دسته‌ها
اخبار

لیست کامل غذاهای ایرانی و پرطرفدار برای ناهار و شام + دستور پخت مجله تصویر زندگی-غذای رژیمی

البته با این غذا می توانید گوشت قرمز و یا گوشی ماهی نیز سرو شود که این غذا را به غذاهای ایرانی شبیه تر می کند. البته اگر افریقایی ها این غذا را با برنج ایرانی تهیه کنند، فکر می کنم یک طعم فوق العاده تری را تجربه کنند. شما این فرصت را دارید که این غذای ساده و خوشمزه را با برنج بی نظیر خودمان میل بفرمایید. دیزی یا آبگوشت از قدیمی ترین، لذیذترین و مقوی ترین غذاهای اصیل ایرانیست. همان گونه كه از نامش پیداست، این غذا آبكی بوده و گوشت از اجزای اصلی تشكیل دهنده آن است. حدس می زنیم این سوال به ذهنتان خطور كند كه آبگوشت چه تفاوتی با دیزی دارد؟ پاسخ این سوال ساده است؛ محتویات تشكیل دهنده دیزی و آبگوشت یكسان می باشد.

  • شما این فرصت را دارید تا با خرید برنج ایرانی، یک غذای خارجی بی نظیر خلق کنید.
  • یکی از اصیل ترین گزینه ها در لیست غذاهای ایرانی ، آبگوشت است.
  • این غذاها معمولا جزو غذاهای پرطرفدار ایرانی به حساب می‌آیند.
  • قیمه نثار با مخلفات زیادی که دارد تبدیل به یکی از انواع غذاهای ایرانی خوشمزه و پرطرفدار شده است.
  • سپس بر روی اجاق گاز بگذارید و بعد از داغ شدن روغن، پیاز و سیر را به تابه اضافه کنید و تفت دهید تا مقداری نرم شود.

دلیل آن هم این بود که اعتقاد داشتند رشته پلو در رشتن زندگی مشترک برای جوانان موثر است و شگون دارد! البته این رسم کم و بیش در شهر تبریز بین خانواده­های اصیل تبریزی هنوز هم رعایت می­شود. در زمان ناصر الدین شاه قاجار، زرشک یکی از موادی بود که در پلو به کار می‌رفت و پلوها را بسته به موادی که به آنها افزوده می‌شد نام‌گذاری می‌کردند. به سبب هماهنگی که بین مواد زرشک پلو به لحاظ رنگ و مزه برقرار بود، بیشتر در جشن‌ها و عروسی‌ها پخته می‌شد. موادی که برای تهیه این غذای ایرانی به همراه زرشک به کار می‌رفت بسیار متنوع بود.

انواع آش

همان‌طور که از اسم این غذای ایرانی مشخص است، در طرز تهیه این کوفته سنتی، سبزی به عنوان ماده اصلی استفاده می‌شود. بنابراین رنگ آن هم با سایر انواع کوفته متفاوت و در نتیجه سبز خواهد بود. این غذا در اصل یک غذای مجلسی برای شیرازی‌‌ها است و با نان سرو می‌شود. یکی از غذاهای خوشمزه ایرانی «باقلا قاتق» است که اصالت آن به شمال کشور برمی‌گردد.

کوفته‌های ایرانی

خورشت بامیه یکی از غذاهای خوشمزه و بی‌نظیر از خطه‌ی جنوب ایران است. کوفته قلقلی یک غذای نسبتا ساده است برای پخت آن از گوشت چرخ کرده استفاده می‌شود. کشک بادمجان جز غذاهای غیر برنجی و محبوب داخل ایران است که با طعم لذیذ خود، شما را شگفت زده خواهد کرد. آش شله قلمکار یکی از قدیمی ترین آش های ایرانی است که در شهرهای مختلف کشورمان با نام های متنوعی شناخته می شود، اگر عاشق آش های غلیظ و کشدار هستید، حتما این غذا را امتحان کنید.

» طرز تهیه انواع پلو و چلو ایرانی «

خوراک ها را می توان در طبقه بندی های مختلفی قرار داد. علارقم سادگی کوکو ها، طعم بی نظیرشان آن ها را به یکی از محبوب ترین غذا های ایرانی تبدیل کرده است. اشکنه یکی از غذا های ساده ای هست که خیلی زود آماده می شود.