دسته‌ها
اخبار

مافین شکلاتی وگان | خورنده گزنده


این پست ممکن است حاوی پیوندهای وابسته باشد. به ،وان یک همکار آمازون، من از ،یدهای واجد شرایط درآمد ،ب می کنم. لطفا افشای من را بخو،د.

اینها مافین های شکلاتی وگان نرم، مرطوب، کرکی و کاملاً شیرین هستند. برای تهیه این دستور ساده فقط به 8 ماده و 30 دقیقه زمان نیاز دارید. اگر عاشق غذای چیپسی شکلاتی هستید، این کلوچه های گیاهی را کاملا دوست خواهید داشت!

مافین های شکلاتی وگان روی یک بشقاب سفید.

اگر عاشق یک صبحانه شیرین یا خوردن بعد از ظهر هستید، مواد ساده را در این دستور پخت مافین با چیپس شکلاتی وگان بریزید. شما خوشحال خواهید شد که انجام دادید!

این مافین های شکلاتی، اقلام نانوایی ک،یک وگان هستند که باعث رضایت بیشتر آنها می شود. اگر طرفدار کلوچه هستید اما ،وماً طرفدار شکلات نیستید، باید مافین های بلوبری بدون لبنیات من را امتحان کنید.

این کلوچه های شکلاتی کرکی وگان برای تهیه غذا یا میان وعده عالی هستند، بنابراین اگر بچه دارید دستور غذا را دو برابر یا سه برابر کنید، زیرا این مافین ها سریع انجام می شوند.

اینها برای دم دستی عالی هستند، بنابراین می تو،د هر زمان که به صبحانه یا میان وعده نیاز داشتید، از آشپزخانه عبور کنید و فقط یک کلوچه شکلاتی وگان بگیرید. آنها را می توان بدون گلوتن ساخت تا همه بتوانند از آنها لذت ببرند. اساسا، اینها فقط کلوچه های عالی هستند!

👩🏽‍🍳 چرا این دستور غذا جواب می دهد

  • بگیر و برو صبحانه
  • هشت تغییر گنجانده شده است
  • مواد ساده
  • بسته بندی شده با چیپس شکلات شیرین
  • وگان
  • می توان آن را بدون گلوتن ساخت
  • مورد تایید کودک
  • بهترین مافین های شکلاتی وگان تا کنون!

آ،ین ویدیوی دستور غذا!

🥘 مواد لازم

مافین کوکی چیپسی شکلاتی وگان خیلی راحت درست میشه! تنها چیزی که نیاز دارید 8 ماده است:

مواد لازم برای طرز تهیه مافین شکلاتی وگان آسان در زمینه سفید.
  • شیر جو دوسر: شیر جو دوسر شیر گیاهی در این دستور غذاست که آن را وگان می کند، اما اگر بخواهید قطعا می تو،د از شیرهای بدون لبنیات دیگر استفاده کنید. شیر سویا یا بادام به خوبی جواب می دهد. من شیر نارگیل را برای این دستور توصیه نمی‌کنم زیرا طعم مشخصی دارد و طعم این کلوچه‌های شکلاتی بدون شیر را تغییر می‌دهد.
  • آب لیمو: این ماده به این مافین های شکلاتی کرکی وگان طعمی تازه و سبک می دهد. لیموی تازه بهترین نتیجه را دارد، اما می تو،د از آب لیموی بطری شده نیز استفاده کنید.
  • آرد همه منظوره: آرد ساختار این مافین ها را ایجاد می کند، بنابراین شما نمی خواهید از این کار بگذرید. می تو،د از آرد سبوس دار یا انواع دیگری از آرد استفاده کنید، اما به خاطر داشته باشید که طعم و قوام این مافین ها تغییر می کند.
  • قند: شکر سفید به این دستور مافین شکلاتی وگان شیرینی کامل می دهد. می تو،د از نیشکر، شکر قهوه ای یا حتی شکر نارگیل استفاده کنید. اگر ترجیح می دهید شکر تصفیه شده را حذف کنید، می تو،د به جای آن شربت آ، یا افرا اضافه کنید.
  • پودر خمیرمایه: این ماده همان چیزی است که به کلوچه های پخته شده شما بافت کرکی و مطبوع می دهد.
  • عصاره و،ل: علاوه بر افزودن طعم غنی و،لی، این ماده کار بزرگی برای افزایش طعم سایر مواد نیز انجام می دهد.
  • روغن: روغن اینها را درست مانند مافین های شکلاتی به سبک نانوایی با بافت مرطوبی که کاملا غیرقابل مقاومت است می سازد. من استفاده از روغن زیتون یا روغن نارگیل ذوب شده را دوست دارم، اما روغن کانولا یا هر روغن گیاهی موثر خواهد بود.
  • چیپس شکلاتی وگان: برای این دستور غذا حتما چیپس شکلات وگان بگیرید. من استفاده از چیپس های شکلات تلخ را دوست دارم، اما چیپس های شکلات شیر ​​وگان نیز موثر خواهند بود. شما به یک فنجان شکلات چیپسی نیاز دارید، اما می‌تو،د بسته به اینکه چقدر می‌خواهید این مافین‌ها شیرین باشند، آن را تغییر دهید.

🔪 دستورالعمل

فر را از قبل گرم کنید، مواد خشک را مخلوط کنید: فر را با دمای 350 درجه فارنهایت / 180 درجه سانتیگراد گرم کنید. سینی مافین 12 سوراخه را با 10 مافین آستر بپوش،د، کنار بگذارید (این دستور 10 عدد مافین درست می کند، بنابراین نیازی به 2 سوراخ مافین در سینی نخواهید داشت). در همین حین مواد خشک را با هم مخلوط کنید. در یک کاسه بزرگ آرد، شکر و بکینگ پودر را با هم مخلوط کنید. شکلات چیپسی ها را هم بزنید و کنار بگذارید.

خمیر برای مافین کوکی چیپسی شکلاتی در یک کاسه.

شیر جو و آب لیمو را مخلوط کنید: در یک کاسه کوچک همزن، شیر جو و آب لیمو را با هم مخلوط کنید، اجازه دهید به مدت 5 دقیقه بماند. عصاره و،ل و روغن را اضافه کنید، هم بزنید تا خوب ،یب شوند. سپس مواد خیس را داخل خشک بریزید و هم بزنید تا جا بیفتند.

خمیر برای مافین کوکی چیپسی شکلاتی در یک کاسه.

به قالب مافین آماده اضافه کنید: خمیر را به طور مساوی بین آسترهای آماده شده ت،یم کنید.

خمیر مافین به قالب مافین اضافه شده است.

پخت: در فر از قبل گرم شده در طبقه وسط به مدت 20 تا 25 دقیقه بپزید تا رویه ها کمی طلایی شوند و یک سیخ فرو رفته تمیز بیرون بیاید.

مافین های شکلاتی بدون تخم مرغ در قالب مافین.

سرد: اجازه دهید مافین های و،لی چاک چیپس به مدت 10 دقیقه در سینی خنک شوند و سپس روی توری سیمی قرار دهید تا کاملا خنک شوند.

مافین های کوکی چیپسی شکلاتی در قالب مافین، تازه از فر خارج شده اند.

💭 نکات تخصصی

  • مواد خود را در دمای اتاق مخلوط کنید: قبل از شروع مخلوط ،، همه مواد را بچینید و بگذارید به دمای اتاق برسند. این به همه آنها کمک می کند تا در یک مخلوط صاف با هم ،یب شوند، که هوا را به دام می اندازد و در حین پخت مافین های شکلاتی بدون تخم مرغ کرکی می شود.
  • برای بهترین نتایج، فقط 3/4 فنجان مافین را پر کنید تا هنگام پخت سرریز نشوند.
  • جوش شیرین خود را به دقت اندازه گیری کنید. مقدار زیاد باعث می شود مافین های کوکی چاک چیپس شما به طور موقت بالا بیایند و سپس فرو بریزند که باعث متراکم شدن آن ها می شود.
  • خمیر را زیاد مخلوط نکنید برای اطمینان از داشتن مافین کرکی

📖 تغییرات

  • مافین موز شکلاتی وگان: اضافه ، موز له شده به این دستور مافین شکلاتی وگان طعم و رطوبت بیشتری می دهد. اگر می‌خواهید دستور غذا را به حال خود رها کنید، می‌تو،د بعد از اینکه خمیرتان به قالب مافین اضافه شد، موز برش‌شده را به جای چیپس‌های شکلات یا علاوه بر آن‌ها اضافه کنید.
  • کاپ کیک چیپ شکلاتی: تنها کاری که باید انجام دهید این است که روی این مافین ها کیک مورد علاقه خود را لوله کنید تا آنها را تبدیل به کیک کنید!
  • گزینه بدون گلوتن: از آرد 1:1 بدون گلوتن با آدامس زانتان (مانند باب رد میل) استفاده کنید تا این مافین های وگان چیپسی شکلاتی را بدون گلوتن درست کنید.
  • مافین کدو حلوایی با چیپس شکلاتی وگان: 1/2 فنجان کدو تنبل کنسرو شده و 1 1/2 قاشق چایخوری ادویه پای کدو تنبل را به خمیر خود اضافه کنید.
  • مافین کدو سبز شکلاتی وگان: مقدار آرد خود را به 1/2 فنجان کاهش دهید، 1/2 فنجان پودر کاکائو و 1 فنجان کدو سبز رنده شده کمی بسته بندی شده و آب اضافی آن را به خمیر مافین خود اضافه کنید.
  • مافین دو شکلاتی وگان: این دو شکلات را با اضافه ، پودر کاکائو و چیپس شکلات درست کنید. مقدار آرد خود را به 1/2 فنجان کاهش دهید و 1/2 فنجان پودر کاکائو اضافه کنید. برای طعم و مزه شکلاتی بیشتر، می تو،د کمی سس شکلات یا نوتلا وگان نیز روی آن اضافه کنید!
  • مافین چیپس شکلاتی بلغور جو دوسر وگان: آرد خود را با جو کامل عوض کنید تا این مافین های شکلاتی چیپسی بدون لبنیات نیز بدون آرد شوند.
  • مافین چیپسی شکلاتی سالم: با کاهش مقدار شکر به 1/2 فنجان و استفاده از نصف مقدار چیپس شکلات، این دستور را سالم تر کنید. همچنین می تو،د به جای آرد همه منظوره برای فیبر بیشتر و غلات کامل از آرد شیرینی کامل گندم استفاده کنید.

❓سوالات متداول دستور پخت

راز درست ، مافین های مرطوب چیست؟

سه راز برای تهیه مافین مرطوب وجود دارد:

1) استفاده از مواد مرطوب مانند روغن، موز و سس سیب همه در دستور العمل های مختلف برای مرطوب نگه داشتن مافین استفاده می شوند.

2) خمیر را بیش از حد مخلوط نکنید – این کار باعث می شود مافین های شکلاتی و،لی شما خشک شوند.

3) مافین های خود را زیاد نپزید. به محض اینکه سیخی که در مرکز فرو کرده اید تمیز بیرون آمد آنها را از فر خارج کنید. همچنین فقط وقتی از فر خارج کردید اجازه دهید داخل مافین خنک شوند و حدود 10 دقیقه امتحان کنید و سپس از قالب مافین خارج کرده و از حرارت خارج کنید. اگر آنها را در قالب داغ مافین بگذارید تا کاملا خنک شوند، به پختن و خشک شدن آنها ادامه می دهد.

آیا چیپس های شکلاتی وگان هستند؟

همه چیپس های شکلاتی وگان نیستند. بسیاری از آنها حاوی پودر شیر خشک هستند. شما باید مطمئن شوید که چیپس های شکلاتی وگان را در فروشگاه مواد غذایی برای درست ، این مافین های شکلاتی وگان آسان انتخاب کرده اید.

در یک کلوچه وگان چیست؟

کلوچه های شکلاتی وگان دارای ،اصر مشابهی با مافین های شکلاتی چیپسی سنتی هستند، آنها فقط از جایگزین هایی برای موادی استفاده می کنند که برای وگان من، نیستند.

وگان ها هیچ محصول حیو، مصرف نمی کنند. بنابراین به جای محصولات لبنی از شیر گیاهی، روغن های گیاهی و سایر محصولات گیاهی استفاده می شود.

چگونه مافین های شکلاتی بدون تخم مرغ درست می کنید؟

برای تهیه کلوچه ،وماً به تخم مرغ نیاز ندارید و این کلوچه های وگ، و،لی با چیپس شکلاتی به تخم مرغ نیازی ندارند. اما اگر می خواهید از یک جایگزین استفاده کنید و مافین های شکلاتی بدون تخم مرغ را برای رژیم غذایی وگان خود درست کنید، می تو،د از دانه های کتان استفاده کنید.

تخم کتان فقط دانه‌های کتان آسیاب شده با آب مخلوط شده است که همان قوام تخم‌مرغی را ایجاد می‌کند و مافین‌های شکلاتی چیپسی خوب و کرکی بدون تخم‌مرغ درست می‌کند.

چگونه مافین های شکلاتی وگان را نگهداری کنیم؟

مافین های باقی مانده را برای چند روز در ظرف دربسته در جای خشک و خنک نگهداری کنید. اگر آنها را در یخچال بگذارید تا یک هفته دوام خواهند داشت (فقط باید آنها را قبل از سرو کمی در اجاق توستر یا مایکروویو گرم کنید).

مافین های شکلاتی وگان روی یک بشقاب سفید.

🍲 دستور العمل های خوشمزه تر مافین!

این دستور غذایی وگان را دوست دارید؟ لطفا یک را بگذارید امتیاز 5 ستاره 🌟 در دستور پخت زیر و/یا بررسی در بخش نظرات در پایین صفحه!

شما همچنین می تو،د من را دنبال کنید فیس بوک، توییتر، اینستاگرام، و پینترست برای دیدن غذاهای خوشمزه، سالم و من، برای خانواده، و اگر سوالی دارید، من اینجا هستم تا کمک کنم!

📋 کارت دستور غذا

مافین شکلاتی وگان

این مافین های شکلاتی وگان نرم، مرطوب، کرکی و کاملاً شیرین هستند. برای تهیه این دستور ساده فقط به 8 ماده و 30 دقیقه زمان نیاز دارید. اگر عاشق غذای چیپسی شکلاتی هستید، این کلوچه های گیاهی را کاملا دوست خواهید داشت!

زمان آماده سازی10 دقیقه

زمان پخت20 دقیقه

زمان کل30 دقیقه

دوره: پخت، صبحانه، برانچ، دسر

غذا: آمریکایی، وگان

رژیم غذایی: وگان، گیاهخوار

خدمات: 10 کلوچه

کا،ی: 254کیلو کا،ی

  • مافین ها را می توان تا 3 روز در ظرف دربسته در جای خشک و خنک نگهداری کرد.
  • مافین های پخته شده را می توان تا 2 ماه منجمد کرد.
  • برای اینکه مافین پف دار شود، خمیر را زیاد مخلوط نکنید.
  • آستر مافین را به اندازه ¾ به سمت بالا پر کنید، پر شدن بیش از حد باعث پر شدن مافین روی آستر می شود.
  • اگر ترجیح می دهید شیرینی مافین کمی کمتر باشد، می تو،د شکر را به 1/2 فنجان کاهش دهید و شکلات چیپسی را به 3/4، 2/3 یا 1/2 فنجان کاهش دهید. اطلاعات تغذیه با استفاده از 1/2 فنجان شکر و 2/3 فنجان چیپس شکلات مح،ه شده است.

خدمت: 1کلوچه | کا،ی: 254کیلو کا،ی | کربوهیدرات ها: 39g | پروتئین: 4g | چربی: 10g | چربی های اشباع شده: 3g | چربی های چند غیر اشباع: 2g | چربی اشباع شده: 4g | چربی ترانس: 0.02g | سدیم: 13میلی گرم | پتاسیم: 122میلی گرم | فیبر: 2g | قند: 18g | ویتامین A: 49IU | ویتامین سی: 1میلی گرم | کلسیم: 89میلی گرم | اهن: 2میلی گرم




منبع: https://pickyeaterblog.com/vegan-c،colate-chip-،ins/