دسته‌ها
اخبار

معروف‌ترین، بهترین و خوشمزه‌ترین غذاهای شمالی خدمات اجاره ویلای ترنج-غذای رژیمی

همین مساله باعث شده تا 10 غذای گیلانی به ثبت ملی برسد و این شهر در سال 1394 هجری شمسی به عنوان شهر خلاق غذا در یونسکو ثبت جهانی شود. اگر گیاهخوار هستید و در عین حال وقت کمی هم برای پخت غذا در اختیار دارد، کدو بره مازندران می‌تواند یک انتخاب مناسب برای شما باشد. این غذا علاوه بر گیاهخواران مورد پسند بسیاری از افراد دیگر هم بوده و طعم لذت‌بخشی در اختیار شما قرار خواهد داد.

یکی از معروف‌ترین و گیلکی ‌ترین رستورا‌ن‌ گیلانی در تهران که غذای اصل رشتی سرو می‌کند رستوران خوشبین است. رستورانی که به حسن رشتی معروف است و شعبه دومی از رستوران معروف حسن رشتی در شهر رشت است. همه چیز در خوشبین ساده، قدیمی و یادآور یک رستوران شمالی با اصالت است.

  • شما چه از منوی غذایی رستوران استفاده کنید چه از منوی کافه، اولین چیزی که میبینید قیمت ها هستند که بسیار معقول می باشند و با توجه به کیفیت و موقعیت رستوران مناسبند.
  • ترکیبات این غذا تخم مرغ، برنج، سیر، سبزی‌های اسفناج، جعفری، گشنیز، نعناع خالواش و آب نارنج است.
  • شمالی‌ها برای تهیه قلیه‌ماهی از ماهی سفید یا کفال بدون پوست و استخوان استفاده می‌کنند.
  • از نظر قیمتی هم طبق گفته مشتریان، با توجه به کیفیت، حجم، خدمات سرویس دهی و محیط زیبای رستوران، قیمت غذاها معقول و منطقی به نظر می رسند.
  • اندازه برش کباب دوش شبیه به پنجه است و برای مزه‌دار شدن آن از پیاز و ادویه مخصوص استفاده می‌کنند.
  • تقریباً هیچ کسی نیست که به شمال کشور سفر کرده باشد ولی از خوردن غذاهای شمالی لذت نبرده باشد.

به سفرزون علاقه دارم چون با نوشتن و خواندن هر مطلب، به جایی تازه سفر می‌کنم و تجربه‌ای تازه به دست می‌آورم … با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. مثل شوركولى ،رازقی و محرم..البته فست فودها هم داره ولى تعداد فست فودها انقدر زیاده که نمیشه اسم برد.. جالب است بدانید که در گذشته کشاورزان در کنار برنج و سایر هدایا، خورش مرغ لاکو را نیز برای اربابان خود به عنوان پیشکش می بردند.

گاهی اوقات نیز به جای مرغ از اردک، خروس، غاز یا بلدرچین برای تهیه خورشت ناردون استفاده می‌کنند. ترشی انار در کنار شکری که به آن اضافه می‌شود، طعمی ملس به خورشت داده و آن را خاص و منحصربفرد می‌کند. بخش شمالی ایران، سرسبزترین خطه کشورمان و یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری در بین ایرانیان است که جاذبه‌های طبیعی متنوع و چشم‌اندازهای بسیار زیبایی دارد.

رزرو ویلا شمال

امکان طبخ انواع غذاهای نونی شمالی، غذا با گوشت و بدون گوشت برای شما میسر است و ما در این مقاله قصد داریم به شما دستور پخت ۱۵ غذای مختلف را معرفی کنیم. غذاهای استان گیلان و مازندران که در میان عامه مردم با نام غذاهای شمالی شناخته می شوند از محبوب ترین غذاها در کشورمان هستند که تنوع بسیار بالایی دارند. در این مطلب لیستی بلند بالا از آموزش طرز تهیه این غذاهای لذیذ و خوشمزه آماده کرده ایم، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه انواع غذاهای شمالی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید. پیشنهاد می‌کنیم در سفر به شمال حتما سبزی مخصوص مرغ ترش را بخرید و با انجام مراحل زیر، این غذا را به وعده‌هایتان اضافه کنید. سپس ادویه، سبزیجات مخصوص، لپه، آب و آب نارنج را به آن اضافه کنید. 10 دقیقه مانده به اینکه غذا حاضر شود، دو تخم مرغ در آن بشکنید.

با بهترین غذاهای قبرس شمالی آشنا شوید

یکی از ویژگی‌های این رستوران گیلکی را می‌توان تنوع غذاهای آن در نظر گرفت چرا که در این رستوران جدای از غذاهای محلی گیلان، انواع غذاهای ایرانی و فرنگی نیز طبخ می‌شود و به نوعی متناسب با تمام ذائقه‌ها عمل کرده است. از دیگر مزیت‌های این رستوران گیلکی که مشتریان و گردشگران، بسیار از آن تعریف کرده‌اند، صبحانه‌هایش است که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار می‌باشد. همچنین در این رستوران موسیقی زنده پیانو شنیده می‌شود که لذت غذا خوردن را چند برابر می‌سازد. پامادور قاتوق دیگر غذای بدون گوشت شمالی است که طرفداران بسیار زیادی دارد.

راستی در کنار هر وعده غذایی صبحانه هم می توانید نوشیدنی گرم یا سرد خود را سفارش دهید چه میخواهید چای دارچین با نبات باشد یا قهوه یا حتی آبمیوه های طبیعی خوشمزه. تمامی مشتریانی که تا به حال تجربه غذا ها و نوشیدنی های خوشمزه کافه دا را داشتند از همه چی این کافه راضی بودند. همچنین تمامی غذا ها و نوشیدنی های کافه دا علاوه بر اینکه بسیار خوشمزه و باکیفیت هستند، از قیمت های خوبی هم برخوردارند که برای خیلی ها اهمیت بالایی دارد. انتخاب پیش غذا در رستوران ماسا آسان است ولی برای غذای اصلی همیشه مشتریان زمان زیادی را صرف انتخاب کردن مصرف می کنند چون کلی تنوع هست. رستوران کته کبابی شهرک تنکابن رستورانی کوچک با توجه به محبوبیتش است و دارای دو طبقه می باشد.

مرغ لونگی از غذاهای بی نظیر شمالی است که ظاهر آن شبیه مرغ شکم پر یا بریان است، اما طعم آن به دلیل استفاده از مواد طعم دهنده متفاوت، بسیار خاص است. سبزی چوچاق جزو سبزی‌هایی است که فقط در بازارهای شمال کشور می‌توان آن را یافت. کافه رستوران دهکده بخاطر آلاچیق، ویو زیبای طبیعت اطراف، موسیقی زنده و تنوع منوی غذایی و کافی شاپ از رستوران های خوب قلعه گردن است. مجموعه کافه رستوران کاکایی لند بهترین رستوران در مجاورت رودخانه چشمه کیله است. چه برای لحظاتی دلنشین و آرامش بخش به همراه سرو یک فنجان چای یا قهوه چه برای وعده صبحانه لذیذ و به یادماندنی تصمیم دارید به کافه دا تنکابن مراجعه کنید، می بایست وارد خیابان علامه در بخش غربی تنکابن شوید. البته از آنجایی که بین خیلی ها رایج شده رودخانه چشمه کیله تنکابن را به دو بخش شرقی و غربی تقسیم کرده، ما هم از این اتفاق استفاده می کنیم تا ارائه اطلاعات مسیریابی آسان تر شود.

رستورانی که با دکوراسیون تلفیقی سنتی و شمالی، پنجره‌های چوبی، نور آبی و گل‌های شمعدانی سعی کرده تا تداعی‌کننده حال و های شمال کشور باشد. کباب ترش رستوران گیلانه از معروف‌ترین کباب‌ترش های تهران است. حتی خیلی‌ها آن را از خوشبین هم بهتر می‌دانند و می‌گویند رتبه اول بهترین کباب ترش برای گیلانه است. هیچ چیز لوکس و غیرمنتظره‌ای در خوشبین نمی‌بینید و انگار وارد یکی از رستوران‌های قدیمی و کنار جاده‌ای در شمال شده‌اید. خورش انار بیج که به آن انار آویج و سبزی فسنجان نیز گفته می‌شود، شکل و شمایلی مانند خورش فسنجان دارد. این غذا به طور معمول بر سر سفره‌های شب یلدای مردم شمال دیده می‌شود و در مناطقی از شمال پخت این غذا جزو مراسم شب یلدا است.

در منوی کافه ای رستوران قلعه هم انواع نوشیدنی های سرد و گرم به همراه دسرهای تازه و لذیذ مشاهده می شود و از همه این ها که بگذریم نوبت به بخش جذاب رستوران قلعه است. کمتر رستورانی را در شهرهای شمالی کشور پیدا می کنیم که در کنار غذاهای متنوع و باکیفیت، موسیقی زنده و از آن جالب تر، بازی های فکری داشته باشد. در رستوران قلعه انواع بازی های فکری ارائه می شود تا مشتریان رستوران بهترین خاطرات سفر به تنکابن را برای خود در اینجا رقم بزنند. در منوی کافه، از انواع دمنوش تا انواع نوشیدنی های سرد و گرم به همراه دسرهای تازه و لذیذ قابل سفارش است اما از غذا که بگذریم، اگر علاقمند به قلیان هم دارید می توانید از سرویس چای و قلیان رستوران هم برخوردار شوید. رستوران حاج مرتضیاگر دنبال یک رستوران خوب در بندر انزلی می‌گردید که با وجود کیفیت عالی، قیمت مناسبی هم داشته باشد، رستوران حاج مرتضی انتخاب مناسبی است.