دسته‌ها
اخبار

ناهار چی بپزم؟ لیست و دستور پخت انواع غذاهای مناسب ناهار مجله اکالا

آش شله قلمکار یکی از قدیمی ترین آش های ایرانی است که در شهرهای مختلف کشورمان با نام های متنوعی شناخته می شود، اگر عاشق آش های غلیظ و کشدار هستید، حتما این غذا را امتحان کنید. شاید خیلی از ما فکر کنیم که کباب تابه ای غذایی جدید است. اما باید بدانید این کباب در گذشته با کمی تغییر و نام کباب دیگی مهمان سفره های ما ایرانیان بوده است. چلو گوشت هم که از غذاهایی است که نیازی به تعریف و تمجید ندارد و تمام کسانی که غذاهای حاوی گوشت را می پسندند، عاشق این غذای خوشمزه و گران قیمت می باشند. از آنجا که کشور ما خاک حاصل خیز فراوانی دارد، شالی کاران در مناطق مختلف به کشت برنج می پردازند.

  • از آنجا که کالری این غذا تا حدودی بالاست و جزو غذا‌های سنگین به شمار می‌رود، توصیه می‌شود آن را برای وعده ناهار میل کنید.
  • علاوه بر این، هویج، آلو، پیاز، رب، ادویه و آبلیمو از دیگر مواد تشکیل‌دهنده خورش آلو هویج است.
  • قورمه سبزی با برنج سفید یا برنج زعفرانی سرو می شود و مطمئنا تجربه خوردن آن برای گردشگران و مسافران هیجان انگیز و فراموش نشدنی خواهد بود.
  • یزد، شهر باقلواهای بادام، کیک یزدی، قطاب و شیرینی‌های محلی سرخ شده است.

کوکوی مرغ رشتی هم یکی از خوشمزه ترین غذاهای کشورمان است که دارای محبوبیت زیاد در میان ایرانیان می باشد. این کوکو خوشمزه را با سبزیجات یا بدون سبزیجات می توانید درست کنید. به دلیل اینکه ما ایرانی ها به غذا اهمیت ویژه ای می دهیم، غذاهای ایرانی شامل دسته بندی های بسیار متنوعی می باشند. البته همانطور که مطمئنا می دانید اکثر غذاهای اصیل ایرانی نیاز به زمان زیادی برای آماده شدن دارند. در این مطلب سعی می کنیم لیستی کامل از غذاهای ایرانی را برای شما عزیزان جمع آوری کنیم.

طرز تهیه کوکو باقلا غذایی خوشمزه و مقوی | کوکو باقالی

برای ریز کردن پیاز و سیب زمینی می‌توانید از مولینکس نیز استفاده کنید. «خورش مرغ افشاری» همان خورش مرغ است که در آن قیسی هم به کار می‌رود. برای خوشمزه شدن این غذای ایرانی، در طرز تهیه خوش مرغ افشاری از زعفران استفاده کنید. بریان را هم در خانه و هم در رستوران‌ها تهیه و سرو می‌کنند. بریان ترکیبی از گوشت، جگر سفید گوسفند و انواع ادویه‌هاست. علاوه بر این، مقداری آب گوشت هم در یک ظرف سرو می‌شود که می‌توانید داخل آن هم نان بریزید و میل کنید.

دسته بندی غذا های ایرانی

به همین دلیل نان و برنج، بیشترین بخش خوراک ایرانی ها را تشکیل می دهند. دلمه نیز یکی از خوش مزه ترین گزینه های لیست غذا های ایرانی به شمار می رود. دلمه ها انواع متنوعی دارند که در ادامه آن ها را معرفی می کنیم. کوکوها، کتلت ها و شامی ها جزو دسته غذاهایی هستند که تنوع بالایی دارند و در تمام وعده های غذایی می توان میل نمود. این غذاها بسیار محبوب و پرطرفدارند و برای پیش غذا، پیک نیک و جشن تولد هم گزینه های مناسبی هستند.

کوفته تبریزی

جوجه غذا با روش‌های پخت متنوع، یک غذای محبوب برای وعده غذایی ناهار و شام است. آلبالو پلو یکی از قدیمی‌ترین غذاهای ایرانی است که برای پخت آن از گوشت چرخ کرده؛ آلبالو، برنج و … استفاده می‌شود. این که هر فرد دارای ذائقه های است می ‌تواند در انتخاب بهترین و محبوب ترین غذاهای ایرانی تاثیرگذار باشد. با این وجود برخی از غذاها با توجه به نوع پخت ایده ‌آلی که دارند توانسته اند در میان تمام ذائقه ها خود را جای داده و به عنوان محبوبترین غذاهای ایرانی شناخته شوند. آبگوشت بامیه از غذاهای قدیمی و بسیار خوشمزه ایرانی است که امروزه شاید برای خیلی از ایرانیان ناشناخته باشد.

در فهرست غذاهای ایرانی «آبگوشت بز قورمه» از غذاهای محلی کرمانی‌هاست. معمولا کرمانی‌ها در طرز تهیه بز قورمه از گوشت بزغاله استفاده می‌کنند. اسم این غذا هم مانند اسم انواع غذاهای ایرانی دیگر، از مدل به عمل آوردن گوشت این غذا گرفته شده است.

مثلاً در برخی شهرها مانند اصفهان به آن استانبولی یا استانبولی پولو می گویند. با این حال، مواد اصلی برنج، لوبیا سبز و رب گوجه فرنگی است. لوبیا پلو اگر با سالاد شیرازی سرو شود و مقداری دارچین به برنج اضافه شود، تجربه خاطره انگیزی خواهد بود.

اگر خیلی خوش شانس باشید، می‌توانید به جگرکی برسید و سیخی جگر که با ریحان تازه و اب لیمو طعم دار شده نوش جان کنید. اشکنه به چند روش هم با سیب زمینی و هم بدون آن تهیه می‌شود. در ایران انواع و اقسام کباب وجود دارد که به روش‌های مختلف و با اسم‌های متفاوت درست می‌شود.

غذاهای ایرانی تنوع بسیار بالایی دارند که می توانند بسیار خوشمزه باشند و در خوشمزه اریت حالت از توریست ها پذیرایی کنند. شما می توانید با تهیه هر یک از آنها، مهمانی تکمیلی برگزار کنید. گوجه فرنگی آنتی اکسیدان های زیادی دارد و وقتی پخته می شود، آنتی اکسیدان ها حتی بیشتر می شوند.

یکی دیگر از غذاهای برنجی خوشمزه، کلم پلو شیرازی است که دستور آن با کلم پلو تهرانی متفاوت است. در کلم پلو می‌توان از دو نوع کلم متفاوت استفاده کرد ولی دستور اصلی آن با کلم قمری است. اگر کلم قمری در دسترستان نبود می‌توانید از کلم‌برگ استفاده کنید.