دسته‌ها
اخبار

لیست بهترین انواع غذاهای ایرانی با برنج و نحوه تهیه آنها + عکس-غذای رژیمی

ماده اصلی در طرز تهیه خورش به آلو، همان طور که از اسمش هم پیداست، آلو و به هستند. می‌توانید این غذای ایرانی خوشمزه را ترش یا ملس درست کنید. به لیست غذاهای ایرانی، «خورش آلو اسفناج» را هم اضافه کنید. در طرز تهیه خورش آلو اسفناج، گوشت، اسفناج و آلو به کار می‌رود و آن را به یک غذا ایرانی خوشمزه تبدیل می‌کند.

از نظر گردشگران هم این غذا بدمزه­‌ترین و عجیب‌ترین غذای ایرانی است. یکی از دلایل عدم محبوبیت کله‌پاچه ظاهر و بوی این غذا است. گاهی اوقات طعم‌هایی ایجاد می‌شود که به ذائقه همه خوش نمی‌آید. در ادامه لیستی از غذاهایی که برای طیف گسترده‌ای از مردم مطلوب نیستند را معرفی می‎کنیم. این غذای پرطرفدار انواع مختلفی دارد و مواد اولیه آن‌ها با یکدیگر متفاوت است.

  • این غذا برای ناهار بسیار مناسب و به همراه نان یا برنج سرو می‌شود.
  • سرو باقلاقاتق هم مانند آداب خوردن آن اشتها بر انگیز است.
  • خورش بادمجان اغلب با برنج سفید یا زعفرانی خورده می شود هرچند آن را همراه با نان هم می توان سرو کرد.
  • همانطور که از نام این غذا مشخص است مواد اصلی این غذا شامل بادمجان و کشت است!

برای تهیه‌ی آن ابتدا باید خار و ریشه اضافی آن را بگیرید. برای ادامه‌ی مطلب طرز تهیه خورشت آلو اسفناج با گوشت بر روی لینک کلیک کنید. برای طرز تهیه خورشت بامیه خوشمزه و اصیل به ادامه‌ی مطالب کلیک کنید. برای تهیه قیمه با سیب زمینی ابتدا پیازها را سرخ می‌کنیم.

طرز تهیه خورش لبو ( چغندر قرمز ) خوشرنگ و مجلسی

البته انواع و اقسام دیگری از قیمه در شهرهای مختلف ایران تهیه می‌شود که در مواد اولیه تقریبا یکی هستند و در شیوه پخت و طعم دهی با یکدیگر متفاوت هستند. به طور مثال قیمه بوشهری از انواع مشهور خورش قیمه است که شبیه به خورش قیمه است، اما قیمه نثار قزوین شبیه مرصع پلو با گوشت قورمه‌ای لاپلو است. خورشت فسنجان نام خود را به عنوان یکی از غذاهای محبوب جهان ثبت کرده است.

طرز تهیه کوفته آلوی شیرازی

برای درست‌کردن این غذای خوشمزه، ابتدا باید مرغ و پیاز و سیر و رب گوجه را سرخ کنید و سپس مقداری آب و هویج حلقه‌حلقه را به قابلمه اضافه کنید. کوفته کبابی برای کشور ترکیه است که با نان پیتا آن را سرو می‌کنند. برای نهار می‌توانید این غذای خوشمزه و مجلسی را درست کنید. کلم پلو یک غذای شیرازی است اما در اکثر شهرها درست می‌شود.

اشکنه به چند روش هم با سیب زمینی و هم بدون آن تهیه می‌شود. قورمه سبزی سمبل غذاهای ایرانی است و کمتر کسی هست که این غذای اصیل ایرانی را با سبزی‌های تازه دوست نداشته باشد. در بیشتر استان‌های ایران قورمه سبزی را مانند هم درست می‌کنند. باقالی پلو از جمله اصیل‌ترین غذاهای ایران است که روش‌های طبخ متنوعی دارد.

جواهر پلو

آش رشته را غالبا با کشک و گاهی با سرکه یا ترشی سرو می‌کنند. بدون شک حداقل هر ایرانی یا چندین بار خورش قیمه (در گویش عامیانه خورشت قیمه) را خورده و یا حتی آن را پخته است. تهچین یکی دیگر از غذاهای معروف، اصیل و محبوب ایرانی است. ایران طیف وسیعی از لهجه‌ها، سبک زندگی، سنت‌ و آداب و رسوم منطقه‌ای را در بر می‌گیرد. در شمال ایران بخاطر بارندگی‌های فراوان حاشیه دریای خزر مراتعی سرسبز و تنوع زیادی از میوه‌ها، سبزیجات و گیاهان وجود دارد. غذاهای منطقه شمالی دارای عطر و طعم ساده و تازه‌ای هستند و مردم این منطقه طعم‌های شیرین و ترش را دوست دارند.

نام دیگر مرصع پلو، پلو نگین كار است كه یك غذای شیك و مجلسی است كه در بیشتر مهمانی‌ها درست می‌شود. مرصع در زبان عربی به معنای جواهر نشان است و برای این منظور نامگذاری شده است كه در تهیه مرصع پلو از مواد رنگارنگ استفاده می‌شود. مرصع پلو غذایی است كه تهیه آن نیاز به زمان و صبر زیادی دارد ولی نتیجه آن قطعا ارزش این زمان را دارد.

بعد از اینکه پیازها نرم و طلایی شدند، به قابلمه شنبلیله و گشنیز خرد شده را اضافه کنید و مواد را هم بزنید و با یکدیگر تفت دهید. تفت دادن را تا زمانی که رنگ سبزی‌ها تیره شود و آب آن‌ها تبخیر شود ادامه دهید. یک قاشق غذاخوری کره و دو قاشق غذاخوری آب ته قابلمه می‌ریزیم. زعفران دم‌کرده را هم اضافه می‌کنیم و قابلمه را روی اجاق قرار می‌دهیم. حرارت باید متوسط رو به بالا باشد تا زمانی که آب بجوش بیاد. همچنین در دیگر کوکوها از سبزیجاتی مانند ذرت، بادمجان یا قارچ استفاده کنید.