دسته‌ها
اخبار

لیست 51 تا از بهترین غذاهای ایرانی حس یاد-غذای رژیمی

امید آن را داریم تا بتوانیم با کمک شما، در آینده، نقشی هر چند اندک در شناخته شدن هر چه بهتر غذاهای ایرانی در سطح بین المللی داشته باشیم. در نهایت چهار غذای آبگوشت، کباب، قرمه سبزی و باقالی پلو توانستند به مرحله نیمه نهایی برسند. در رقابت دیگر هم قرمه سبزی از میان محبوبترین خورشت های ایرانی برنده جدال با باقالی پلو بود و توانست دومین فینالیست این نظرسنجی لقب بگیرد. در میان غذاهای ایرانی که سرشار از پروتئین یا مواد مغذی هستند می‌توان به آبگوشت، شیر برنج، باقالی پلو با ماهیچه یا گردن، خورش بز قورمه و … اشاره کرد. یک غذای ایرانی ساده که معمولا به عنوان پیش‌غذا هم از آن استفاده می‌شود، «شیر برنج» است. در طرز تهیه شیر برنج از شیر و برنج استفاده و با دارچین به آن عطر و طعم داده می‌شود.

  • گرچه برخی رستوران ها خود نیز در کنار غذا تدارک ته دیگ را می‌بینند.
  • در طرز تهیه شیر برنج از شیر و برنج استفاده و با دارچین به آن عطر و طعم داده می‌شود.
  • انواع کتلت و شامی، غذای مناسبی برای وعده شام یا مهمانی های عصرانه هستند.
  • اما پیش از آن به معرفی 20 غذای معروف ایرانی و 10 دسر اصیل ایرانی می‌پردازیم.
  • در کل آلبالو پلو یک غذای فصلی است که به‌صورت شیرین یا ملس سرو می‌شود و انتخاب آن به ذائقه شما بستگی دارد.

برای طرز تهیه رولت گوشت با جعفری و گردو بر روی لینک کلیک کنید. غذاهایی که با گوشت چرخ کرده درست می‌کنند، بسیار متنوع هستند. برای ادامه طرز تهیه مرغ بریان به مقاله آن مراجعه کنید.

چلو گوشت

بخش خورش این غذا، یعنی گوشت پخته، زمان بیشتری را برای آماده‌شدن نیاز دارد. ابتدا پیاز و گوشت را سرخ کنید، سپس ادویه‌های موردعلاقه‌تان را اضافه کنید. رب گوجه را کمی سرخ کنید و بعد مقداری آب جوش بریزید و اجازه دهید تا خورش جا بیفتد. برنج را در آب جوش ریخته و کمی که پخته شد، باقالی را به آب جوش و برنج اضافه کنید. باقالی باید به اندازة 2 دقیقه یا کمتر در آب بماند و سپس برنج را آبکش کنید. وقتی که می‌خواهید برنج را دم کنید، شوید را لابه‌لای آن بریزید.

پس از آن، کره، دارچین، هل و پسته خرد شده را به ترکیب بدست آمده اضافه کنید تا دسر خوشمزه ما یعنی رنگینک آماده شود. آلن دیویدسون، خوراک شناس مشهور بریتانیایی، اعتقاد دارد که املت یک غذای به روز شده از غذاهای سنتی و قدیمی مردم کره­ی زمین است. جالب این است که بعضی از اسناد نشان می­دهد که تاریخچه پیدایش املت به ایران باستان بر می­گردد (به این خاطر که این غذا قدیمی است و ایران تاریخ کهنی دارد). البته واژه املت به معنی نوعی غذا، از اواخر قرن 17 میلادی ابداع شده است. شاید دانستن این موضوع برایتان جالب باشد که بیش از ۴۰۰ نوع آش در ایران وجود دارد؛ اما آش رشته مشهورترین و پرطرفدارترین آن‌ها است.

خورش فسنجان از دیگر غذاهای ایرانی

سپس مرغ را نیز از قبل به همراه پیاز، ادویه و آب می‌گذاریم کاملاً بپزد. برای ادامه‌ی طرز تهیه زیره پلو با گوشت قلقلی و بادمجان اینجا کلیک کنید. برای تهیه آن کافی است گوشت چرخ کرده، پیاز، سیر و رب گوجه فرنگی در منزل داشته باشید. برای مواد داخل رولت نیز ار گردو، جعفری، تخم مرغ و زرشک استفاده کنید.

«خورش شش انداز» یا «خورش شیش انداز» از انواع غذاهای ایرانی بدون گوشت است. در طرز تهیه خورش شش انداز معمولا از لبو، هویج و کدو هم استفاده می‌شود. بامیه یکی از سبزیجات مقوی است و معمولا در طرز تهیه انواع غذاها مثل «خورش بامیه» و حتی ترشی بامیه هم به کار می‌رود. طرز تهیه خورش بامیه مشابه دیگر خورش‌های موجود در لیست غذاهای ایرانی است و با انواع گوشت‌ها می‌توانید آن را مقوی‌تر و طعم‌دارتر کنید. «خورش آلو»، از انواع غذاهای ایرانی خوشمزه و اصیل است که با مرغ، گوشت قرمز یا کوفته قلقلی درست می‌شود.

بعد از اینکه پیازها کمی سرخ شدند، آن‌ها را به مرغ اضافه کرده و اجازه دهید کمی با هم جوش بخورند. در ماهیتابه کمی روغن ریخته و غوره‌ها را تفت دهید تا کمی آب میان غوره‌ها تبخیر شود. کمی بعد رب را به غوره‌ها اضافه کرده و به مدت ۱ دقیقه تفت داده تا بوی خامی رب گرفته شود و خوش رنگ‌تر شود.