دسته‌ها
اخبار

معرفی رستوران بختیاری شهرکرد و غذاهای محلی آن مجله بوم گردی-غذای رژیمی

چه برسد لذتی که طعم و مزه این غذای لذیذ به ما هدیه می‌دهد. کباب یکی از قدیمی­ ترین و لذیذترین غذاهای ایران است که کمتر کسی می تواند به راحتی پیشنهاد خوردن این غذا را رد کند. طبق تحقیقات صورت گرفته، توریست­ هایی که به کشور ما می ­آیند و یا افرادی که در کشور­های خارجی ساکن هستند، بعد از چشیدن طعم کباب محال است که این غذا را فراموش کنند. همچنین کباب جز غذاهایی می ­شود که دوست دارند آن را دوباره امتحان کنند. نسخه جدید وب سایت رستوران بختیاری با امکان فروش آنلاین راه اندازی گردید ، لذا از این پس شهروندان محترم شهرستان الیگودرز می توانند نسبت به ثبت سفارش از طریق وب سایت و اپلیکیشن رستوران بختیاری اقدام کنند . بهترین حالت و خوشمزه ترین آن این است که این غذا روی منقل آماده شود.

  • رستورانی دنج با دکوراسیونی سنتی و کادری خوش‌اخلاق که بهترین غذاها را برای شما آماده می‌کنند.
  • رستوران‌های زنجیره‌ای ارکیده با فضای بزرگ و لوکس همراه کارکنانی مجرب آماده پذیرایی از شما و مهمان‌هایتان هستند.
  • پرورد دوغ غذای محلی دیگری از استان چهارمحال و بختیاری است که این غذا شامل سبزی آش، برنج، دوغ، آرد و پیازداغ است.
  • اگر تا به حال فرصت این را نداشتید که در رستوران پدر خوب غذا بخورید، حالا در سفرتان به شهرکرد این فرصت فراهم شده است.
  • مبل راحتی چستر کویین یک مبل با طراحی منحصر به فرد است که در مدت کوتاهی پس از تولید به یکی از محصولات پرفروش مجموعه تبدیل شد.2.

حالا کمی باد می زنیم تا کباب ها خودشان را بگیرند و رنگ آن ها تغییر کند و بعد سیخ ها را می چرخانیم تا طرف دیگر گوشت ها نیز بپزد.شیرجوش یا تابه کوچکی را روی حرارت قرار می دهیم و کره را داخل آن می اندازیم تا ذوب شود. حالا سیخ ها را روی جای صافی قرار می دهیم و با پشت کارد یا بیف کوب کمی روی گوشت ها می کوبیم تا کمی تخت شوند و زمان پخت یکدست پخته شوند. منقل را آماده می کنیم و زغال ها که بطور یکدست روشن شدند سیخ ها را روی منقل می چینیم. سپس در اندازه ۳ در ۴ سانتیمتر خرد می کنیم و داخل کاسه محتوی گوشت مرغ خرد شده می ریزیم، سپس پیازها را پوست می گیریم و می شوییم و روی تخته به صورت حلقه ای خرد می کنیم و به گوشت ها اضافه می کنیم. اگر هوس کردید از آبشارهای لرستان بازدید کنید، چشیدن طعم غذاهای لری را از دست ندهید. غذاهای خوش و رنگ لعابی که بر سر سفره لرها چیده می‌شود و یک تجربه بی‌نظیر می‌سازد.

حتماً تا به حال نشنیده بودید که چه کارهایی از دست خودروهای کاروان بر می آید. برای همین در این مطلب بعد از جستجو در میان خودروهای کاروان، خودروهای پیکنیکی و نمایشگاه های خودروهایی که اندازه یک خانه مجهز هستند، به دنبال مدرن ترین موارد گشتیم. فقط این را بدانید دیگر دورانی که خودروهایی مانند تصویر بالا در خیابان ها وجود داشت گذشته است. در دنیای ما زیبایی و حیرت آور بودن گونه های مختلفی دارند، از عجایب طبیعی گرفته تا مواردی که توسط انسان ساخته شده اند، آثاری که هنوز پایدار هستند و یا اینکه به ویرانه تبدیل شده اند. فهرست این مقاله نیز حاوی برخی از زیباترین عجایب دنیاست.

کبابی گلپایگانی

ابتدا گوشت با استخوان را به یک عدد پیاز خورد شده به همراه کمی روغن تفت داده شده سپس ادویه و فلفل را اضافه کرده و با مقداری آب روی حررات گذاشته تا کاملا پخته شود. می‌شود حرف از بهترین کبابی تهران باشد و نام شاندیز به میان نیاید؟ شاندیز جزو بی‌نظیرترین رستوران‌های تهران است که درزمینه پخت کباب‌کوبیده، کباب‌برگ و ششلیک شهرت بسیاری دارد. استفاده از برنج ایرانی با زعفران و گوشت تازه و باکیفیت باعث شده شاندیز جردن انتخاب اول هر فردی برای خوردن ششلیک باشد. در متن زیر ما به شما آدرس بهترین کبابی‌های تهران را می‌دهیم.

غذاهای محلی شهرکرد و طرز تهیه آنها

زیرا خیلی از کبابی‌های تهران بهترین در نوع و منطقه خود هستند. اگر بهترین کبابی غرب تهران و شرق تهران را بخواهید راحت‌تر می‌توان یکی را انتخاب کرد؛ اما اگر بخواهید بهترین کبابی تهرانی را بخورید کارتان بسیار سخت می‌شود. بعد از شستشو، ابتدا باید تکه­ های مرغ و گوشت را به درستی خرد کنیم. باید راسته گوساله را در ابعاد چنجه خرد کنیم و این را در نظر داشته باشیم که تکه ­های مرغ کمی بزرگ تر از تکه­های گوشت باشند.

1_ می توانید به جای استفاده از فیله مرغ، از فیله ماهی استفاده کنید. البته در صورتی که طعم ماهی را در کنار گوشت قرمز می پسندید. مبل راحتی چستر کویین یک مبل با طراحی منحصر به فرد است که در مدت کوتاهی پس از تولید به یکی از محصولات پرفروش مجموعه تبدیل شد.2. آش کلونک یکی از آش‌های معروف شهر الیگودرز است که به دلیل نوع سبزی‌ای که در آن استفاده می شود، فقط در فصل بهار طبخ می‌شود.

کاکولی نوعی نان است که خمیرش از شیر، آرد و خشکبار(گردو،کشمش، بادام)تشکیل شده و برای پخت بر روی این نان زرده تخم مرغ، گلرنگ، زعفران، زیره و ….زده می شود و در تنور پخت می شود. کاکولی نوعی نان است که خمیرش از شیر، آرد و خشکبار)گردو،کشمش، بادام)تشکیل شده و برای پخت بر روی این نان زرده تخم مرغ، گلرنگ، زعفران، زیره و ….زده می شود و در تنور پخت می شود. در فصل بهار که ایلات به ییلاق و سردسیر می رسند بیشتر خوراک آنها از قارچ هایی است که در کوهستان می روید آنها قارچ را کباب یا با روغن سرخ کرده با نان می خورند و گاهی قارچ خشک را به گرمسیربرده و از آن استفاده می کنند. سرکه شیره و روغن را بعد از داغ کردن با حلقه های پیاز و مقداری آرد مخلوط کرده و گرم نگه می دارند بعد چند دانه برگه های زردآلو،‌آلوچه و هلو را در آن می اندازند و بهم می زنند بعد از پختن برگه ها آنرا برمی دارند و مصرف می کنند. برنج را خیسانده و گوشت را می پزند بعد برنج و گوشت و زیره و نمک را داخل کرده در آن آب می‌ریزند و روی آتش می گذارند تا جوش آید بعد از پختن در حالیکه کمی آب داشته باشد آنرا می کوبند و تقریباً مثل حلیم برنجی می شود. این غذا بیشتر در فصول گرم سال در میان عشایر بختیاری پخته می شود و از جمله غذاهایی است که به سرعت و سادگی تهیه و دارای مزه ملس مایل به ترش است.

در این سری از نوشتار قصد داریم شمارا با غذاهای محلی شهرکرد آشنا کنیم.با درناتریپ همراه باشید تا در مقاله ای شمارا با آنها اشنا کنیم. این غذا که طعم ملس خود را مدیون شکر و سرکه است، یکی از غذاهای سنتی استان خوزستان به شمار می آید. در یک طرف، سرکه، شکر، پیاز سرخ شده، نمک و فلفل و نعناع را با هم می جوشانیم. در طرف دیگر، گوشت، پیاز، نمک و فلفل، زردچوبه و آرد نخودچی را مخلوط کرده و به قطعه های مانند دونات تو خالی، تقسیم می کنیم و بهشان نافله می گوییم. نافله ها را در روغن سرخ کرده و در نهایت در مایعی که در طرف اول تهیه کردیم، ریخته و می جوشانیم. یکی از خوشمزه ترین ومعروف ترین غذاهای محلی شهرکرد است.

این آش در شهر دورود بیشتر از سایر شهرهای لرستان طبخ می‌شود. برای پخت این آش، ماش را به همراه برنج می‌پزند و به آن پیازداغ و ادویه اضافه می‌کنند. برای اینکه آش جا بیفتد نیاز هست چند ساعتی روی شعله ملایم بپزد. گردو پلو از جمله غذاهای مقوی و سالم است که در بخش هایی از استان چهار محال و بختیاری بخصوص سامان پخت می شود .شهرستان سامان به علت دارا بودن تولیدات باغی بخصوص گردو و بادام در سطح ایران مشهور است . طرز تهیه آو تفتاله به این شرح است که ابتدا برگه های زرد آلو را در ظرفی جداگانه داخل آب گذاشته تا خیس بخورند.