دسته‌ها
اخبار

معرفی رستوران بختیاری شهرکرد و غذاهای محلی آن مجله بوم گردی-غذای رژیمی

این غذا سریع آماده می شود و برای زمان هایی که در زمان کم باید غذا حاضر باشد، بسیار مناسب است. اوپیوزی، یک غذای دزفولی است و به اشکنه شباهت زیادی دارد. گردو، رب انار، شکر، روغن، نان خشک، زردچوبه، پیاز، تخم مرغ و نمک و فلفل از مواد تشکیل دهنده این غذای فوری هستند. یکی از لذیذترین غذاهای سنتی لرستان آش شله ماش است که به خاطر داشتن مواد تشکیل دهنده آن مثل لوبیا چیتی، عدس، ماش، آب گوشت و برنج خاصیت بسیار زیادی دارد و انرژی لازم در طول روز را تامین می‌کند.

  • برای تهیه این غذا ابتدا مغز گردو ، مغز بادام، پر زرد آلو را از قبل به صورت جدا گانه گذاشته تا خیس بخورد سپس ناردون(انار خشک شده) را شسته و مقداری آب به آن اضافه کرده و به مدت 1 ساعت میگذاریم خیس بخورد.
  • در ۳۰ دقیقه آخر پخت، سبزی و دوغ را به قابلمه بیافزایید و هم بزنید تا آش کاملاً جا بیافتد.
  • دست آخر سیب زمینی های ورقه شده را روی تاس کباب می ریزیم و با حل کردن رب گوجه فرنگی در نصف لیوان آب آن را داخل تاس کباب می ریزیم.
  • برای طعم‌دار کردن گوشت مقداری سس سویا، روغن زیتون و فلفل به آن اضافه کنید و اجازه دهید مواد برای چند ساعت مزه‌دار شوند.
  • تخت خواب دو نفره ماساژور هوشمند لوگانو فقط یک تخت خواب نیست.
  • غذاهای خوش و رنگ لعابی که بر سر سفره لرها چیده می‌شود و یک تجربه بی‌نظیر می‌سازد.

در این غذا، مواد آماده شده را لای نان لواش و یا خمیر های مناسب سرخ می کنند. ابتدا گوشت چرخ کرده، سبزیجات معطر، پیاز، سیر، فلفل دلمه ای، سیب زمینی، نمک و فلفل، رب گوجه فرنگی و گشنیز را تفت می دهیم، لای نان می ریزیم و به صورت سه گوش یا مثلث بسته و در روغن سرخ می کنیم. غذای خوب خوردن در سفر، یکی از مهم‌ترین چیزهایی است که کیفیت و حال خوب سفرتان را چند برابر می‌کند. فکرش را بکنید که این سفر،‌ رفتن به یکی از زیباترین و خوش‌آب‌وهواترین شهرهای کشورمان باشد. می‌خواهیم در این شهر گشت‌و‌گذار کنیم و با رستوران‌های شهرکرد آشنا شویم.

رستوران سنتی با انواع غذاهای ایرانی ، فرنگی و دریایی

فضایی سرسبز، صدای آب و لذت خوردن یک کباب بی‌نظیر را می‌توانید در رستوران اسپیو تجربه کنید. این رستوران که فعالیت خود را از یک چلوکبابی کوچک آغاز کرد اکنون‌که بیش از نیم‌قرن از آن روز می‌گذرد توانسته با گسترش فعالیت خود و افزایش شعب در تهران، البرز و مازندران یکی از بهترین کبابی‌های تهران باشد. در جایی از این مطالب اشاره شد که نمک را قبل از پخت کباب اضافه کنید. برای این که بهتر توضیح داده باشیم؛ اضافه کردن نمک به گوشت قرمز موجب سفت شدن آن می شود ولی اضافه کردن آن به گوشت مرغ مانعی ندارد. چون هردو گوشت در یک ظرف ریخه شده اند به همین دلیل است که ذکر کردیم، از اضافه کردن نمک قبل از استراحت گوشت­ ها خود داری کنید.

اخبار و مقالات آشپزی

اپلیکیشن رستوران بختیاری الیگودرز به منظور راحتی کاربران در کافه بازار اندروید منتشر گردید ، لذا از این پس شما مشتریان محترم میتوانید برنامه را از لینک زیر دانلود و در تلفن همراهتان نصب نمایید . رستوران بختیاری الیگودرز عید سعید فطر را به تمامی مسلمانان جهان تبریک عرض نموده و همچنین به پاس قدردانی از همراهی همیشگی مشتریان خود 10 درصد تخفیف ویژه در نظر گرفته است ، لذا برای استفاده از این تخفیف ،… کباب بختیاری در فر نیز قابل تهیه کردن است فقط کافیست سیخ ها را در فر با حرارت بالا قرار دهید. کباب بختیاری کبابی خوشمزه و دوست داشتنی است که خیلی ها ممکن است آن را با کباب قفقازیو یا سلطانی به اشتباه بگیرند. اما فرق کباب بختیاری و قفقازی در این است که در کباب بختیاری استفاده از ماست یا خامه ضروری نیست و همچنین صرفا با سینه مرغ تهیه نمی شود. در این مرحله به ترتیب دو تکه گوشت قرمز و دو تکه گوشت مرغ را به سیخ بکشید.

اطلاع از آخرین مطالب جذاب و پرطرفدار

رودخانه های بازفت و کوهرنگ این کوه را در بر گرفته اند و محیطی مطبوع و زیبا را در محیط آن به وجود آورده اند. اگر تعداد مهمان‌های شما برای شب یلدا زیاد است، در بین لیست غذاهای … سفارش آنلاین غذا از طریق اپلیکیشن و وب سایت با تخفیف ویژه .

برای طبخ این غذا از سیر، پیاز، فلفل قرمز، نخود، روغن، آرد لپه، تخم مرغ، سیب زمینی، سرکه و جعفری استفاده می شود. در این غذا از ماهی کباب که بهترین نوع ماهی تن است، استفاده می شود. سپس استخوان هایش را جدا می کنند و همراه پیاز، سیر و ادویه در روغن سرخ می شود.