دسته‌ها
اخبار

لیست غذاهای شمالی با دستور؛ طرز تهیه 15 غذای محلی گیلانی-غذای رژیمی

بسیاری از کسب و کارها در کشورهای مختلف دنیا، بر اساس ایرانی‌های ساکن آن کشورها بنا شده و اداره می‌شوند. با توجه به اینکه ابرانی‌های زیادی به قبرس شمالی مهاجرت می کنند، می‌توانید روی این افراد به عنوان مشتریان ایرانی خود حساب کنید و کسب و کار خود را راه اندازی کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر با شرایط کاری ایرانیان در قبرس، پیشنهاد می کنیم مقاله شرایط کار در قبرس شمالی را مطالعه کنید. ترشه تره از غذاهای گیلان است که به علت سبزی‌های معطری که در پخت آن استفاده می‌شود، عطر و طعم بی نظیری دارد. سبزی گیجا واش یک سبزی خودرو است که در ارتفاعات شمال کشور یافت می‌شود. تاریخچه غذای خیابانی هند مستندات بسیاری دارد، اما بسیاری معتقدند که رواج اصلی آن به دوران انتقال پایتخت شاه جهان از آگرا به دهلی است.

  • در کنار آب‌وهوای با صفای گیلان که باعث شده انواع صیفی‌جات و برنج در بهترین کیفیت رشد کند، مرغ ترش و اناربیج، باقلاقاتق، میرزا قاسمی و زیتون پرورده توانسته نام گیلان را جهانی کند.
  • رستوران و کافی شاپ ستاره سو از محیطی دنج و زیبا برخوردار است.
  • در ضمن اگر پایه دیزی سنتی باشید هم می‌توانید دیزی سنتی رستوران بزرگ گیلانه را سافرش دهید و از آن لذت ببرید.
  • دمی لخلاخ هم بوی خوش و اشتهابرانگیزش را مدیون وجود سیر، پیاز و ادویه‌های مخصوص جنوبی است که در کره سرخ می‌شوند.
  • تمامی حقوق مادی و معنوی این تارنما متعلق به شرکت فروشگاه‌ های زنجیره‌ای افق کوروش می‌باشد.

کوبیده شدن سبزی معطر شمالی به همراه انار، سیر و گردو در ظرف سفالی “نمک‌یار” و تلفیق شدن آن با بادمجان‌ کبابی طعم بی‌نظیری به کال کباب می‌دهد. از غذاهای متداول و معروف گرگانی که حتی شکلی رسمی داشته و برای پذیرایی در میهمانی‌ها نیز طبخ می‌شود. در طبخ این خورشت گوشت به همراه چربی حیوانی، نخود، اسفناج، روغن، سیر و پیاز و فلفل مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تا 30 آذر فرصت داری تا با دریافت رژیم گروهی برنافیت، 1 ماه رژیم رایگان هدیه بگیری. گمج کباب از کباب های ناب شمال است که در ظرف هایی به نام گمج درست می شود و به همین دلیل بااین نام شناخته می شود. هههههههغذاى هر ناحيه مخصوص به خاصيت بدنى و اب و هواى ناحيه و انچه انجا مى رويد براى مزاجشان خوب هست. ببينيد در منطقه كه شما هستيد چى رايج هست و به مزاجتان مطلوب. همیشه رویای ایجاد یک راهنمای تخصصی آموزش خریدوفروش و سرمایه‌گذاری املاک را داشتم، این رویا با مهندسی معکوس شزوما نام گرفت. سیاست اصلی سایت، ارائه اطلاعات کامل و صحیح و بدون جهت گیری و جانب داری و بدون واسطه میباشد.

نظر (۰)

مدیریت رستوران پارادیزو همیشه از مواد اولیه تازه و باکیفیت استفاده می‌کند. به همین خاطر بعد از حدود ۱۵ سال، این رستوران هنوز یکی از بهترین رستوران های گیلان به حساب می‌آید. رستوران رزاقی به عنوان اولین و بزرگترین گروه رستورانی شمال کشور است که به صورت همه روزه و در تمامی ساعات انواع غذای ملل، ایرانی و محلی گیلان را ارائه می‌دهد.

قطعاً از آنجایی که قبرس شمالی یک کشور رو به پیشرفت است، اگر بتوانید وارد کار‌های مهارتی همانند تهیه و پخت غذا شوید، درآمد بسیار بیشتری را نسبت به کشور ایران به دست خواهید آورد. برای مثال گروهی از ایرانیان وارد محوطه دانشگاه مدیترانه شرقی در قبرس شمالی شده‌ و یک رستوران ایرانی را راه‌اندازی کرده‌اند. البته علیرغم اینکه نام رستوران به نام ایرانی ثبت شده است ولی در کنار غذا‌های ایرانی، غذا‌های ترکیه‌ای و آفریقایی نیز سرو می‌شود. اگر با مصرف گوشت خوک در غذا مشکلی ندارید، پیشنهاد می‌کنیم افیلیا را میل کنید که یک غذای لاکچری در رستوران‌ های قبرس شمالی شناخته شده است. در تهیه این غذا از انواع ادویه‌جات بسیار خوشبو استفاده می‌شود به همین دلیل است که یک غذای لذیذ و لاکچری شناخته شده و هر کسی نمی‌تواند هزینه این غذا را پرداخت نماید.

آدرس کته کبابی شهرک

در منوی رستوران سنتی کابانا کباب شما می توانید بین چندین مدل برگر، پیتزای پرحجم و خوشمزه، ساندویچ، پیش غذا های متنوع از انواع سالاد تا سیب زمینی های لذیذ و در کنارش، کلی نوشیدنی و آبمیوه طبیعی را سفارش دهید. غذا ها به صورت بیرون بر هم سرو می شوند و اگر نخواستید در محیط شلوغ رستوران باشید می توانید بیرون بر هم سفارش دهید. البته این غذا ها تنها بخشی از منوی رستوران هستند و در اینجا غذا های ایرانی و محلی هم سرو می شود مثل انواع کباب و جوجه و غذا های محلی خاص و لذیذ مثل کباب و جوجه ترش، مرغ های فسنجونی و ناردونی و غیره. رستوران گرد ها در رستوران امیر طوبایی تنکابن می توانند بین کلی غذای ایرانی و محلی چه با برنج صد در صد ایرانی در قالب کته زعفرانی و چه به صورت هر کدام را که دوست دارند سفارش دهند و لذت ببرند. غذا های ایرانی رستوران امیر طوبایی بیشتر کبابی هستند یعنی از جوجه کباب و چلوکباب تا چنجه و شیشلیک و غیره حال با برنج یا خوراک. غذا های محلی هم شامل جوجه ترش، کباب ترش، مرغ ترش یا همان خوراک مرغ محلی اناردون هستند.

این خورشت را با نان و برنج میل می‌کنند و برخی از شمالی‌ها به آن تخم مرغ نیز اضافه می‌کنند. بخاطر اینکه کافه رستوران ایتالیایی رناتو بتواند در میان بهترین رستوران های تنکابن قرار گیرد و مشتریان بسیاری هم داشته باشد، باکیفیت ترین غذاهای ایتالیایی ممکن را سرو می کند. رستوران دایی بهروز فومندر رستوران های گیلان دنبال یک کته کبابی حسابی می‌گردید؟ از آن کته‌های نرم و خوشمزه با ته دیگ حسابی و کباب‌های آبدار اما کاملا پخته. در ابتدای جاده ماسوله، خیابان آیت‌الله کاشانی، میدان ولایت فقیه، رستورانی ساده با سردری مانند بسیاری از رستوران‌های قدیمی وجود دارد. در این رستوران انواع کباب و غذاهای گیلکی را با دورچین عالی گیلانی مثل زیتون، ترشی، خیار و … با طعمی ناب امتحان کنید و حسابی لذت ببرید.

یا همان از غذای هایی است که شکل بومی آن در استان گلستان معمولاً در ماه رمضان پخته می‌شود. این غذا انواع مختلفی دارد که بستگی به مواد به کار رفته برای پر کردن داخل این پیراشکی است. یکی دیگر از آش‌های منطقه مازندران که بسیار خوش‌طعم بوده و از خواص زیادی بهره‌مند است، آش گزنه نام دارد. خوردن آش گزنه به دلیل داشتن مواد غذایی همانند آرد گندم، عدس، لوبیا، نخود، باقلا، کدو حلوایی، چغندر، گشنیز، جعفری، ماست، سیر، نمک، فلفل و زردچوبه لذیذ بوده و برای بدن بسیار مقوی است.