دسته‌ها
اخبار

معرفی بهترین غذاهای ایرانی 40 غذای سنتی ایرانی سیری در ایران-غذای رژیمی

در ادامه چند مورد از غذاهای معروف اصفهان را معرفی می‌کنیم. بعضی از غذا ها نیز محلی هستند و ساکنان سایر مناطق، حتی اسم آن ها را هم نشنیده اند. سعی کردیم در معرفی این لیست غذا های ایرانی، به نکات بالا توجه کرده و به گزینه های متنوعی اشاره کنیم.

به شما توصیه می‌كنیم آبگوشت یا دیزی را حتما با نان سنگك و پیاز میل كنید. همه‌ی ما با این غذای خوش بر و روی زعفرانی و ته دیگی ایرانی آشنا هستیم؛ ته‌چین! ته‌چین یکی از غذا‌های ایرانی محبوب و رایج است که معمولاً در پخت آن از ماست، برنج، زعفران و تخم مرغ استفاده می‌شود. این غذا بر حسب نوع آن با مرغ، گوشت، بادمجان و… نیز همراه می‌شود.

سابیدن باید آن‌قدر ادامه پیدا کند تا کشک‌ها از همدیگر جدا شوند. در این مرحله به کشک‌ها آب اضافه کنید تا ذرات جداشده از کشک‌ها در آب حل شوند. خراسان جنوبی در بخش جنوبی خراسان در شرق ایران، با قدمتی طولانی دارای غذاهای محلی بسیاری است که به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما در سفر به این منطقه، آن‌ها را مزه کنید. ته‌دیگ مورد نظر خود را در قابلمه بچینید و سپس برنج و مواد گوشتی را به‌صورت لایه لایه در قابلمه بریزید. در ابتدا شعله گاز را زیاد کنید تا بخار کند؛ سپس حرارت را ملایم کنید و دم‌کنی بگذارید تا گردو پلو برای نیم ساعت دم بکشد. شما می‌توانید در ۱۰ دقیقه آخر پخت، یک یا دو عدد هل را به خورش اضافه کنید تا عطر بهتری به غذا بدهد.

  • برای شروع طرز تهیه ته‌چین مرغ، ابتدا یک قابلمه تهیه کرده و گوشت مرغ را درون آن بریزید.
  • رستوران گل یخ تهرانپارس دارای بخش سرپوشیده و روباز است؛ بنابراین در روزهای سرد سال می‌توانید از سالن داخلی استفاده کنید.
  • شما می‌توانید خورش عدس را به‌جای گوشت گوسفندی با مرغ نیز درست کنید.
  • شعله زیر قابلمه را روشن کرده و تا زمان تبخیر شدن آب غذا صبر می‌کنیم.
  • تابه را روی حرارت بگذارید و به به مدت ۱۵ دقیقه اجازه دهید برنج کمی پخته شود.
  • اگر به دنبال بهترین لیست غذا های سنتی ایرانی هستید، بدون شک یکی از آن‌ها ته‌چین مرغ است.

به هر گوشه از ایران که سفر کنید اقوامی را می‌بینید که با توجه به طبیعت و فرهنگشان غذاهای سنتی لذیذی دارند. بین هزاران غذای محلی و سنتی چندین غذا به دلیل طعم خیلی خوبی که دارند از غذاهای دیگر معروف‌تر‌ند و تعداد طرفدارنشان هم بیشتر است. حتی آوازه بعضی از این غذاهای ایرانی در کشورهای خارجی هم پیچیده است. طرز تهیه این غذا به این شکل بوده که آلبالو را با شکر و آب روی حرارت ملایم می­‌جوشانیم و می­‌گذاریم خنک شود.

۷- پودنی، یکی از عجیب‌ترین غذاهای سنتی کیش

برای تهیه‌ی این غذا از گوشت دنده گوسفند، پیاز، زردچوبه، نمک و فلفل ، برنج نیم دانه ، زیره سیاه آسیاب شده استفاده می شود. سوفی یک گروه معروف و پرطرف‌دار از رستوران‌های شیراز، طیف وسیعی از غذاهای ایرانی و خاورمیانه‌ای را ارائه می‌کند. شعبه خیابان عفیف‌آباد اغلب بسیار شلوغ است که نشان‌دهنده محبوبیت آن است و با فضای دوستانه و پرجنب‌وجوش و غذاهای لذیذ و باارزش خود مردم محلی را به خود جذب می‌کند. اهالی برای تهیه خورشت به ابتدا گوشت گوسفندی را با پیاز و ادویه می‌پزند و در این حین ورقه‌های به را سرخ می‌کنند.

هویج پلو با مرغ

البته طرز پخت این غذا ایرانی خوشمزه فوت و فن‌هایی دارد که کدبانوهای ترک‌زبان، به خوبی آن را بلد هستند. کوفته تبریزی با سویا هم درست می‌شود که می‌توان گفت جزو جدیدترین غذاهای ایرانی و برای گیاهخوارها مناسب است. یکی از خوشمزه‌ترین سوپ‌های شیراز آش سبزی است که طعم مطبوع آن را تا مدت‌ها در خاطر خواهید داشت. مردم محلی این سوپ را برای صبحانه می‌خورند و معمولاً آن را از طباخی می‌خرند. آش سبزی از انواع سبزی سبزرنگ تشکیل شده است که به‌آرامی با گوشت پخته می‌شود. این غذای سنتی شیراز معمولاً با پیاز سرخ شده، آبلیمو و نان سنگک سرو می‌شود.

پیشهاد می کنیم مقاله کلاس آشپزی را برای اطلاعات بیش تر مطالعه فرمایید. آموزشگاه آریا تهران به عنوان بهترین آموزشگاه آشپزی در تهران، بهترین خدمات آموزشی آشپزی را به شما عزیزان ارائه می کند. اگر علاوه بر آشپزی سنتی به درست کردن فست فود ها نیز علاقمند هستید، بهتر است دوره آموزش فست فود آموزشگاه اریا تهران را از دست ندهید. اگر بخواهیم نام غذاهای پرطرفدار ایرانی را بگوییم لیست بسیار بلند بالایی ازغذاها را خواهیم داشت که هرکدام طرفداران پر و پا قرص خودشان دارند.

«شامی کباب» یا کتلت گوشت و سیب زمینی از محبوب‌ترین انواع غذاهای ایرانی است که معمولا به عنوان یک پیش‌غذا یا غذای ایرانی بدون برنج در مهمانی‌ها هم استفاده می‌شود. طرز تهیه شامی‌ کباب در شهرهای مختلف متفاوت است البته همه آن‌ها شباهت‌هایی به هم دارند. شاید در میان اسم غذاهای ایرانی «خورش طلا کوله» کمی غریب باشد. در طرز تهیه خورش طلا کوله علاوه بر مرغ، از سبزیجات معطر و گردو هم استفاده می‌شود. در فهرست غذاهای ایرانی، «خورش کنگر» یکی از انواع غذاهای خوشمزه ایرانی است که اواخر تابستان تا اوایل زمستان می‌توانید با کنگر تازه آن را درست کنید. در طرز تهیه خورش کنگر از سبزی‌هایی مثل جعفری و نعنا هم استفاده می‌شود.

رستوران سنتی شب های سرو

قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید تا برنج بپزد و نرم شود. در همین حین، پیاز خرد شده را در یک تابه در روغن تفت دهید تا خوب طلایی و سرخ شود. پیاز سرخ شده را به برنج در حال پخت بیفزایید و اجازه دهید تا غذا برای ۲۰ تا ۳۰ دقیقه جا بیفتد.

در این مطلب قصد داریم تا 10 مورد از بهترین غذاهای سنتی ایرانی را به شما عزیزان معرفی کنیم با ما همراه باشید. کافیست تا به هر گوشه ای از ایران که می ‎خواهید بروید تا با انواع غذاهای سنتی و محلی آشنا شوید. هر کدام از این غذاهای سنتی و خوشمزه طعم و مزه ای خاص دارد به طوریکه شما نمی ‎توانید یک مزه تکراری در میان این طیف وسیع از غذاهای لذیذ و بسیار خوشمره پیدا کنید.