند یا نمک نیستند، بنابراین می تو،د تا 2 قاشق غذاخوری دوبانجیانگ برای دستور غذا استفاده کنید. فقط سس را به تدریج اضافه کنید و در حین حرکت میل کنید.
  3. دستور العمل های سنتی ماپو توفو از تکه های فلفل قرمز به سبک چینی برای این غذا استفاده می کنند. من استفاده از گوچوگارو را ترجیح می دهم زیرا به سس یک رنگ قرمز خوب و طعم دودی لطیف می دهد. توجه داشته باشید که فلکه های فلفل قرمز مختلف از نظر میزان ادویه متفاوت هستند! اگر از فلفل چیلی با ادویه بسیار ملایم استفاده می کنید، از 1 قاشق غذاخوری استفاده کنید و در صورت تمایل مقدار بیشتری اضافه کنید. فلفل های فلفل قرمز از سوپرمارکت ها که با دانه ها فروخته می شوند، تند تر هستند. اگر از آن نوع فلیک چیلی یا هر فلکه فلفلی تند استفاده می کنید، با 3/4 قاشق چای خوری فل، شروع کنید و اگر ادویه بیشتری می خواهید بیشتر اضافه کنید.
  4. نشاسته ذرت خیلی راحت در ،مت پایین می نشیند. به همین دلیل باید نشاسته ذرت را قبل از افزودن به ووک هم بزنید.

تغذیه

خدمت: 1خدمت ، | کا،ی: 334کیلو کا،ی | کربوهیدرات ها: 38.7g | پروتئین: 9.9g | چربی: 17.7g | چربی های اشباع شده: 2.5g | کلسترول: 9میلی گرم | سدیم: 734میلی گرم | فیبر: 10.4g | قند: 3.2g

آیا شما این دستور العمل را ساخته اید؟بر،ب بزنید @،olisalin یا یک امتیاز ستاره بگذارید و در وبلاگ نظر دهید!




منبع: https://healthynibblesandbits.com/mapo-chickpeas-،atoes/