دسته‌ها
اخبار

لیست غذاهای شمالی با دستور؛ طرز تهیه 15 غذای محلی گیلانی-غذای رژیمی

همچنین بهتر است پوست مرغ را جدا نکنید تا با استفاده از چربی آن غذای شما رنگ و لعاب بهتری داشته باشد. مزه دار کردن مرغ قبل از پخت باعث از بین رفتن بوی نامطبوع آن می شود. همچنین برای اینکه طعم غذای شما بهتر شود، کافیست مرغ را در حین پخت دو بار از فر خارج کنید و به آن زعفران و کره بمالید.

  • گردوی آسیاب شده، رب انار و ماهی سرخ شده و مزه دار شده با نمک موادی هستند که برای تهیه این غذا به آنها احتیاج دارید.
  • گوجه‌ها که له شد، رب گوجه فرنگی را به همراه مقدار بسیار کمی آب در خورشت می‌ریزند و اجازه می‌دهند تا خوب جا بیفتد.
  • این رستوران فضایی بسیار زیبا و دوست‌داشتنی دارد و در بین مردم محلی نیز مشهور است.
  • همان‌طور که گفته شد، شهرت و محبوبیت آن در همه‌جای کشور زیاد است.
  • وجود گیاهان، طیور و جانوران دریایی مختلف، راه را برای ایجاد غذاهای متنوع باز کرده است.

به شما پیشنهاد می کنیم که در تور تفریحی-سرمایه گذاری قبرس، که توسط کارگروه شزوما برگزار می‌شود شرکت کنید. قبرس شمالی نه تنها یک مقصد عالی برای تفریح است، بلکه یک مکان رویایی برای زندگی نیز هست. این غذا از ترکیب گوشت اردک با گردو، رب انار و دانه‌های نرم شده انار پخته می‌شود. به این صورت که ابتدا برگ سیر خرده شده و تفت داده می‌شود و تخم مرغ زده شده به آن افزوده می‌شود. برای پختن این غذا ابتدا سیر و شوید را با هم تفت می‌دهند و سپس به آن لوبیای رشتی را اضافه کرد و روی آن آب می‌ریزند. استفاده از مواد اولیه متنوع و تازه امتیاز ویژه غذاهای این منطقه است.

رستوران خود را به سکوی پرتاب ببرید (۱۰ راهکار برای مالکین پر مشغله)

به شما پیشنهاد می کنیم به جای سرخ کردن بادمجان ها، آن ها را کبابی کنید تا مزه دودی بی ‌نظیری میرزا قاسمی شما بگیرد. همچنین گوجه را نیز بعد از کبابی کردن بهتر است به خوبی له کنید. سیر نقش اساسی در تهیه میرزا قاسمی دارد و می‌تواند عطر و بوی آن را بی نظیر کند.

طرز تهیه خورش فسنجان کنجد خوشمزه و مخصوص شمالی

همچنین در وبسایت ما این امکان را دارید تا به فهرست متنوعی از سوئیت ها دسترسی داشته باشید و با مقایسه شرایط آنها با یکدیگر، بهترین انتخاب را انجام دهید، پس معطل نکنید و سری به صفحه اجاره سوئیت در رشت بزنید. غوره مسما غذایی است خوش رنگ و لعاب که از ترکیب بادمجان با گوشت مرغ سرخ شده، غوره و گوجه فرنگی و ادویه تهیه می شود. خورش فسنجان رشتی یکی از خورش‌های مجلسی و معروف و متداول گیلان است که در عروسی‌ها و مهمانی‌های رسمی آن را تهیه می کنند.

از طریق خیابان های جمهوری و فردوسی که دوتا از مهم ترین خیابان های تنکابن هستند می توانند وارد خیابان انقلاب شوید و در خیابان انقلاب نزدیک به خیابان جمهوری، رستوران عمارت پارسی را مشاهده خواهید کرد. در این رستوران می‌توانید دیزی سنگی بسیار خوشمزه و پرگوشت سفارش دهید و نوش جان کنید. انواع مختلف دیزی از جمله دیزی کنجدی، دیزی زعفرانی، دیزی کلاسیک با گوشت گوسفند و دیزی کلاسیک با گوشت گوساله را می‌توانید به‌صورت جداگانه انتخاب کنید.

اما اگر به سبزی محلی شمال دسترسی ندارید می‌ توانید از نعنا، تره، گشنیز و جعفری استفاده کنید. این غذا را با نام «غورابیج مازندرانی» هم می‌ شناسند، اما غورابیج اصالتا گیلانی است. برای خواندن مراحل طرز تهیه کولی غورابیج روی لینک مطلب کلیک کنید. دیگر مواد این خورشت پودر موسیر، مرغ، پودر سیر، روغن کنجد، زعفران، سیر، رب انار و پیاز است. این غذا بعد از حدود ۱ تا ۲ ساعت جا می افتد و در آن به جای گوشت مرغ می توان از گوشت بلدرچین استفاده کرد.

شما می‌توانید با رزرو قبلی مهمانی‌های خود را در رستوران بهزاد برگزار کنید. داشتن فضایی بزرگ در چندین بخش و دکوراسیون جذاب از امتیازات رستوران بهزاد است. بدون شک رستوران بهزاد یکی از بهترین رستوران‌های گیلکی تهران است. رستوران گیلانه یک رستوران کاملاً حرفه‌ا‌ی و بسیار لوکس است که علاوه بر سرو غذاهای گیلکی، غذاهای ایرانی باکیفیت بالا و طعم بی‌نظیری سرو می‌کند.

البته حضور تخم مرغ در این غذا کاملا به سلیقه ی شما بستگی دارد. این لیست به مرور کامل تر می شود، پس توصیه می کنیم باز هم به این صفحه سر بزنید. راستی اگر می خواهید فهرست غذایی کامل تری داشته باشید، توصیه می کنیم دستورهای زیر را هم ببینید. هنوز نمی دونی انار ترش باعث یبوست میشه نه اجابت مزاج، ضمناً اونجا طبق ذائقه شخص شما غذا نمی پزن، اگر خوشت نمیاد کسی مجبورت نکرد که غذای شمال رو بخوری. سعی کنید از غذا و نوشیدنی‌هایی که مقدار زیادی آب دارند استفاده نکنید، زیرا یکی از دلایل اصلی مشکلات گوارشی گردشگران آب هند است.

انار بیج شبیه فسنجان است اما در آن آب انار و سبزی هم استفاده می شود. مواد اولیه این خورشت گردوی چرخ شده، سبزی (جعفری، گشنیز، تره، اسفناج، نعنا و کمی شنبلیله)، آب انار، پیاز رند شده، رب انار، نمک، فلفل، زردچوبه، گوشت چرخ کرده و گلپر است. اول گردوی چرخ شده، آب انار و رب انار را ترکیب و چند ساعتی روی حرارت می گذاریم تا غلیظ شوند.