دسته‌ها
اخبار

ناهار چی بپزم؟ لیست و دستور پخت انواع غذاهای مناسب ناهار مجله اکالا

البته لازم به ذکر است که در این نظرسنجی، انواع مختلف غذاهای محبوب ایرانی در قالب یک واحد در نظر گرفته شد و از تنوع بخشیدن به آن خودداری کردیم. به عنوان مثال برای کباب، انواع مختلف آن با هم در نظر گرفته شد. انواع پلوها مثل لوبیاپلو، عدس پلو،زرشک پلو،باقالی پلو،استانبولی پلو، دمپختک و بسیاری غذاهای دیگر که با برنج طبخ می شوند هرگز برای ایرانیان تکراری نخواهند شد. برنج از مواد اولیه بسیار پرطرفدار از غذاهای ایرانی است. به دلیل شرایط جغرافیایی ایران و کشت زیاد این دانه خوش طعم و خوش عذر غذاها هم تاثیر زیادی از آن گرفته اند.

  • زرشک پلو با مرغ یکی از انواع غذاهای پلویی ایرانی است که از محبوبیت خاصی در میان ایرانیان برخوردار است.
  • غذاهای مجلسی اصالتا ایرانی را می‌توانید به راحتی در منوهای رستوران‌ها پیدا کنید ولی این غذاها را خودتان هم می‌توانید در خانه درست کنید.
  • این غذا از پیاز، سیب زمینی، لوبیا قرمز، بلغور، گوجه‌فرنگی، نخود و مرزه تهیه می‌شود و طعم بسیار لذیذی دارد.
  • برای دریافت منوی غذاهای سازمانی و شرکتی کترینگ دنا میتوانید با مشاوران ما با شماره ۹۱۰۷۹۵۱۱-۰۲۱ در تماس باشید و یا به اینستاگرام کترینگ دنا ما مراجعه بفرمایید.
  • خورش لوبیا سبز از خورش های قدیمی و بسیار خوشمزه ایرانی است که با رسپی های متنوعی طبخ می شود، این خورش معمولا با گوشت قرمز یا گوشت مرغ درست می شود.
  • اگر در این مسیر به شما کمکی کرده‌ایم خوشحال می‌شویم نظرتان را بدانیم.

آش خشکبار، تله کنجی، تاماشی، آش هویج و جو، کوفته همدان و کباب سرداش از غذاهای پرطرفدار ایرانی استان همدان است. از جمله غذاهای پرطرفدار ایرانی لذیذ و بومی قزوین قیمه نثار، جوجه بروستد، دیماج، آش دوغ، شیرین پلو، کوکو شیرین است. این غذا با استفاده از حبوبات تازه، آب و رشته پخته می‌شود و همراه با کشک، پیاز داغ، سیر و نعنا داغ سرو می‌شود.

کشور ایران تنوع غذایی بسیار زیادی دارد و برخی از انواع غذای ایرانی طرفداران زیادی در کشورهای خارجی به دست آورده اند. شما زمانی که وارد رستوران می شوید بدون شک در بین انواع غذاهای ایرانی مردد می مانید که کدام یک از آنها را انتخاب کنید. از آنجایی که غذاهای ایرانی جذابیت و خوشمزگی خاصی دارند بسیاری از افرادی که در نقاط دیگر دنیا زندگی می کنند هم با این غذاها آشنا می باشند. برخی از انواع غذاهای ایرانی هستند که شهرت زیادی در سراسر دنیا به دست دارند و یا اینکه افراد ایرانی آنها را بیشتر از دیگر غذاها میل می کنند. برخی از انواع آنها که محبوبیت بسیار زیادی دارند را در ادامه معرفی می کنیم تا شما با بهترین و محبوب ترین غذاهای ایرانی آشنایی داشته باشید.

طرز تهیه کله جوش خوشمزه و مجلسی به روش اصیل تهرانی

از بسیاری از افراد ایرانی اگر بپرسید محبوب ترین غذای مورد علاقه شان کدام است بدون شک نامقرمه سبزیرا بر زبان می آورند. خورش قورمه سبزی با سبزیجات معطر بسیار زیاد، پیاز، لوبیا قرمز، لیمو عمانی و گوشت قورمه شده گوسفند و یا گوساله تهیه می‌ شود. راز یک قورمه سبزی خوشمزه و بی‌ نظیر مانند بسیاری از غذاهای ایرانی در زمان پخت آن می ‌باشد. اگر خورش را با حرارت کمتر و زمان طولانی تر بپزید به اصطلاح خوش طعم و جا افتاده تر می گردد. قورمه سبزی را همراه با برنج ساده و یا زعفرانی میل می‌ کنند که تجربه خوردنش بدون شک برای افرادی که تاکنون این غذا را میل نکرده‌اند جالب و جذاب خواهد بود.

نحوه نگهداری گیاهان پرطرفدار

معمولا در طرز تهیه خورش قیمه از گوشت قرمز خرد شده استفاده می‌شود و به همین خاطر هم این اسم را روی آن گذاشته‌اند. غذاهای محلی و سنتی از مهم ترین جاذبه های گردشگری بشمار می‌روند و اغلب مردمان هر شهر به فرهنگ غذایی خود تعصب خاصی دارند. گاهی این تعصب تا آنجا می‌رود که در شهر های دیگر خیلی از غذاهای محصلی دیگر شهرها پخت نمی‌ شود. بریان تنها غذای مخصوص اصفهان بوده که مکان تهیه و فروش آن جدا و مستقل است و معمولاً با غذاهای دیگر طبخ نمی‌شود و این مساله اهمیت آن را نزد اصفهانی‌ها می‌رساند.

این آش با آب انار، مغز گردو، حبوبات و سبزیجات مختلفی پخته شده و در شب‌های یلدا بر سر سفره مردم ساوه قرار می‌گیرد. ماهی شکم پر غذایی محبوب در شهرهای جنوبی و شمالی کشورمان است که در فرآیند طبخ آن، از انواع سبزیجات و طعم دهنده‌ها برای پر کردن شکم ماهی استفاده می‌کنند. بیشتر ایرانیان سال جدید خود را با وعده غذایی سبزی پلو با ماهی شروع می‌کنند. منشا این غذا به استان مازندران باز می‌گردد اما در حال حاضر توسط مردم کلیه شهرها طبخ می‌شود.

۱- از بهترین غذاهای ایرانی ، چلو کباب کوبیده

است و در ایامی مثل ماه رمضان به صورت نذری پخته می شود.برای تهیه آش رشته حبوبات مختلف را با سبزی مخصوص آش می پزند و بعد رشته آشی و کشک را به آن اضافه می کنند. بین لیست غذای استان کهگیلویه و بویراحمد بیلهر پلو وجود داره . بیلهر خیلی خیلی تلخه و باید تلخیش گرفته بشه وبعد بخارپز میشه.. هر چند کلا این گیاه استفاده نشه بهتره به دلیل ضرات زیادی که برای بدن داره و امکان ایجاد سرطان . انواع همبرگر و پاستا و ترکیب غذاهای سنتی ما با غذاهای جدید مثل لازانیا این لیست را کامل می کنند. عدس پلو که جز غذاهای مجلسی ایرانی بوده و در نذورات و مجالس رسمی نیز سرو میشود.

سپس قابلمه را روی گاز قرار می‌دهیم و به آن نمک اضافه کرده و می‌گزاریم تا آب به جوش بیاد. رشته پلویی را کمی تقت می‌دهیم و به برنجمان که در حال جوش است اضافه می‌کنیم. سپس پیاز ها را نگینی خورد در روغن سرخ کنید در حدی که طلایی شود. گوشت گوساله را روی تخته آشپزخانه ریز ریز کنید ، بعد بشویید و زمانی که آب گوشت‌ها در ابکش کشیده شد داخل پیاز داغ تفت دهید.

جالب است بدانید که بسیاری از خارجی‌ ها ته چین ایرانی را به دلیل ظاهر زیبایش کیک ایرانی می نامند. ته چین به‌ صورت ساده همراه با گوشت مرغ بادمجان و غیر درست می ‌شود اما به طور معمول ته چین مرغ در بین انواع دیگر ته چین ها شهرت بسیار زیادی دارد. لوبیا پلو یکی دیگر از انواع غذای ایرانی می باشد که سرو کردنش رسم و رسوم خاصی دارد. به عنوان یکی از پلوهای خوشمزه ایرانی لوبیا پلو را نمی ‌توانیم از قلم بیندازیم. لوبیا پلو را به طور معمول همراه با تزیین سیب زمینی و یا نان طبخ می‌ کنندن سالاد شیرازی، ماست و سبزی خوردن هم در کنار این پلو ترکیب بسیار خوشمزه و جذابی را ایجاد می ‌کند. برای تهیه کردن لوبیا پلو، لوبیا سبز خرد شده را همراه با گوشت، رب پیاز و ادویه جات و گوجه فرنگی ترکیب می‌ کنند و روی حرارت ملایم قرار می‌ دهند تا دم بکشد.