دسته‌ها
اخبار

معرفی بهترین غذاهای ایرانی 40 غذای سنتی ایرانی سیری در ایران-غذای رژیمی

برای برجسته کردن مهارت و تخیل آشپزی ایرانی، به این فکر کنید که با همین مواد اولیه، از اردک، انار، سبزیجات معطر و گردو غذایی خلق کرده‌اند که مشابه طعم آن در جهان وجود ندارد. شمال کشور ایران به دلیل آب و هوای مناسب و خاک حاصل‌خیر، محل بی­نظیری برای کشت برنج است. برنج در تمام آسیا محبوب است و مردم این قاره علاقه زیادی به مصرف آن دارند؛ به طوری که 90درصد برنج دنیا را آنها مصرف می­کنند.

  • آلبالو پلو شیراز همان غذایی است که با استفاده از آلبالوهای ترش و آبدار تهیه شده و از محبوب‌ترین غذاها در فصل تابستان در میان اهالی شیراز به شمار می‌رود.
  • یکی از غذاهای بسیار معروف و پر کالری کرمانشاه دنده کباب است که غذایی اعیانی و بسیار خوشمزه به حساب می آید و در ابتدای لیست بهترین غذاهای ایرانی است.
  • در خورشت قورمه سبزی جا افتادن اهمیت زیادی دارد، درواقع رمز و راز طعم قورمه سبزی به عنوان یکی از غذاهای خوشمزه ایرانی علاوه بر پخت در جا انداختن آن است.
  • البته که بایددر استفاده از لیمو عمانی دقت کنید که ترشی خورشت نهایی به قاعده باشد.
  • برای فصل زمستان هم می‌شود از آلبالو فریزری یا مربای آلبالو استفاده کرد.

در طرز تهیه خورش قلیه ماهی معمولا از سبزیجات محلی هم استفاده می‌شود و در اصل جنوبی‌ها سبزی مخصوص قلیه دارند که برای درست کردن این غذای خوشمزه ایرانی استفاده می‌کنند. تهرانی‌های قدیم به خوبی با طرز تهیه خورش انار و بادمجان آشنا هستند. همان طور که گفتیم نام غذاهای ایرانی معمولا از موادی که در طرز تهیه غذای خوشمزه ایرانی استفاده شده، گرفته شده است.

قورمه سبزی

۲ الی ۳ کفگیر برنج در قابلمه ریخته و روی آن زعفران دمکرده میریزیم. اگر تمایل دارید می‌توانید از کلم قمری هم استفاده کنید. بهتر است برای خرد کردن کلم پیچ آن را به‌قدری برش بزنیم که در زمان خوردن به‌راحتی در قاشق جا شوند. کلم قمری را هم می‌توانید همانند خلال‌کردن سیب‌زمینی برای سرخ کردن خرد کند.

طرز تهیه کوفته انار و پسته غذای مناسب شب یلدا

فلافل در آبادان با نخودهای پرورش داده شده در جنوب تهیه می شود. البته که ماده اصلی این غذا نخود است اما نخود با نخود فرق دارد. دسترسی مردمان جنوب به دریا و امکان صید ماهی باعث شده است که ویژگی مشترک اکثر غذاهای جنوبی آبزیان تازه و خوش طعم باشد. دمپختک ماهی بوشهری یا دمی لخلاخ که در زبان محلی به نام ماهی می یدم هم میگویند از لذیذ ترین غذاهای بوشهری است. توصیه ما به شما برای لذیذتر شدن این غذای خوشمزه این است که آنرا با ترشی بادمجان نوش جان کنید. اما باید در نظر داشته باشید صرف یک دسر شیرین خالی از لطف نبوده و سردی ماهی و ترشی طعم آن را معتدل می کند.

من پاسخ‌هایی برای سوال‌های زیر دارم؛ اما می‌خواهم بخشی از پاسخ آن‌ها را به ذهن سیال خودتان واگذار کنم. اگر پاسخ‌ جالب بود یک دیدگاه برای این صفحه برجای بگذارید. مرصع پلو را اغلب با خورشت مرغ صرف می‌کنند تا تضاد خوشمزه ای بین دو طعن شیرین و نمکین ایجاد شود.