دسته‌ها
اخبار

لیست کامل غذاهای ایرانی و پرطرفدار برای ناهار و شام + دستور پخت مجله تصویر زندگی

عدس پلو یکی از پررنگ و لعاب ترین انواع پلوهای مخلوط است که درست‌کردن آن زمان زیادی لازم ندارد. این غذای ایرانی با برنج انتخاب مناسبی برای یک ظهر تابستانی است تا همراه با سالاد شیرازی و دوغ مهمان سفره‌های شما باشد. عدس پلو در عین سادگی گزینه ی خوبی نیز برای مهمانی است.

  • خورشت بادمجان با رنگ قرمز و طلایی براقش که با گوجه فرنگی و زردچوبه پخته شده است، یکی از غذاهای بسیار محبوب ایرانیان است.
  • یکی از غذاهای خوشمزه و آسان که با نخود درست می‌شود، فلافل است.
  • خورش قورمه سبزی با سبزیجات معطر بسیار زیاد، پیاز، لوبیا قرمز، لیمو عمانی و گوشت قورمه شده گوسفند و یا گوساله تهیه می‌ شود.
  • غذاهای سنتی عمدتا با شرایط اقلیمی و حال و هوای مردم شهرهای مختلف هماهنگی دارند.
  • یکی از غذاهای اصلی ایرانی ها در مهمانی ها انواع پلو و چلو است.
  • البته بیشتر جنوبی‌ها این غذا را با نوعی نوشیدنی به نام «زینتو» میل می‌کنند که آب توتی شبیه به شاتوت است.

از هر شهر و کوچه در ایران که رد شوید، عطر و بوی غذاهای آن شما را مدهوش خود می‌کند. این یک لیست جامع از خوشمزه‌ترین غذاها در استان‌های مختلف ایران بود اما داستان به همینجا ختم نمی‌شود! برای درست کردن این خورش هم می‌توان از گوشت و هم مرغ استفاده کرد. علاوه بر این، هویج، آلو، پیاز، رب، ادویه و آبلیمو از دیگر مواد تشکیل‌دهنده خورش آلو هویج است.

طرز تهیه کوکو سیب زمینی رستورانی با پیاز و جعفری

مرغ باید با پیاز و کره تفت داده شود، سپس با رب گوجه یک سس غلیظ برای آن آماده شده و آن را به مرغ اضافه کرد تا خورشت کاملا پخته شود. بعد از آماده کردن اولیه مرغ باید برنج آن را آماده کرد. برای پخت برنج ابتدا باید زرشک را با کره، شکر و زعفران تفت داد، سپس آن را به برنج آبکش شده اضافه کرد.

طرز تهیه لوبیا پلو شیرازی

در شهر بندرعباس خورش تندی وجود دارد که با استفاده از ماهی، میگو، سیر، آلوچه، فلفل قرمز و گشنیز تازه درست می‌شود. بهترین مکان برای خوردن غذاهای خوش مزه در شهر بندرعباس رستوران‌های کنار بازار مرکزی ماهی فروشان است. # کباب های ایرانی از آن چیزی که تصور می‌کنید، متنوع ترند.

این غذا را معمولا با برنج زعفرانی و تهدیگ با نان لواش میل میکنند. شکل ظاهری خورشت دوغ پای شباهت زیادی با خورشت قیمه دارد اما طعم آن کاملا متفاوت است. برای تهیه این غذا به جای آب از دوغ محلی ترش استفاده شده که باعث می‌شود طعم آن نسبت به قیمه ترشی بیشتری داشته باشد.

همانطور که از نام این غذا پیداست، برای طبخ آن از کلم و برنج استفاده شده و ترکیب این دو طعمی فوق العاده را رقم می‌زند. عدس پلو دستورپخت‌های متنوعی دارد و با کمک گوشت چرخ کرده، کشمش و … می‌توان طمع آن را بهتر از همیشه کرد. اول سیری در ایران، بعدا سفر در ایران – سایت سیری در ایران مجوز نشر دیجیتال برخط را از رسانه های دیجیتال کسب کرده و در ستاد ساماندهی پایگاه های اینترنتی ثبت شده است. همچنین نماد اعتماد الکترونیکی را از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صمت اخذ نموده است. امیدواریم که سایت “سیری در ایران” برای شما مفید بوده و بتوانید از مطالب آن بهره کافی ببرید. اگر از محتوای سایت راضی بوده و استفاده کردید، برای حمایت از ما، سایت را به هموطنان دیگر نیز معرفی نمائید.

باید این را هم بگوییم که در بعضی انواع میگو پلو که کاملاً ایرانی هستند، می‌توان سیب زمینی نگینی شده و کشمش هم مشاهده کرد. دیزی و یا آبگوشت، یکی از اصلی ترین و مهم ترین غذاهای ایرانی است. در واقع اگر می خواهید که با معرفی فقط یک غذا، گردشگران خارجی را با فرهنگ ایرانی و آشپزی آن آشنا کنید، مطمئنا آن سرو کردن دیزی در رستوران های سنتی می باشد.

برای درست‌کردن برنج این غذا دو نوع روش پختن وجود دارد. به طور کلی شما می توانید از انواع غذا ایرانی در وعده های اصلی غذای خود استفاده کنید. چلوکباب کوبیده به طور معمول با گوجه و فلفل کبابی همراه با برنج زعفرانی سرو می‌شود.