دسته‌ها
اخبار

لیست کامل غذاهای سنتی ایرانی + عکس مجله دوراونتاش-غذای رژیمی

این کافه رستوران، ظاهری بسیار ساده و بی‌آلایش دارد و انواع غذاهای سنتی را سرو می‌کند. سرو قلیان در این رستوران آزاد است؛ پس اگر بوی دود شما را آزار می‌دهد، بهتر است رستوران دیگری را برای شب‌نشینی خود انتخاب کنید. بسیاری از کسانی که مهمان خارجی دارند و به دنبال بهترین رستوران های تهران هستند، این رستوران را برای پذیرایی از مهمانان خود انتخاب می‌کنند. علاوه بر غذاهای بسیار خوشمزه و باکیفیت، رستوران عالی قاپو به اجرای شبانه و چند ساعت برنامه مفرح و سنتی نیز شهرت دارد. در این رستوران از ساعت ۷ عصر تا ۱۲ شب، چندین گروه موسیقی مختلف برنامه اجرا می‌کنند تا شما سرگرم باشید. پس عالی قاپو را باید علاوه بر یکی از بهترین رستوران های سنتی تهران، یکی از بهترین رستوران های با موسیقی زنده تهران دانست که در شمال پایتخت قرار دارد.

مواد اولیه و طرز تهیه این کوکو به کوکوی سیب‌زمینی شباهت دارد؛ با این تفاوت که کوکو شیرین، پس از طبخ در شهدی شیرین غوطه‌ور می‌شود. «قیمه نثار» از دو واژه مجزا تشکیل شده است که «قیمه» به‌معنای خورشتی است که با گوشت خردکرده تهیه می‌کنند و نثار، به‌معنای آنچه در عروسی برای حاضران نثار می‌شود. هویج پلو شیرازی مجلسی را می‌توان به‌جای مرغ با گوشت قلقلی یا حتی بوقلمون هم درست کرد. برای درست کردن هویج پلو با گوشت قلقلی، گوشت چرخ‌کرده را با پیاز رنده شده و ادویه‌های دلخواه مخلوط کرده و از آن کوفته قلقلی درست کنید.

  • جمله موزون «کوفته، شفته و تتالی، غذای زن‌های اراکی» در اراک بسیار مشهور است و ته تالی به‌همراه کوفته و شفته از جمله غذاهایی هستند که زنان اراکی در خانه می‌پزند.
  • این سفره معمولا برای گرفتن حاجت‌های مهم نذر می‌شود و برگزاری آن، قانون مشخصی دارد.
  • اگر به لبو و کدو حلوایی دسترسی دارید، می‌توانید از هر دوی آن‌ها در تهیه این خورش استفاده کنید.
  • چلو گوشت هم که از غذاهایی است که نیازی به تعریف و تمجید ندارد و تمام کسانی که غذاهای حاوی گوشت را می پسندند، عاشق این غذای خوشمزه و گران قیمت می باشند.

باقلاقاتق، یکی از غذاهای خوشمزه شمالی است که گیلانی‌ها در پخت آن، تبحر خاصی دارند. این غذای خوشمزه و مقوی از باقلای رشتی، شوید و تخم‌مرغ تشکیل می‌شود و معمولا آن را با برنج کته، سیر تازه، ماهی شور و اشپل ماهی سرو می‌کنند. باقلاقاتق یا باقالی قاتوق، یکی از قدیمی‌ترین خورش‌های محلی استان گیلان است که در تمام شهرهای شمالی، به‌خصوص شهرهای استان گیلان، پخته می‌شود. قاتق در زبان محلی به‌معنای خورش و خوراک است و باقلا یا «پاچ باقلا» که به نام باقلای سفید نیز شناخته می‌شود، ماده اصلی تشکیل‌دهنده این غذا است. اسفناج خرد شده را در قابلمه ماش بریزید و آن را برای چند دقیقه همراه با ماش بپزید.

این غذای محبوب بومیان جزیره کیش از ماهی تازه و ادویه‌جات عربی تهیه می‌شود. ماده اصلی تهیه این غذا ماهی تازه خلیج فارس است که به‌صورت کبابی یا سرخ‌کرده تهیه می‌شود. ازآنجاکه ساکنان جزیره این غذا را با ادویه‌های عربی می‌پزند، برای کسانی که غذاهای تند را دوست دارند طعم فوق‌العاده‌ای دارد. كنگر پلو یا بیهلر پلو یاسوجی برای كسانی كه گرم‌مزاج هستند یا از كم‌خونی و نارسایی كبد رنج می‌برند بسیار مفید شناخته شده است. اگر کلسترول دارید می‌توانید برای پخت این غذا به سراغ روغن زیتون بروید و مواد اولیه را به مدت یک تا دو دقیقه به خوبی در آن تفت دهید. در کنار این موضوع، توصیه می‌شود که برای کنترل چربی خون، در کنار میگو پلو از آب کرفس استفاده کنید.

طرز تهیه شش انداز

به طوری که امروزه تا حدودی به یک جاذبه توریستی تبدیل شده و بسیاری از توریست های خارجی مشتاق امتحان انواع کباب های خوشمزه ایرانی هستند. آش شله قلمکار یکی از قدیمی ترین آش های ایرانی است که در شهرهای مختلف کشورمان با نام های متنوعی شناخته می شود، اگر عاشق آش های غلیظ و کشدار هستید، حتما این غذا را امتحان کنید. رونق ماهیگیری، گیاهان و ادویه‌های مختلف و البته خوش‎سلیقگی، عواملی هستند که باعث می‌شود خوزستانی‌ها هم غذاهای خوشمزه‌ای داشته باشند. اگر به استان خوزستان سفر کردید، از غذاهای آنها نوش جان کنید و لذت ببرید. کباب درست کردن آنها در شب‌های بهار کنار زاینده‌رود، زبانزد است. اما اصفهانی‌ها به غیر از کباب، غذاهای خوشمزه دیگری می‌خورند.

برنج را از دو تا سه ساعت قبل در آب و کمی نمک خیس کنید. سپس آب آن را خالی کنید و برنج را در یک قابلمه آب جوش بریزید. برنج را برای هفت تا ۱۰ دقیقه روی حرارت متوسط رو به زیاد گاز بجوشانید تا مغز دانه‌های آن نرم شوند.

نکات مهم برای تهیه شیرین پلو قزوینی

اما اگر در حال تحقیق روی پرطرفدارترین غذاهای ایرانی هستید نیاز به متنی منسجم تر و لیستی جامع تر از غذا ها دارید. به این منظور به زودی در اینجا لیست pdf عذاهای ایرانی گذاشته خواهد شد. ایران سرزمینی پهناور با فرهنگ های غذایی متفاوتی است که با توجه به شرایط آب و هوایی و جغرافیایی هر منطقه سفره رنگارنگی را دارد، که در آن انواع غذاهای گیاهی و جانوری موجود است. لیست غذاهای ایرانی آنقدر جذاب و اشتها آور است که نمی توان تنها نام یکی از آن ها را بعنوان غذای پرطرفدار آورد.

طرز تهیه کباب سرداشی (همدان)

اگر مزه کشک بادمجان را دوست دارید، حتماً به میرزاقاسمی هم علاقه مند خواهید شد. میرزاقاسمی را می‌توان همراه با نان تازه یا برنج کته نوش جان کرد. البته برای خوردن کباب بختیاری لازم نیست تا چهارمحال و بختیاری بروید چرا که شهرهای زیادی طبق همان دستورالعمل، خوشمزه‌ترین کباب بختیاری را در اختیارتان قرار می‌دهند.