دسته‌ها
اخبار

معرفی 9 تا از خوشمزه ترین غذاهای ایرانی که باید یکبار هم شده آن ها را امتحان کنید! ام ان زد-غذای رژیمی

دورچین های دنده کباب با وجود طعم فوق العاده آن باز هم جای خودنمایی دارد. سبزی های تازه، ترشی های محلی و ماست محلی این تجربه را بیش از پیش به یاد ماندنی می‌کند. «ته چین مرغ» یکی از غذاهایی است که با برنج و مرغ یا گوشت می‌توانید یکی از بهترین غذاهای ایرانی را درست کنید.

  • اینکه تاریخچه هر غذایی را در کنار تاریخچه هر شهری بدانید ناخودآگاه طعم آن نیز در ذهن شما ماندگار خواهد شد به همین جهت مقاله بهترین غذاهای ایرانی به تفکیک هر شهر رو آماده کردیم.
  • در این مقاله از مجله اسنپ اکسپرس قصد داریم تا دستور 6 نوع غذای مجلسی و خوشمزه را با هم یاد بگیریم.
  • دلمه برگ مو یکی از خوشمزه‌ترین و قدیمی‌ترین غذاهای مجلسی ایرانی برای مهمانی‌ است که زیبایی خاصی به سفره شما می‌دهد.
  • برای برجسته کردن مهارت و تخیل آشپزی ایرانی، به این فکر کنید که با همین مواد اولیه، از اردک، انار، سبزیجات معطر و گردو غذایی خلق کرده‌اند که مشابه طعم آن در جهان وجود ندارد.
  • برای ادامه مطلب طرز تهیه غوره مسما به روش گیلانی‌ها اینجا کلیک کنید.

ترکیب بی‌نظیر برنج، باقالا، شوید و روغن به همراه گوشت یکی از خوشمزه­ترین ترکیبات مجلسی است. از آن زمان تا کنون، باقالاپلو به عنوان یکی از غذاهای ایرانی پرطرفدار، عروسی ها را مزین می کند و یک وعده غذایی مفصل در برنامه غذایی خانواده ها و مهمانی‌ها است. ته چین یک غذای ایرانی مهم استبر خلاف تصور اکثر ما که گمان می‌کنیم تنها نوع ته چین، ته چین مرغ ساده است، انواع مختلفی از ته چین طبخ می شود. مثل ته چین گوشت، ته چین گوشت و بادمجان، ته چین اسفناج، ته چین میگو، ته چین دنده و ته چین ماهی، که دستور پخت برنج در آن به یک شکل است.

انواع خوراک ماهی

این غذا را زمانی درست کنید که وقت کافی دارید و عجله ندارید زیرا راز داشتن یک فسنجان عالی این است که عجله نکنید و در هر مرحله خورش خود را به طور کامل آماده کنید. ممنون که در این مقاله با آموزشگاه آشپزی آرسس‌شف همراه بودید. آرسس سعی دارد هویت آشپزی حرفه‌ای را به ایران بازگرداند. این آموزشگاه برگزار کننده دوره‌های آموزش آشپزی حرفه‌ای، دوره‌های آنلاین آشپزی، دوره‌های حضوری و فشرده آشپزی و ارائه دهنده خدمات راه اندازی رستوران است. خورش کرفس از آن خورش‌هایی است که خوب درآوردن آن کار ساده‌ای نیست. ممکن است شما جایی خورش کرفس بخورید و خوشتان بیاید و فردای آن روز خورش کرفس دیگری را نخورید.

طرز تهیه کوفته شامی (کوفته کرمانشاهی)

کباب مرغ یا جوجه که در گذشته با استخوان و بر روی آتش کباب می‌شده، امروزه پس از خواباندن گوشت مرغ در آب لیمو و زعفران، بر روی آتش کباب می‌کنند. اگر خیلی خوش شانس باشید، می‌توانید به جگرکی برسید و سیخی جگر که با ریحان تازه و اب لیمو طعم دار شده نوش جان کنید. فسنجان خورشت نمادین و جزء جدایی ناپذیر غذاهای ایرانی در عروس ها و مهمانی هاست، که ترکیب دلپذیزی از پخت رب انار و گوشت مرغ یا اردک است.

ته دیگ یکی از بخش های محبوب غذا در جمع های خانوادگی و ایرانی است که برای برداشتنش با دست کسی شما را مواخذه نمی‌کند. اگر بخواهیم یک خورش مجلسی و خوشپخت نام ببریم بدون تردید یکی از نخستین گزینه‌ ها خورش فسنجان است. در واقع نوع پخت این خورشت به شکلی است که به بهترین شکل می تواند زینت بخش سفره های مهمانی و مجالس رسمی باشد. غذای سنتی در اکثر مناطق ایران وجود دارد و البته در بعضی از شهرهای ایران شهرت بیشتری دارد.

زرشک پلو با مرغ یکی از انواع غذاهای پلویی ایرانی است که از محبوبیت خاصی در میان ایرانیان برخوردار است. دیزی و یا آبگوشت، یکی از اصلی ترین و مهم ترین غذاهای ایرانی است. البته وجود ماهیچه نیز خوشمزگی آن را منحصر به فرد کرده است.

آش انار ساوه را در شهرهای دیگر ایران نمی‌توان یافت زیرا طعم اش انار ساوه، بسیار منحصربفرد است. این آش با آب انار، مغز گردو، حبوبات و سبزیجات مختلفی پخته شده و در شب‌های یلدا بر سر سفره مردم ساوه قرار می‌گیرد. دلمه از جمله غذاهایی است که برای تهیه آن باید وقت زیادی صرف کنید. این غذا با برگ مو، کلم، فلفل دلمه و … تهیه شده و فضای میانی آن‌‌ها را با برنج، سبزیجات مختلف و گوشت پر می‌کنند. ماهی شکم پر غذایی محبوب در شهرهای جنوبی و شمالی کشورمان است که در فرآیند طبخ آن، از انواع سبزیجات و طعم دهنده‌ها برای پر کردن شکم ماهی استفاده می‌کنند.

حدس می زنیم این سوال به ذهنتان خطور کند که آبگوشت چه تفاوتی با دیزی دارد؟ پاسخ این سوال ساده است؛ محتویات تشکیل دهنده دیزی و آبگوشت یکسان می باشد. رسم است که اگر آبگوشت را در منزل بپزند به آن «آبگوشت» و اگر در بیرون و در داخل تنور تهیه کنند، به آن «دیزی» بگویند. اگر مهمانی با تم سنتی برگزار می کنید، لازم است که آبگوشت را به عنوان غذای اصلی سرو کنید. به شما توصیه می‌کنیم آبگوشت یا دیزی را حتما با نان سنگک و پیاز میل کنید. ایران با توجه به تاریخی که دارد، گنجینه‌ای از انواع غذای اصیل، پاک و لذیذ است. غذاهای ایرانی به خاطر ادویه‌های خاص زعفران، زیره و زردچوبه، انواع سبزیجات تازه، اقلیم متنوع و دستورپخت‌های کهن و جا افتاده طعم خاص و خوبی دارند.

شوید پلو یکی دیگر از انواع غذاهای ایرانی است که برنج نقش اصلی را در تهیه آن دارد. این وعده غذایی مانند تصویر بالا با مرغ، ماهی یا گوشت ماهیچه آماده می شود. رشته‌پلو یكی از انواع پلوها در آشپزی ایرانی است كه بیش‌تر با گوشت پخته یا پیاز داغ و خرما و كشمش یا هر دو طبخ می‌شود.