دسته‌ها
اخبار

لیست انواع غذاهای ایرانی معرفی پرطرفدارترین غذاهای مجلسی ایرانی

برای طرز تهیه شیرین پلو، ابتدا یک قابلمه مناسب را انتخاب کنید و درون آن چند پیمانه آب بریزید و بر روی اجاق گاز با حرارت بالا قرار دهید تا به جوش بیاید. این غذا دارای پنیر پیتزا و پودر سوخاری است که بهتر است به صورت خانگی پودر سوخاری را درست کنید. به جای پودر سوخاری از کرانچی یا تردیلا هم می‌توانید استفاده کنید. کوکو مرغ انواع مختلفی دارد اما این نوع کوکو هم برای ناهار و هم برای غذای فینگرفود انتخاب خوبی است. برای ادامه‌ی طرز تهیه مرغ شکم پر روی لینک کلیک نمایید.

  • اما آنچه که می توان حدس زد داشتن دوغ در دستور پخت است.
  • اگرچه بسیاری از این غذاها در هر دو استان مشترک هستند، اما با این حال برخی از این غذاها را به طور خاص متعلق به مازندران یا گیلان می‌دانند.
  • تاکوی گوشت با نان مخصوصی به نام ترتیلا که U شکل است، درست می‌شود.
  • کمی بعد رب را به غوره‌ها اضافه کرده و به مدت ۱ دقیقه تفت داده تا بوی خامی رب گرفته شود و خوش رنگ‌تر شود.
  • در این نظرسنجی از غذاهای معروف ایرانی که در اکثر شهرها شناخته شده هستند استفاده شده است و غذاها و خوراک‌های بومی در نظرسنجی لست‌سکند قرار نداشتند.
  • بسیار خوشمزه و زیباست که ظاهری بسیار شیک و مجلسی دارد.جالب است بدانید که خارجی ها ته چین را به خاطر ظاهر زیبایش کیک ایرانی هم می نامند.

«کوفته سبزی» یکی از غذاهای ایرانی و جزو غذاهای اصیل شیرازی‌هاست. همان‌طور که از اسم این غذای ایرانی مشخص است، در طرز تهیه این کوفته سنتی، سبزی به عنوان ماده اصلی استفاده می‌شود. بنابراین رنگ آن هم با سایر انواع کوفته متفاوت و در نتیجه سبز خواهد بود. این غذا در اصل یک غذای مجلسی برای شیرازی‌‌ها است و با نان سرو می‌شود. مهم‌ترین ماده غذایی در طرز تهیه پلو سنگ سیر، همان سیر است و در شهرهای غربی ایران، این غذای سنتی و محلی در لیست غذاها بسیار پرطرفدار است. شیرازی‌ها معمولا به عنوان یک غذای سبک برای شام یا ناهار، «یتیمچه» را به عنوان غذای ایرانی بدون برنج در اولویت قرار می‌دهند.

طرز تهیه دلمه برگ مو قالبی و استوانه ای + آموزش تصویری و قدم به قدم

در این بین هستند افرادی که تعصب خاصی روی غذای مورد علاقه خود دارند و همیشه متعصبانه با موضوع برخورد می‌کنند. از این رو در صفحه اینستاگرام لست سکند مسابقه‌ای برای انتخاب بهترین غذای ایرانی برگزار شد. همبرگر که یک غذا بین المللی میباشد و میتوان آن را در لیست انواع غذاهای ایرانی و خارجی معروف و پرطرفدار به شمار آورد. ته چین گوشت از غذا های گران و محبوب ایرانی میباشد که جزو غذاهای مجلسی ایرانی با برنج نیز محسوب میشود.

پلو سبزیجات؛ غذایی خوشمزه و مجلسی بدون گوشت

اگر بخواهیم نام غذاهای پرطرفدار ایرانی را بگوییم لیست بسیار بلند بالایی ازغذاها را خواهیم داشت که هرکدام طرفداران پر و پا قرص خودشان دارند. مجله کوروش محتواهای جامع و به روزی از آموزش های آشپزی، سبک زندگی، سلامت، فیلم و سریال و علم و تکنولوژی به شما ارائه می دهد. خانواده ایرانی روزانه می تواند به جدیدترین محتواها از معتبرترین منابع دنیا دسترسی داشته باشد. در کئی پلا، علاوه بر کدو حلوایی، پیاز، گوشت چرخکرده، برنج، زیره، زردچوبه و ادویه هم می‌ریزند. برای بررسی بیشتر دوره‌های آنلاین آشپزی آموزشگاه آرسس شف شامل آشپزی ملل، فست فود، آشپزی تخصصی، غذای سنتی و… شما کدام یک از غذاهای ایرانی فوق را بیشتر دوست داشتید؟ نظرات و تجربه های خود را با تیم ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید.

این آشپزها در سراسر جهان به عنوان نمایندگان آشپزی ایرانی شناخته می شوند و باید بگوییم که نمایندگان کاملی در معرفی دنیای غنی غذاهای ایرانی هستند. راز خورشت قورمه سبزی خوشمزه در تعداد ساعات پخت آن است که باید بگذارید به آرامی و بر روی شعله کم پخته شود. پس از گذشت چندین ساعت، مخلوطی از آب غلیظ و تیره رنگ خورشت بر بالای ظرف جمع می‌شود که نشان از قورمه سبزی جا افتاده دارد. کافیست تا نگاهی به نقشه و جغرافیای وسیع کشور ایران بیاندازید، در خواهید یافت که منشأ این تنوع بی نظیر از کجاست! وجود چندین اقلیم مختلف بر تنوع غذاهای ایرانی می‌افزاید. علاوه بر این، زمانی امپراتوری هخامنشی و پارسی تمام منطقه کشور فعلی ایران و کشورهای همسایه اش را در بر می گرفت و در زمان های بعدی و جنگ های مختلف، زمین های زیادی دست به دست شدند.

برای ادامه‌ی مطالب طرز تهیه‌ خورشت قیمه به ادامه‌ی مطالب مراجعه نمایید. برای طرز تهیه قورمه سبزی به ادامه‌ی مطالب مراجعه کنید. اما ممکن است ادویه‌ها را بیشتر یا کمتر کنند یا از سبزی‌های معطر دیگری درست کنند. اما اصل قورمه سبزی از لوبیا قرمز، سبزی‌هایی از جمله شنبلیله، تره و گشنیز و جعفری به همره گوشت‌های تکه‌ای خورشتی درست می‌شود. حال آن را به همراه مقداری نمک و آب درون قابلمه بریزید تا به جوش بیاید. در هنگامی آبکشی کردن، کشمش‌ها را لای برنج بریزید و اجازه دهید برنج دم بکشد.

لیست خوشمزه ترین غذاهای ایرانی

این غذا را هم با گوشت و هم با مرغ می‌توانید درست کنید. برای مشاهده‌ی ادامه طرز تهیه کوکو مرغ و سیب زمینی سوخاری اینجا کلیک کنید. بدون شک یکی از محبوب ترین غذاها در بین ایرانیان و توریستان خارجی چلو کباب کوبیده می باشد، که یک غذای عیانی محسوب می شود و در مهمانی ها و مجالس سرو می شود. خورش فسنجان را می‌توان با انواع گوشت سفید و قرمز طبخ کرد که انتخاب هر یک از انواع گوشت، به ذائقه خانواده و دستور تهیه این خورش در استان‌های مختلف بستگی دارد. معمولاً در گیلان و استان‌های شمالی خورش فسنجان را با مرغ یا اردک درست می‌کنند. می‌توانید برنج را به‌صورت کته یعنی بدون آبکش کردن درست کنید که در این صورت گوشت یا مرغ خود را نباید به برنج اضافه کنید.

اما به خاطر طعم بینظیرشان به جای وعده اصلی انتخاب میشوند. نازخاتون، اسمی که شما رو میتونه یاد یک غذای لطیف بیندازد، یک غذا با ظاهری زیبا، طعمی رازآلود و دستوری سخت و پر پیچ و خم؛ که البته اینطور نیست. اما اگر همان آشپز در شهر دیگری دست به پختن بزند طعم آن فرق خواهد کرد انگار فقط و فقط باید رطوبت شمال باشد و صدای موج آب و بوی خوش طبیعت تا بشود نوش جان کرد. اگر عاشق بادمجان هستید حتما از این ترشی خوشتان خواهد آمد چون چاشنی مزه‌ی بادمجان کبابی را حس خواهید کرد. گوجه، پیاز، رب انار از دیگر موارد تشکیل دهنده این چاشنی لطیف است. سیر و ریحان خرد شده درون نازخاتون آنقدر دلنشین است که از بوییدن هم سیر نخواهید شد.

شما می‌توانید برای تهیه هر یک از مواد اولیه این غذاهای لذیذ و عالی، سراغ اسنپ اکسپرس بروید و در کمترین زمان ممکن خریدهای خود را تحویل بگیرید. ایرانی‌ها به طور کلی از غذاهای گوشتی بسیار خوششان می آید و در بیشتر غذاهایشان گوشت مرغ، گوساله و یا گوسفند وجود دارد. یکی از خوشمزه ترین غذاهای گوشتی در کشور ایران جوجه کباب است که آن را روی زغال کباب می‌ کنند و بسیار خوشمزه می شود. یکی از سنت های اصیل ایرانی ها این است که زمان کمپینگ به دل طبیعت حتما مواد لازم برای تهیه کردن جوجه کباب را همراه خودشان می ‌برند و همانجا روی زغال و آتش جوجه ها را کباب می کنند. جوجه کباب همراه با برنج زعفرانی، گوجه کبابی و کره خورده می ‌شود که این ترکیب بسیار خوشمزه است.

بدون شک تهیه لیست غذا های ایرانی در تنظیم کردن برنامه تغذیه، موثر است. کلم پلو از انواع غذاهای ایرانی با طعم متفاوت و لذیذ است که بهتر است این نوع غذای خوشمزه و مقوی را در منزل تهیه کنیدو بی شک یکی از پایه های ثابت منوی غذایی شما خواهد شد . در تهیه این غذا از برنج، سبزی شوید و باقالی تازه سبز رنگ استفاده می شود. پیشنهاد می کنیم باقالی و شوید تازه تهیه کرده و تا حد امکان از باقالی منجمد و شوید خشک استفاده نکنید. گوشتی که همراه با این غذا سرو می شود، اختیاری بوده و می تواند گوشت مرغ یا گوسفند باشد.