دسته‌ها
اخبار

لیست کامل غذاهای سنتی ایرانی + عکس مجله دوراونتاش-غذای رژیمی

رسم است که اگر آبگوشت را در منزل بپزند به آن «آبگوشت» و اگر در بیرون و در داخل تنور تهیه کنند، به آن «دیزی» بگویند. اگر مهمانی با تم سنتی برگزار می کنید، لازم است که آبگوشت را به عنوان غذای اصلی سرو کنید. به شما توصیه می‌کنیم آبگوشت یا دیزی را حتما با نان سنگک و پیاز میل کنید. یکی از همان پلوهای معروف و مشهور شیرازی که حالا نامی آشنا برای بانوان ایرانی است کلم پلو است. کلم پلوی اصیل و خوش عطر شیرازی ترکیبی از مواد تازه است و همین تازه بودن مواد اولیه یکی از رمز و رازهای خوش عطر و طعم بودن آن است. برنج ایرانی، ترخون، جعفری، شوید، تره، ریحان، کلم قمری، گوشت چرخ کرده گوسفندی، زعفران، آب نارنج، آرد نخودچی و نمک و فلفل و زردچوبه ترکیبات تشکیل دهنده کلم پلوی شیرازی هستند.

  • با این وجود، طعم لذیذ و متفاوت آن باعث شده است که راه خود را به هر سفره‌ای باز کند.
  • در پایان پس از اینکه آش اماده شد آن را در ظرف مورد نظر بکشید و به همراه پیاز داغ، نعنا و سیر داغ تزیین کنید.
  • با شنیدن نام دلمه معمولا اولین چیزی که به ذهن همه ما می آید فقط دلمه برگ مو است، اما دلمه دارای تنوع بسیار زیادی است.
  • و ماهی مورد استفاده نیز اغلب ماهی صبور می باشد و البته چاشنی اصلی آن هم تمر هندی است.
  • درجه سختی طبخ این آش، متوسط است و شما می‌توانید در زمانی حدود سه ساعت آن را در خانه درست کنید.

نامگذاری این غذا هم به این دلیل است که ابتدا سر ماهی را می‌زنند تا فقط گوشت آن باقی بماند. پس از از پخت به آن ادویه و پیاز داغ و روغن محلی اضافه می‌کنند. قنبر پلو شیرازی یك غذای خوشمزه مخصوص شهر شیراز بوده كه در شهر‌های دیگر هم بسیار طرفدار دارد. این غذا با گوشت چرخ‌كرده قلقلی، كشمش و پیازداغ تهیه می‌شود. ماهی پرطرفدار و پرمصرف‌ترین غذای دریایی است كه به لحاظ گستردگی انواع و البته شیوه طبخ آن می‌تواند سلیقه‌های متفاوتی از افراد را راضی نگه دارد.

رزرو هتل با ایران هتل آنلاین

به طور کلی می‌توان گفت ترک‌ها از طعم شیرینی لذت می‌برند. خورشت آلوهویج از آن خورشت‌های محبوب آذربایجان شرقی است که اسمش ترکیباتش را لو می‌دهد. برای پختن خورشت آلو هویج می‌توان از گوشت مرغ یا گوسفند استفاده کرد. علاوه بر گوشت، هویج و آلو، از پیاز و رب و ادویه‌های مختلف هم برای پخت این غذا استفاده می‌شود.

کلم پلو

مقداری روغن در یک قابلمه بریزید و آن را روی حرارت متوسط گاز قرار دهید تا روغن داغ شود. سپس پیازهای نگینی خرد شده را در قابلمه بریزید و آن‌ها را تفت دهید تا طلایی و سبک شوند. در ادامه نمک، فلفل و زردچوبه را به پیازهای سرخ شده بیفزایید و آن‌ها را خوب مخلوط کنید و تفت دهید.

دلمه برگ مو که جز پرطرفدارترین غذاهای ایرانی بدون برنج به شمار میروند و در شهر های مختلف ایران از این غذای محبوب استفاده میشود. این غذا از ترکیب گوشت خورشتی، لیمو عمانی، لپه و رب درست شده است که اگر جا بیفتد می‌توان برای تزیین روی آن از سیب‌زمینی سرخ کرده یا چیپس خلال استفاده کرد. اگر بادمجان سرخ شده هم به آن اضافه کنید، قیمه بادمجان می‌شود. آش دوغ هم از دیگر غذاهای محلی قزوینی است که به احتمال زیاد تا به حال آن را امتحان کرده‌اید.

در ادامه با مراجعه به مجموعه غذاهای محلی کجارو، با طرز تهیه بریان اصفهان آشنا شوید و با تهیه آن در منزل، تجربه‌ای جدید از مزه کردن غذاهای محلی را کسب کنید. از میان غذاهای ایرانی متعلق به جنوب کشور، «خورش قلیه ماهی» یکی از محبوب‌ترین غذاهاست. در طرز تهیه خورش قلیه ماهی معمولا از سبزیجات محلی هم استفاده می‌شود و در اصل جنوبی‌ها سبزی مخصوص قلیه دارند که برای درست کردن این غذای خوشمزه ایرانی استفاده می‌کنند. تهرانی‌های قدیم به خوبی با طرز تهیه خورش انار و بادمجان آشنا هستند. همان طور که گفتیم نام غذاهای ایرانی معمولا از موادی که در طرز تهیه غذای خوشمزه ایرانی استفاده شده، گرفته شده است.