دسته‌ها
اخبار

معروف‌ترین، بهترین و خوشمزه‌ترین غذاهای شمالی خدمات اجاره ویلای ترنج-غذای رژیمی

بادمجان نیز مانند سیر و تخم مرغ در غذاهای شمال زیاد استفاده می‌شود. نازخاتون نوعی ترشی شمال است که طعم بادجان کبابی آن را از یاد نخواهید برد. اصلی ترشی ناز خاتون بادمجان کبابی، گوجه فرنگی، پیاز، آبغوره، نعنا و رب انار است. این کافه رستوران در واقع یکی از قدیمی‌ترین و موفق‌ترین رستوران‌ های ایرانی در کشور قبرس شمالی است که توانسته است با استقبال بسیار زیادی از جانب دانشجویان ایرانی و خارجی روبرو شود.

  • کوکوی مرغ به سبک شمالی از غذاهایی است که هم طعم بسیار خوشایندی دارد، هم اینکه خیلی سریع آماده سرو می شود.
  • نمی‌شود اهل گیلان بود یا به گیلان سفر کرد و از خیر غذاهای خوشمزه با مرغ و گوشت آن گذشت.
  • همچنین از نظر گردشگران در مقابل رستوران فضای پارک خوبی هست و حتی در شلوغ ترین ایام هم جای پارک به راحتی در مقابل یا نزدیکی رستوران یافت می شود.
  • در لیست غذاهای محلی رشتی و گیلانی شامی ترش رودباری و ماسوله بسیار مشهور هستند.

درست مثل بسیاری از غذاهای هندی، ادویه‌جات عضو جدایی ناپذیری از این غذا هستند. اگر به غذای تند علاقه داشته باشید، بهتر است روغن جوش را امتحان کنید، زیرا این غذا معمولا با فلفل سرو می‌شود. هند بزرگترین جمعیت گیاه‌خواران جهان را دارد و این موضوع باعث میشود که ذهن بیشتر افراد دچار خطا شود و فکر کنند که پیدا کردن غذاهایی که با فرآورده حیوانی تهیه شده‌اند دشوار است.

یک تجربه خوب همراه با یک غذای خوشمزه

مواد اصلی شامی پوک را هم گوشت چرخ کرده گوسفندی بدون چربی، لپه، پیاز، تخم مرغ و ادویه های دلخواه تشکیل می دهند.. برای طعم بهتر می‌توانید کمی آب نارنج را هم به آن اضافه کنید. در شمال کشور، مخصوصاً گیلان دیبیجا را به همراه برنج کته و ترشی سرو می‌کنند. شما هم اگر تجربه خوردن این غذای خوشمزه را دارید برای ما در قسمت نظرات بنویسید. جهت آماده سازی قلیه ماهی شمالی، شما به یک عدد ماهی سفید، سبزی های معطری مانند گشنیز، شنبلیله و چوچاق، گردوی آسیاب شده، رب انار و نارنج نیاز خواهید داشت.

لیست آموزش طرز تهیه غذاهای اصیل ایرانی برای شام و ناهار

از ویژگی های خوب دیگر آویشو محیط جذاب آن است که سعی کرده است حس و حال خوبی را با به کار بردن المان‌های فضای سبز و با ترکیب چوب ایجاد کند و در مجموع حال خوبی را هم از غذاو هم از فضا به مشتری‌ها منتقل کند. اسفناج مرجی غذای دیگری شامل سبزی پر ارزش اسفناج است که در آمیختن آن با انار ترش و پخت آن‌ها به همراه عدسی و عطر سیر طعم و بویی بی نظیر و منحصر به فرد را ایجاد می‌کند. از جمله پلوهای خوشمزه ترکمنی است که اغلب با ماهی اوزون برون تهیه شده و علاوه بر برنج و ماهی از سیب زمینی، انار دانه شده پیاز خورد شده و ادویه جاتی چون نمک و فلفل برای پخت آن استفاده می‌شود.

شاید به همین خاطر هم در شهر انزلی آش ترش، آش ویارانه زنان باردار است. البته در این شهر به جای لوبیا چیتی از لوبیا سفید یا چشم بلبلی به عنوان حبوبات آن استفاده می‌ کنند. احتمالا اگر اولین باری که اسم این غذا را شنیده اید، کباب گوشت را متصور شده اید. اما این غذا یک عضو کبابی دارد که بادمجان کبابی است و در آن از گوشت استفاده نمی شود.

– بادمجان شکم پر گیلانی

دیگر غذای ایرانی بدون برنج که در لیست غذاهای شمالی قرار دارد، بادمجان شکم پر است. در این غذا شما نیاز به بادمجان بیدانه، مغز گردو، سبزی های معطر شمالی، رب انار و سیر دارید. جهت آماده سازی بادمجان شکم پر باید بادمجان ها به صورت عمودی برش داده شود و سپس آن ها را در آب نمک قرار دهید تا تلخی آن گرفته شود.