دسته‌ها
اخبار

معرفی 9 تا از خوشمزه ترین غذاهای ایرانی که باید یکبار هم شده آن ها را امتحان کنید! ام ان زد

ولی اگر از اسم آن حدس زدید که ترش است در این مورد موفق بوده اید چون بی اغراق واقعا ترش است و اگر علاقه به غذاهای ترش دارید پیشنهاد میکنیم این خورشت بی نظیر را حتما امتحان کنید. غذاهای شمال ایران جز معدود غذاهایی هستند که پایشان را به سفره همه ایرانی‌ها باز کرده‌اند. این خورشت لذیذ هم به تنهایی و هم به همراه ماهی دودی در شمال سرور می‌شود. نکته جالب که برای دوستان گیاه خوار میتواند مفید باشد این است که برای طبخ آن از گوشت استفاده نشده و انواع سبزیجات محلی و معطر تشکیل دهنده آن است. اگر از توریست‌های خارجی، درباره ویژگی‌های ایران بپرسید، بیشترشان از غذاهای ایرانی خیلی راضی هستند و از مزه انواع کباب‌ها، پلوها، آش‌ها و حلواهای ایرانی، حسابی تعریف می‌کنند.

یک غذای خوشمزه که همه به عنوان غذای سنتی شب عید می‌شناسند. اما برای روزهای دیگر سال درست کردن این غذا برای ناهار خالی از لطف نیست. سبزی (تره، جعفری، گشنیز، شوید و برگ سیر) را پاک کرده، خوب می‌شوییم و می‌گذاریم تا آب‌شان کامل برود و سپس خرد می‌کنیم، یک قابلمه آب می‌گذاریم روی اجاق تا جوش بیاید. سوپ مرغ و سوپ کدو حلوایی نیز از دیگر سوپ‌های محبوب است. برای تهیه آن به تعداد نفرات یک یا چند عدد ران یا کتف مرغ (در صورت دلخواه سینه مرغ) را به همراه آرد سوخاری، تخم مرغ و ادویه‌جات آماده کنید. برای اینکه دوست داشته باشید مرغ‌ها مغز پخت‌تر به نظر بیان می‌توانید قبل از سرخ کردن حدود یک ربع با پیاز و فلفل و زردچوبه در آب آن‌ها را بپزید.

دنده کباب که از غذاهای سنتی کرمانشاه به حساب می آید با دنده گوسفند بوده و ظاهر آن نیز نشان دهنده این است که از قسمت های بسیار چرب گوشت است. گوشت دنده برشی است از گوشت پشت بدن حیوانات که به طور عمودی بریده شده و معمولا شامل بخشی از دنده نیز می‌شود. پس پیشنهاد میکنیم این وعده غذایی نسبتا سنگین را برای شام میل نکنید.

  • این غذا ها در لیست غذاهای پرطرفدار ایرانی نیز قرار میگیرند و شما میتوانید از این لیست برای پخت غذاها برای مجالس خود استفاده کنید.
  • لیست انواع غذاهای ایرانی با برنج بسیار طولانی میباشد زیرا برنج یکی از غذا های اصلی ایرانیان محسوب میشود و اکثرا به عنوان غذای مجلسی برنج در کنار خورشت ها سرو میشود.
  • رشته پلویی را کمی تقت می‌دهیم و به برنجمان که در حال جوش است اضافه می‌کنیم.
  • برای ادامه‌ی مطلب طرز تهیه سالاد الویه بر روی لینک کلیک کنید.
  • این کباب خوشمزه روی ماهی‌تابه را می‌توانید با برنج یا بدون برنج درست کنید.
  • ته چین مرغ از ترکیب ماست چکیده، زرده تخم مرغ، برنج، زعفران و برنج درست می‌شود.

سبزیجات معطر آن شامل شنبلیله، پونه و جعفری و گشنیز است. برای تهیه مرغ شکم پر ابتدا، مرغ را پاک کرده و کلیه محتویات داخل آن را پاک کنید. سپس موادی مانند آب‌لیمو، دارچین، زعفران دم کرده و نمک و فلفل به همراه روغن مایع را قاطی کرده و به داخل و روی مرغ با یک فرچه آغشته کنید. در مرحله اول برای تهیه خورشت آلو اسفناج، پیازها را پوست بگیرد و بشویید.

طرز تهیه کتلت بادمجان

خورشت بسیار محبوب و دوست داشتنی قورمه سبزی که هم نیازی به معرفی ندارد و تقریبا کمتر ایرانی را می توانیم پیدا کنیم که این خورشت خوشمزه را دوست نداشته باشد. از طرفی دیگر، ذوق و سلیقه آشپزان ایرانی باعث شد که از برنج سفید ساده، ده ها پلو و چلوی رنگین پخته شود. تنوع چلو و پلو ها در لیست غذا های ایرانی، ورای تصور است.

| خورشت تره کوهی ایلام

این غذای خوشمزه را به سلیقه خود می توانید به صورت گیاهی یا با گوشت درست کنید. آلبالو پلو شیراز همان غذایی است که با استفاده از آلبالوهای ترش و آبدار تهیه شده و از محبوب‌ترین غذاها در فصل تابستان در میان اهالی شیراز به شمار می‌رود. در سایت مواد لازم و طرز تهیه آلبالو پلو شیراز را برایتان شرح داده ایم . کوفته تبریزی یکی از مشهورترین و خوشمزه‌ترین غذاهای سنتی ایران است. همان‌طور که از نامش مشخص است، این غذا از شهر تبریز می‌آید. البته کوفته در‌ کل انواع مختلفی دارد و در خاورمیانه با نام‌های گوناگون از آن یاد می‌شود.

مرغ‌ها را در یخچال قرار دهید و اجازه دهید برای نیم ساعت مزه‌دار شوند. برای تهیه این سمبوسه، ترکیبی شامل گوشت چرخکرده، سبزیجات، سیر، فلفل و رب را داخل نان لواش می‌پیچند. برای تهیه این غذا، گوشت را به همراه سبزیجات، لوبیا، برنج و طعم‌دهنده‌ها حسابی می‌پزند. سپس این مخلوط را می‌کوبند تا حالتی نرم و حلیم مانند به خود بگیرد. اگر به شیراز سفر کردید، خوشمزه‌ترین غذاهای سنتی شیرازی را می‌توانید در این رستوران‌ها بخورید. معروف‌ترین غذای شیراز کلم پلو است که البته با کلم پلوهای سایر شهرها فرق دارد.

آموزش تهیه کباب کوبیده در فر با طعم عالی

بعد مغزهای آجیلی مانند پسته و بادام را با کمی شکر در آب می جوشانانند تا کمی پخته شوند و طعم شیرینی را بگیرینند. این پلو را معمولا با مرغ و یا گوشت یا ماهیچه سرو می کنند و قبل از سرئ بر روی این غذا کمی زعفران می ریزند. برای تهیه کوبیده گوشت چرخ کرده را با پیاز و نمک و فلفل مخلوط کرده و بعد از به سیخ کشیدن آن بر روی زغال کباب می کنند و می پزند. برای تهیه بورک حلزونی با قارچ و مرغ از خمیر یوفکا استفاده می‌کنیم. این خمیر در اکثر فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌های بزرگ موجود است.

بسیاری از خانم ها برای انتخاب غذا در وعده های مختلف و همچنین تهیه غذای مجالس و مهمانی خود ، با مشکل مواجه می شوند. مسئله آن ها نشناختن غذا ها نیست بلکه گزینه های متنوع، قدرت انتخاب را از بین می برد. غذا های محلی و سنتی ما جزء خوش طعم ترین غذا هایی هستند که در جهان طبخ می شوند. در ادامه به 230 نوع غذا در لیست غذاهای ایرانی ، اشاره می کنیم.