دسته‌ها
اخبار

لیست کامل غذاهای ایرانی و پرطرفدار برای ناهار و شام + دستور پخت مجله تصویر زندگی-غذای رژیمی

ما در مطلبی جداگانه به معرفی 420 از بهترین غذاهای ایرانی به تفکیک استان های مختلف کشور پرداختیم که پیشنهاد میکنم حتما مطالعه کنید. آبگوشت بامیه از غذاهای قدیمی و بسیار خوشمزه ایرانی است که امروزه شاید برای خیلی از ایرانیان ناشناخته باشد. اکبر جوجه هم یکی از معروف ترین غذاهای شمال کشور است، دارای قدمت زیادی می باشد و مطمئنا می تواند در لیست غذاهای اصیل ایرانی قرار بگیرد. زرشک پلو با مرغ یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود. گوشت اعلای گوسفندی، پیاز و نمک موادی است که در تهیه کباب استفاده می‌شود. مهارت در درست کردن کباب به اندازه مواد اولیه‌اش مهم است.

  • خورشت فسنجان اصیل و گران که به عنوان غذاهای مجلسی شناخته شده است و در لیست انواع غذاهای ایرانی با برنج به عنوان غذا های گران شناخته میشود.
  • البته این غذا به زمان و دقت زیادی برای پخت هم نیاز دارد و بهتر است روزهای تعطیل و ایامی که در خانه هستید را به پخت این غذای خوشمزه اختصاص دهید.
  • این غذای ایرانی ساده و سنتی را می‌توانید به عنوان پیش‌غذا هم به کار ببرید.

برای تهیه این غذای محبوب شیرازی، ماست، برنج، تخم مرغ، زعفران و سایر ادویه‌ها را با هم مخلوط می‌کنند. سپس مقداری کف تابه می‌ریزند و روی آن را با مرغ، زرشک و بادمجان می‌پوشانند و روی آن را با یک لایه برنج آماده می‌پوشانند. در این مقاله لیستی از بیشتر از ۲۰ غذا را به شما معرفی کرده ایم و شما میتوانید از لیست انواع غذاهای ایرانی با برنج به عنوان ایده برای غذای مهمانی ها استفاده کنید.

لیست غذاهای ایرانی و غذاهای استان سمنان

این غذا علاوه بر لذیذ بودنش دارای یک ظاهر بسیار زیبا و مجلسی است که در دنیا شهرت زیادی دارد. پیاز خرد شده را با یک قاشق غذاخوری روغن در یک قابلمه بریزید و آن را روی حرارت متوسط گاز تفت دهید تا سبک و طلایی شود. سپس گوشت خورشتی را به پیاز داغ بیفزایید و آن را تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند.

سپس مقداری از برنج آبکش شده را کف قابلمه بریزید و با قاشق آلبالوها را از شربت شکر جدا کنید و روی سطح برنج بپاشید و همه آلبالوها را کنار برنج قرار دهید. در بقایای تخت جمشید، پایتخت باستانی امپراتوری ایران، باستان شناسان کتیبه‌­های سنگی مربوط به 515 قبل از میلاد را یافته‌­اند که حاوی فهرستی از غذاهای ایرانی است. در این فهرست نشانی از فسنجان وجود دارد و مواد لازم برای پخت آن شامل گردو، گوشت مرغ و خروس و انار بوده که مواد اصلی پخت فسنجان هستند. برای پخت قرمه سبزی باید به قول معروف فوت و فن کار را بلد بود چراکه رمز و راز یک خورش سبزی خوشمزه در روش پختن آن است. در واقع قرمه سبزی شبیه به اندرونی های زمان قدیم است که بخشی از خصوصی ترین قسمتهای آشپزی و در عین حال زندگی بودند. این غذا معمولا با سبزی خوردن و سالاد شیرازی و برنج زعفرانی سرو می ‎شود و در شهرهای مختلف با روش ‎های متفاوتی طبخ می شود.

طرز تهیه دلمه فلفل دلمه ای

از طرفی هم امتحان کردن طعم‌های جدید در هر کجای جهان که باشد از تجارب هیجان‌انگیز در طول سفر است. کسی چه می‌داند شاید غذایی که برای وعده بعدی خود در شیراز میل می‌کنید، به یکی از محبوب‌ترین غذاهای عمرتان تبدیل شود. بعضی از این غذاهای سنتی خوشمزه را می‌توانید در منوی رستوران هتل مورد اقامت خود نیز بیابید.

در ادامه یک قاشق غذاخوری از ترکیب ادویه‌ها را به این مواد اضافه کنید و کمی تفت دهید تا طعم خامی ادویه گرفته شود. دارچین، زردچوبه، نمک و فلفل سیاه را به پیاز اضافه کنید و یک دقیقه دیگر مواد را تفت دهید تا با هم ترکیب شوند. در ادامه رب گوجه‌فرنگی را اضافه کنید و به‌خوبی تفت دهید تا طعم خامی رب گوجه‌فرنگی گرفته شود.

رشته پلو سنتی ترین غذای ایرانی

یوان آش، یکی از آش‌های سنتی و مقوی استان البرز است که با برنج، عدس، سبزی آش، شلغم، گوشت چرخ‌کرده، نمک، فلفل و زردچوبه درست می‌شود. صبر کنید تا ماست کمی رقیق و در آب حل شود؛ سپس مخلوط تخم‌مرغ و سیر را به‌همراه نمک و فلفل در قابلمه بریزید. گوزلمه را پس از چند دقیقه در کاسه بکشید و در آن، نان خشک تیلیت کنید.