دسته‌ها
اخبار

معرفی بهترین غذاهای محلی چالوس-غذای رژیمی

قیمت مناسب و کیفیت غذاهای این رستوران بسیار خوب است و خاطره دل‌چسبی را برایتان به ثبت خواهد رساند. رستوران گیلکی حاج مرتضی در بندر انزلی، بین میدان معراج و میدان مالا واقع شده است. پارکینگ اختصاصی نیز در این رستوران واقع شده تا هیچ مشکلی برای پارک اتومبیل‌هایتان نداشته باشید. یکی دیگر از مزیت‌های این رستوران را شاید بتوان رفتار صمیمانه کارکنان آن در نظر گرفت. دو آش یا همان آش دوغ، یکی از محبوب‌ترین آش‌های شمال ایران است که از برنج نیم‌دانه، دوغ، نخود، کدو حلوایی، سیرداغ، پیازداغ، نعناع داغ و سبزیجات شامل اسفناج، نعناع، شوید، تره، گشنیز و جعفری تهیه می‌شود.

  • استفاده از آبلیمو طعمی ترش به این غذا می‌دهد که آن را متمایز از تمام کوکوهایی که تا کنون میل کرده‌اید می‌کند.
  • این غذا به دلیل داشتن اسفناج و عدس، سرشار از آهن بوده و مصرف آن برای کسانی که دچار فقر آهن هستند، بسیار مفید هستند.
  • این جذابیت بصری بر سر میزها و سرو غذا در ظروف سفالی هم وجود دارد و در نهایت به طعم خوب‌ غذاها خاتمه پیدا می‌کند.

علاوه بر غذا های ایرانی، ماهی سفید سرخ شده هم در رستوران سرو می شوند اما مشتریانی که میخواهند در کافه رستوران ماسا غذای ایرانی سفارش دهند، این امکان را دارند که انتخاب کنند برنجشان کته قالبی زعفرانی باشد یا سبزی پلو. همچنین ما پیشنهاد می کنیم اگر چند نفره میخواهید به رستوران مراجعه کنید، دیس مخصوص ماسا را از دست ندهید چون علاوه بر خوشمزه و متنوع بودنش، به صرفه تر هم می باشد. تا اینجا سعی کردیم مواردی که در بخش غذای ایرانی رستوران ماسا را معرفی کنیم. حال میخواهیم به بخش غذا های فرنگی بپردازیم که بسیار متنوع تر می باشد. در رستوران سنتی کابانا کباب تنکابن، مشتریان غذا های فست فودی بسیار خوشمزه و باکیفیت را میل خواهند کرد که مانندش را در هیچکدام از رستوران ها و فست فود های تنکابن پیدا نخواهید کرد.

خورشت آلو

اگر دنبال موسیقی زنده هستید این رستوران شب‌ها اجرای زنده موسیقی نیز دارند و در کنار خوردن یک غذای اصیل شمالی می‌توانید از موسیقی هم لذت ببرید. اگر مثل من غذاهای ترش دوست دارید از خوردن این خورش ترش مزه غافل نشید که در ظرف گمج درست میشه. شبکه شهرهای خلاق یونسکو در سال ۲۰۰۴ در میان شهرهایی رواج پیدا کرد که از فاکتور خلاقیت برای پایداری در شهر استفاده می کنند. در اصل این شهرها از ایده های نو بهره می برند تا به بقای ابعاد مختلف فرهنگ بومی شان از جمله غذا، لباس، موسیقی و …

انواع غذاهای بدون گوشت گیلانی

برای درست کردن این خورشت گردوی آسیاب شده را به همراه رب انار می جوشانند و سپس مرغ یا مرغابی را به آن اضافه می کنند تا بپزد و خورش خوب جا بیفتد. برای جا افتادن این خورش آن قدر به آن زمان می دهند تا گردو روغن بیندازد و گاهی برای این کار از تکه ای یخ یا کمی کدو حلوایی هم استفاده می کنند. اگر هم قصد دارید در سفر بعدی تان سری به رشت بزنید و می خواهید برای این کار برنامه ریزی کاملی انجام دهید، پیشنهاد خوبی برای تان داریم. برای بررسی دقیق‌تر این شهر می‌توانید ازنقشه و مسیریابی ایرانکارناوال استفاده کنید و جزییات خیابان‌ها و شهرهای آن را ببینید.

«ورقه بادمجون گیلانی» یکی از خوشمزه ‌ترین غذا های محلی استان گیلان است. ممکن است از نظر ظاهری این غذای ساده گیلانی خیلی خوشمزه به نظر نرسد. ورقه بادمجون یا ورقه بادمجان جزو غذاهای ساده اما فوق العاده خوش طعمی است که آماده کردنش در یک زمان کوتاه می‌ تواند علاوه بر یک سرگرمی جدید، باعث کشف طعم‌ های تازه شود. خورش شامی ترش سنتی گیلان یا به قول خود اهالی گیلانی «ترشه شامی» و «ترشه آب» یکی از قدیمی‌ترین و اصیل‌ترین خورش‌ های گیلانی و ایرانی است. یک خورش ساده، سریع و فوری که هم با رب گوجه و هم با رب انار طبخ می‌ شود. اگر هم گیاهخوار هستید، می توانید شامی ترش را به صورت گیاهی با سویا درست کنید.