دسته‌ها
اخبار

معرفی بهترین غذاهای ایرانی 40 غذای سنتی ایرانی سیری در ایران-غذای رژیمی

سرو این غذا به این صورت است که مواد آن را کوبیده و به صورت گوشت کوبیده با نان میل می کنند و آب آن را با تلید نان می خورند. در کنار برنج برای تهیه مرغ بعد از سرخ کردن آن سسی از آب مرغ و رب گوجه تهیه می کنند. برای تهیه زرشک پلو در ابتدا برنج را طبخ کرده و بعد آماده شدن برنج زرشک را با کره سرخ می کنند و در انتها با زعفران بر روی برنج می ریزند. کباب یکی از پر طرفدارترین و محبوب ترین غذاها در میان مردم ایران است.

  • یکی از اصیل ترین گزینه ها در لیست غذاهای ایرانی ، آبگوشت است.
  • کباب کوبیده هم با توجه به طعم لذیذ و عامه پسندش همواره عضو ثابتی در انواع مجالس ما ایرانی ها بوده است.
  • اگر می‌خواهید غذاهای اصیل ایرانی را در محیط‌های تاریخی امتحان کنید، رستوران سنتی باغ شاپوری مکانی است که باید در شیراز بروید.
  • از لیمو عمانی سیاه برای تهیه خورش قورمه سبزی استفاده کنید.

در صورت امکان به‌جای آب از آب گوشت استفاده کنید تا خورش قیمه زعفرانی مجلسی شما لذیذتر شود. برخی افراد به‌جای آب از آب قلم برای پخت این خورش استفاده می‌کنند تا غذایی مقوی‌تر و خوش‌طعم‌تر داشته باشند. سوتی پلو یا شیر پلو، یکی از پلوهای محلی اردبیلی است که معمولا در شب عید نوروز و چهارشنبه سوری به‌همراه ماهی دودی، گوشت، خرما و کشمش سرو می‌شود. برای تهیه این پلوی مخصوص کافی است به‌جای آب از شیر استفاده کنید.

انواع سبزیجات و طعم‌دهنده‌هایی که در گیلان وجود دارد، عامل اصلی خوش‌طعم و مزه شدن غذاهای گیلانی است. ترکیب مواد اولیه خورش ها به گونه ای انتخاب شده اند که اعتدال غذا حفظ شود. از طرفی دیگر، ذوق و سلیقه آشپزان ایرانی باعث شد که از برنج سفید ساده، ده ها پلو و چلوی رنگین پخته شود. تنوع چلو و پلو ها در لیست غذا های ایرانی، ورای تصور است. در ادامه، بخشی از لیست غذا های ایرانی که با برنج پخته می شوند را می آوریم.

غذای درشته (دزفول)

پس از خنک شدن ماش، آن‌ها را چنگ بزنید تا تفاله‌های ماش (پوست ماش) جدا شود. یارما شورباسی، یکی از غذاهای لذیذ و محلی آذربایجان غربی و شهر ارومیه است که معنای نام آن در زبان ترکی، «سوپ بلغور» است. این غذای مشهور به‌دلیل داشتن بلغور گندم، ارزش غذایی و فیبر بسیار بالایی دارد و فوق‌العاده مقوی است. از جمله خواص سوپ بلغور ارومیه می‌توان به محافظت از پوست، هضم آسان، تقویت سیستم گوارشی و پیشگیری از سرطان اشاره کرد. در لیست غذاهای ایرانی ، حلیم ها بیشتر به عنوان صبحانه یا سحری و افطاری در ماه رمضان سرو می شوند. برای درست کردن این غذا از گوشت چرخ کرده و آرد نخودچی استفاده می‌شود و سپس کوفته‌های خوشمزه داخل سس گوجه قرار می‌گیرند.

یک خورشت خوشمزه که در میان انبوهی از خورشت های شیرازی با عطر و طعمی فوق العاده. خورشت قورمه به که با نان و یا برنج سرو می شود ترکیبی از به، گوشت، پیاز، لپه، زعفران، شکر، آب نارنج یا آب لیمو،نمک و زردچوبه است. نمی توان به این سوال یک پاسخ قطعی داد اما از بین غذاهای پرطرفدار ایران، قرمه سبزی، قیمه و چلو مرغ شهرت زیادی دارند. اما به طور کلی میتوان گفت معروف ترین انواع غذای ایرانی کباب کوبیده و قورمه سبزی میباشد که رتبه های برتر پرطرفدارترین غذای اییرانی را به خود اختصاص داده اند. میگو پلو زعفرانی که در لیست انواع غذاهای ایرانی و خارجی مجلسی قرار میگیرد.

تمیزترین شهرهای ایران برای فرار از آلودگی این روزها!

اردک شکم‌پر، یکی از غذاهای محلی و اصیل ایرانی است که از سال‌های دور در استان مازندران در کنار غذاهای دیگری چون مرغ شکم‌پر و غاز شکم‌پر خورده می‌شده است. جوجه ناردونی یا خورشت انار دانه اشاره کرد.«ناردون» به‌معنای «انار» است و همان طور که از نام خورش اناردون برمی‌آید، دانه انار خشک شده یا تازه، ماده اصلی تشکیل‌دهنده این غذا است. این خورش، شباهت بسیاری به انار مسمای گیلانی دارد؛ غذایی که گیلانی‌ها برای رنگارنگ کردن سفره شب یلدای خود از آن استفاده می‌کنند. این کوکوی خوشمزه از نظر ظاهر و طعم تاحدودی شبیه به کیک شربتی مخصوص قزوین است؛ اما در اصل یکی از مخلفات معروف در کنار غذای سنتی شیرین پلو به شمار می‌آید. در ادامه با ما همراه شوید و طرز تهیه کوکو شیرین قزوینی و دیگر انواع این دسر خوشمزه را در مجموعه غذاهای محلی کجارو بخوانید.

جمله موزون «کوفته، شفته و تتالی، غذای زن‌های اراکی» در اراک بسیار مشهور است و ته تالی به‌همراه کوفته و شفته از جمله غذاهایی هستند که زنان اراکی در خانه می‌پزند. این غذای محلی اراکی به دو صورت آبدار و بدون آب، معمولا همراه با نان یا برنج و سبزی تازه سرو می‌شود. لازم به ذکر است که ماش پتی خارش در برخی نقاط استان گلستان به‌صورت سرد هم سرو می‌شود. در استان کهگیلویه و بویر احمد نباید انتظار غذاهای پرچرب و سنگین را داشته باشید؛ زیرا ریشه غذاهای سنتی این منطقه در زندگی عشایری گذشتگان این استان است.