دسته‌ها
اخبار

لیست انواع غذاهای ایرانی معرفی پرطرفدارترین غذاهای مجلسی ایرانی-غذای رژیمی

از دیگر موادی که در تهیه این غذا به کار می‌رود، می‌توان به سیر، تخم‌مرغ و شوید اشاره کرد. برخی باقالاقاتق را با برنج و به عنوان غذای اصلی و برخی دیگر به عنوان پیش‎‌غذا می‌خورند. از خوراک هایی بسیار ساده و در دسترس گرفته تا خوراک های مجلسی، همگی در لیست غذا های ایرانی دیده می شوند.

  • بسیاری از مشتریان، رستوران شهربانو را برای دورهمی، مهمانی یا مراسم خود انتخاب می‌کنند.
  • هر دو نوع سبزی های تازه و خشک شده در فرهنگ غذایی ایرانی به چشم می‌خورد.
  • تفاوتش هم در این است که علاوه بر مرغ، در تهیه این غذا از بادمجان هم استفاده می‌شود.
  • در برخی از طرز تهیه‌ها لپه حذف می‌شود و به‌جای آن از کشمش و سیب‌زمینی استفاده می‌شود.
  • طعم این کوفته بسیار لذیذ و خوشمزه است و شباهت زیادی به سایر کوفته‌های ایرانی دارد.

نمک، فلفل و زردچوبه را به ماهی سرخ شده اضافه کنید و آن‌ها را با هم تفت دهید. آب برنج خیس خورده را خالی کنید و آن را در یک قابلمه آب جوش بریزید تا مغز دانه‌های آن نرم شود. ته‌دیگ مورد نظر خود را با کمی روغن در کف یک قابلمه بچینید. سپس مقداری از برنج آبکش کرده را در قابلمه بریزید و یک لایه از مخلوط ماهی سرخ شده را روی آن قرار دهید. پس از بخار کردن برنج، شعله گاز را کم کنید و دم‌کنی بگذارید تا هزاری دم بکشد.

کرمانشاه و کباب دنده‌اش

ابتدا پیازهای خردشده را در کمی روغن تفت دهید تا طلایی شوند. سپس گوشت را همراه ادویه به پیاز داغ بیفزایید و تفت دهید تا گوشت تغییر رنگ دهد. لپه‌ای را که از چند ساعت قبل خیسانده‌اید، به بقیه مواد اضافه کنید و قدری هم بزنید تا لپه تفت مختصری بخورد و خامی آن گرفته شود. بعد از چند دقیقه رب گوجه‌فرنگی را در خورش بریزید و اجازه دهید که رب رنگ باز کند. وقتی گوشت نیم‌پز شد، آلوهایی که از قبل خیس کرده‌اید، در خورشت بریزید.

آش شولی یزد

کوکو شیرین با سیب‌زمینی آب‌پز شده، تخم‌مرغ، ماست، هل سابیده شده، زعفران و گاهی اوقات آرد درست می‌شود و برای تزئین آن از زرشک، خلال بادام و پسته استفاده می‌کنند. شربت کوکو شیرین قزوینی نیز متشکل از آب، شکر، گلاب، زعفران و هل است. قیمه نثار در استان قزوین در مجالس عروسی، نذری روزهای عاشورا و تاسوعا و شب سال تحویل سرو می‌شود و طعم و مزه‌ای بی‌نهایت لذیذ دارد.

این پلوی خوشمزه قزوینی‌ها معمولا با مرغ یا گوشت قرمز طبخ می‌شود. پلو بریانی، همان طور که از نام آن پیدا است از ترکیب پلو و مایه بریانی درست می‌شود. پلو بریانی، یک نسخه کاملا گیاهی هم دارد که بدون گوشت و با سبزیجات مختلف مانند سیب‌زمینی، هویج، قارچ و غیره درست می‌شود و گیاهخواران عزیز می‌توانند از طعم آن لذت ببرند. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با طرز تهیه بریانی پلو و انواع آن و همچنین ترکیب ادویه بریانی بلوچی آشنا کنیم. خرما پلو یکی از غذای اصیل و مقوی اهوازی است که می‌توان آن را برای وعده سحر یا افطار در ماه مبارک رمضان سرو کرد. خرما پلو، یک غذای مجلسی و فوق‌العاده لذیذ برای سرو در مهمانی‌ها نیز است که با مواد مختلفی درست می‌شود.

فضای داخلی این کافه به‌خوبی دکور شده و در طراحی آن از پنجره‌های چوبی و شیشه‌های رنگی استفاده کرده‌اند. شاید شما نیز با نشستن روی تخت‌های سنتی در رستوران راحت نباشید و حتی شاید میانه شما با فضای خیلی سنتی نیز خوب نباشد. در این صورت بهتر است سری به رستوران سنتی شب های سرو بزنید. رستوران سنتی شب‌های سرو، در طبقه بالای یک برج تجاری واقع شده است و ظاهری سنتی و در عین حال لوکس دارد. شاید تلفیق مدرنیته با سبک سنتی کار ساده‌ای نباشد؛ اما رستوران سنتی شب‌های سرو این کار را انجام داده است.

برای تهیه‌ این غذا پوسته‌ سخت بلوط را می‌گیرند و آن را خشک می‌کنند. سپس پوسته‌ نازک بعدی را که به آن جفت می‌گویند، نیز جدا می‌کنند. این پوسته خاصیت درمانی دارد و برای درمان دردهای معده مفید است. سس کوفته را روی کوفته‌ها بریزید و قابلمه را روی حرارت ملایم گاز قرار دهید تا کوفته‌ها برای ۲۰ دقیقه بپزند. پس از خنک شدن کوفته‌ها، آن‌ها را در ظرف سرو بچینید و روی آن‌ها را با جعفری تازه تزئین کنید. شیرین پلو، ترکیبی بی‌نظیر از برنج، خلال پرتقال شیرین ‌شده، شربت قوام آمده، خلال بادام، خلال پسته، زعفران ساییده شده، زرشک، گلاب و کره است و طعمی شیرین و بسیار خوشمزه‌دارد.

یکی از اصیل ترین گزینه ها در لیست غذاهای ایرانی ، آبگوشت است. در سال های گذشته معمولا برای مهمانی های خانوادگی دیگ آبگوشت بار می گذاشتند. رستوران سنتی باغ راز یکی از شیک‌ترین و مجلل‌ترین رستوران‌های شهر است. باغ راز دارای سه محل غذاخوری مجزا است، غذاهای بین المللی در فضای داخلی، فست فود در تراس روی پشت بام و غذاهای سنتی ایرانی در باغ رستوران سرو می‌شود. گاهی مقداری آبلیمو و شکر روی ظرف می‌ریزند تا طعم آن بیشتر حس شود. همچنین برخی آشپزها از نخودفرنگی در این غذای ایرانی استفاده می‌کنند.