دسته‌ها
اخبار

لیست انواع بهترین طرز تهیه غذاهای ایرانی سنتی + مواد لازم دکور پلاس

برای ادامه طرز تهیه آب دوغ خیار به مقاله آن مراجعه کنید. برای ادامه‌ی طرز تهیه کشک بادمجان بر روی لینک کلیک کنید. این کباب خوشمزه که نام دیگرش کباب مشتی زردک است با گوشت چرخ کرده و هویج درست می‌شود. این کباب خوشمزه روی ماهی‌تابه را می‌توانید با برنج یا بدون برنج درست کنید. برای ادامه‌ی طرز تهیه پیتزا گوشت و قارچ اینجا کلیک کنید.

برای ادامه‌ی طرز تهیه زیره پلو با گوشت قلقلی و بادمجان اینجا کلیک کنید. شامی کباب از ترکیب آرد نخودچی و گوشت چرخ کرده درست می‌شود. این غذا برای ناهار بسیار مناسب و به همراه نان یا برنج سرو می‌شود. ابتدا پیاز و سیر خرد کرده را در ماهی‌تابه سرخ می‌کنیم. ادویه‌هایی چون نمک و فلفل، زردچوبه و پودر آویشن را به پیاز و سیر اضافه می‌کنیم. سپس گوشت چرخ‌کرده را به پیاز اضافه و تفت می‌دهیم تا تغییر رنگ بدهد و بوی زهم آن از بین برود.

  • پس از آبکش کردن برنج، عدس را لابه‌لای آن بریزید تا برنجتان دم بکشد.
  • کوفته تبریزی جزء غذاهای محلی آذربایجان است و از محبوب ترین و لذیذترین غذاهای اصلی به حساب می آید .
  • گردشگران به اشتباه به این غذا بریانی میگویند که در اصلاح آن اصفهانی های اصیل نام این غذا را بریان عنوان می‌کنند.
  • لوبیا را در قابلمه می ریزیم و روی آن حدودا ۴، ۵ لیوان آب می ریزیم تا جایی که آب کاملا بالای لوبیاها قرار بگیرد و آنرا روی حرارت می‌زاریم تا بپزد.

برای طرز تهیه پتیمچه، تنها به بادمجان و گوجه فرنگی نیاز دارید. البته می‌توانید به این غذای ساده ایرانی، سیب زمینی هم اضافه کنید. در لیست غذای ایرانی، «خورش به آلو»، یکی از خورش‌ها یا غذاهای زمستانی است. ماده اصلی در طرز تهیه خورش به آلو، همان طور که از اسمش هم پیداست، آلو و به هستند. می‌توانید این غذای ایرانی خوشمزه را ترش یا ملس درست کنید.

اگر از ایرانی‌ها بپرسید غذای مورد علاقه‌شان چیست، احتمالاً می‌گویند قورمه سبزی است! قورمه سبزی با گیاهان معطر، پیاز، لیمو عمانی، لوبیا قرمز (در برخی نقاط ایران لوبیا سفید و چیتی) و گوشت گوسفند، گوساله یا بره تهیه می شود. محال است بخواهی غذای ایرانی بخوری و ظرفی از سبزی تازه را در کنار غذا نبینی. در این ظرف سبزیجات معطری چون ترخون، نعنا، ریحان، گشنیز به همراه تربچه و پیازچه و گردو در کنار پنیر سفید فتا به چشم می‌خورد. کافیست تکه کوپکی نان را جدا کنید، مقداری سبزی و قدری پنیر بر روی آن بگذارید و مانند یک ساندویچ معمولی، آن را تا کرده و بعد هم نوش جان کنید. ظرف سبزی در تمام طول غذا بر روی میز باقی می ماند و می توانید در حین غذا هم از آن استفاده کنید.

۵۳- پلو سنگ سیر

یک قاشق غذاخوری برنج و سبزی‌ها را در یک قابلمه ریخته و اجازه می‌دهیم خوب با هم بپزند. وقتی که مخلوط سبزی و برنج پخته شدند، آن‌ها را خوب می‌کوبیم. سپس آن را کمی سرخ کرده و در قابلمه‌ای دیگر سیر و تخم‌مرغ را نیز سرخ می‌کنیم. در نهایت تخم‌مرغ و سیر را به مخلوط سبزی و برنج له شده اضافه کرده و اجازه می‌دهیم با هم بپزند.

طرز تهیه خورش مسما بادمجان خوشمزه و مجلسی

برای پخت زرشک پلو با مرغ به عنوان یکی از غذاهای خوشمزه ایرانی، ابتدا باید مواد اولیه آن را آماده کرد. ران یا سینه مرغ، برنج، زرشک، شکر، کره، پیاز و ادویه‌جات مواد اولیه اصلی این غذا را تشکیل می‌دهند. بسته به سلیقه مصرف‌کننده بعضی افراد در کنار این غذا از سیب‌زمینی سرخ‌شده نیز استفاده می‌کنند. در این مقاله با ده غذای ایرانی با برنج آشنا شدیم و طرز تهیه هرکدام را یاد گرفتیم. همه ی این غذاهای لذیذ و خوشمزه، یادآور فرهنگ یک منطقه از کشور عزیزمان هستند. این انواع خورش ایرانی و پلوهای مختلف هرکدام می‌توانند غذای مناسبی برای پذیرایی در مهمانی‌ها و دورهمی‌های دوستانه باشد.

برای مشاهده دستور پخت انواع غذاهای خوشمزه ایرانی می‌توانید سری به دسته بندی آرسس کوک بزنید و در بخش وعده‌ اصلی غذا این دستور پخت‌ها را مشاهده کنید. آخرین غذایی که در لیست خوشمزه‌‌ترین غذاهای ایرانی این مطلب معرفی می‌کنیم، آش رشته است. آش رشته خوشمزه‌ترین غذای ایرانی در مناسبت‌های خاص مانند ماه رمضان است.

برای ادامه طرز تهیه مرغ بریان به مقاله آن مراجعه کنید. مرغ بریان از جمله غذاهایی است که در رستوران‌ها سرو می‌شود. خوراک مرغ و لوبیا سبز یکی از خوراک‌های راحت و مقوی است که برای ناهار با نان بسیار می‌چسبد. بعد از اینکه پیازها کمی سرخ شدند، آن‌ها را به مرغ اضافه کرده و اجازه دهید کمی با هم جوش بخورند. در ماهیتابه کمی روغن ریخته و غوره‌ها را تفت دهید تا کمی آب میان غوره‌ها تبخیر شود.

در این مطلب لیست کاملی از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین غذاهای ایرانی را خواهید دید. این لیست به شما کمک می کند تا با توجه به مواد اولیه در دسترس، بتوانید منوی روزانه یا هفتگی متنوعی تهیه کنید. در این نظرسنجی از غذاهای معروف ایرانی که در اکثر شهرها شناخته شده هستند استفاده شده است و غذاها و خوراک‌های بومی در نظرسنجی لست‌سکند قرار نداشتند. البته قرار گرفتن خورشت کرفس در مقابل قرمه سبزی در مرحله اول از بدشانسی این خورشت بی‌دفاع بود و حذف شدنش در رقابت با قرمه سبزی کاملا بدیهی به نظر می‌‌آمد. در ادامه پرطرفدارترین غذاهای ایرانی بدون برنج را به شما معرفی میکنیم و شما میتوانید از این لیست به عنوان ایده برای پخت غذای ایرانی نونی استفاده کنید. باقالی پلو با ماهیچه که جز بهترین غذاهای ایرانی محسوب میشود و طرفداران زیادی دارد.