دسته‌ها
اخبار

لیست 50 تا از بهترین غذاهای ایرانی حس یاد

برای مشاهده ادامه‌ی طرز تهیه لازانیا بر روی لینک کلیلک کنید. اما دلمه کلم یک دلمه خوشمزه و آسان است که برای ناهار درست خواهد شد. د این دلمه از گوشت چرخ کرده به همراه برنج و لپه استفاده می‌شود. اگر به دنبال یک غذای مقوی و خوشمزه هستید ما به شما اسفناج پلو را پیشنهاد می‌دهیم. برای مشاهده‌ی طرز تهیه مرصع پلو با مرغ بر روی لینک کلیک کنید. زرشک پلو، در مراسم عروسی و مهمانی‌ها جزو غذاهای اصلی به شمار می‌آید.

استانبولی یا دمی گوجه یکی از ساده ترین غذاهای خوشمزه است که با مواد دم دستی ساده هم تهیه میشود. آبگوشت از غذاهای اصیل و خوشمزه ایرانی است که به روش های مختلف تهیه می شود. آش ها جزو سالم ترین و مغذی ترین غذاها در لیست غذاهای ایرانی بخصوص در ماه رمضان و مراسم های مذهبی هستند. و مردم ایران عاشق آن هستند.یکی از خوشمزه ترین غذاهایی که با بادمجان تهیه می شود خورش بادمجان است. زرشک پلو با مرغ یکی از انواع غذاهای پلویی ایرانی است که از محبوبیت خاصی در میان ایرانیان برخوردار است.

یکی از غذاهای خوشمزه و خاص برای مهمانی و عروسی‌ها باقالی پلو با مرغ است. البته این غذا با ماهیچه، ماهی و تن ماهی نیز درست می‌شود. برای ادامه طرز تهیه خورشت به آلو به محتوای آن مراجعه کنید.

قلیه میگو ترکیبی مانند قلیه ماهی داشته و برای پخت آن از تمبر هندی، میگو، سبزیجات جنوبی و … استفاده می‌کنند. فلافل از جمله غذاهای سبک و محبوبی است که بین مردم خوزستان طرفداران زیادی دارد. شیرین پلو ترکیباتی مانند زرشک پلو داشته اما علاوه بر مرغ، هویج هم در ترکیبات آن وجود دارد. این غذا برای پذیرایی از مهمانان انتخابی عالی است و بسته به هر منطقه، دستور پخت متفاوتی دارد.

  • بهترین غذاهای دریایی ایرانی در شهر بندرعباس پخته می‌شوند.
  • اگر تمایل دارید می‌توانید از کلم قمری هم استفاده کنید.
  • نوع پخت دیزی و آبگوشت به شکلی است که با استفاده از گوشت گوسفند، حبوبات، و گاهی گوجه به خوبی می ‌توان آن را انجام داد.
  • همچنین اندکی شکر به پلو افزوده می‌شود تا ترشی بیش از حد زرشک ها را به تعادل برساند.

برای پخت خورشت فسنجان مجلسی کیفیت مواد اولیه مخصوصا گردو اهمیت زیادی دارد. در بیشتر مناطق گوشت مرغ در این غذا استفاده می‌شود اما با گوشت چرخ‌کرده نیز می‌توان این غذا را طبخ کرد. در فرهنگ غذایی ایرانی، اغلب برنجی را با کره و زعفران طبخ می‌کنند که در این صورت آن را چلو می‌نامند. اما گاهی برنج را با مواد دیگری می‌پزند که نامش را پلو می گذارند.

برای ادامه‌ی مطلب طرز تهیه کتلت گوشت چرخ کرده اینجا کلیک کنید. برای تهیه آن ابتدا باید ابتدا سیب زمینی‌ها را آب پز کنید و بعد از اینکه سرد شد، آنها را در ظرفی رنده کنید. سپس پیاز را پوست کنده و در یک ظرف دیگر آن را رنده کنید. آب پیازها را بگیرید و به سیب زمینی های رنده شده اضافه کنید. برای ادامه طرز تهیه ماکارونی با گوشت چرخ کرده اینجا کلیک کنید.

آلبالو پلو :

حالا یک دستکش به دست کنید و آن قدر گوشت را ورز دهید تا حالت چسبندگی گوشت برطرف شود. برای خواندن ادامه طرز تهیه کباب سرداشی همدان در فر و ماهیتابه و همچنین مشاهده فیلم آموزشی این غذا می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه کباب سرداشی کلیک کنید. حتما می‌دانید که در تهیه غذاهای ایرانی، معمولا صبر و حوصله به خرج دادن حرف اول را می‌زند. کرمانشاهی برای طرز تهیه خورش خلال حسابی سلیقه به‌ خرج می‌دهند و با تکه‌‌های گوشت گوسفندی، خلال بادام، زرشک و گلاب این خورش ایرانی خوشمزه را درست می‌کنند. در میان فهرست غذاهای ایرانی خوشمزه، «آبگوشت گندم» متعلق به اصفهان و شهرهای کردزبان است.

به مانند زرشک پلو، یکی از غذاهایی دیگر که می تواند ظاهری بسیار مجلسی به سفره شما ببخشد، ته چین بوده که آن را می ‌توان به صورت ساده و یا همراه با گوشت، بادمجان و مرغ درست کرد. با این وجود ته چین مرغ نسبت به سایر گزینه ها محبوبیت و شهرت بیشتری داشته و در میان بهترین غذاهای ایرانی جایگاه خاصی به دست آورده است. «اسپناساک» هم در این لیست غذای ایرانی بدون برنج، یکی از غذاهای سنتی شمال کشور است.

بهترین غذاهای ایرانی و غذاهای استان چهار محال و بختیاری

استفاده از سماق در تهیه کباب تابه‌ای نیز به دو روش مختلف صورت می‌گیرد. برخی سماق را در زمان سرخ کردن کباب در ماهیتابه روی آن می‌ریزند. این کار باعث می‌شود طعم سماق به طور کامل به درون گوشت نفوذ و آن را خوشمزه‌تر کند. برخی دیگر نیز ترجیح می‌دهند بعد از پخت غذا و در زمان سرو آن، سماق را روی برنج یا خود کباب بریزند. با این حال تقریباً غیرممکن است که بتوان سماق را از کباب تابه‌ای جدا کرد. وجود سماق در کنار غذا‌های گوشتی باعث هضم راحت‌تر و سریع‌تر آن‌ها می‌شود.

برای طرز تهیه کباب کوبیده باید گوشت چرخ‌کرده گوسفندی را به خوبی مرینیت کنید و ورز دهید و بعد به سیخ بزنید. این غذا را هم اگر با برنج سرو کنید، می‌توانید در دسته انواع غذای ایرانی با برنج جای دهید. یک تضاد جذاب و خوشمزه را در زاهدان تجربه کردن فقط با خورشت دوغ پای امکان دارد. اما آنچه که می توان حدس زد داشتن دوغ در دستور پخت است. این غذای محلی ترش مزه بسیار شبیه قیمه است حتی گاهی ممکن است با دیدن آن نیز همین برداشت را داشته باشید.