دسته‌ها
اخبار

لیست آموزش طرز تهیه غذاهای اصیل ایرانی برای شام و ناهار-غذای رژیمی

در سفر یا زندگی در کیش هم چشیدن طعم اصیل غذاهای بومیان کیش را از دست ندهید. لوبیا پلو از جمله محبوب‌ترین پلوهای ایرانی است كه همواره در طول تاریخ نه تنها از محبوبیتش كم نشده كه با طرز پخت‌های متنوع، لذیذتر و محبوب‌تر هم شده است. میرزاقاسمی یكی از غذاهای محلی استان گیلان و استان مازندران است. از آنجا که کالری این غذا تا حدودی بالاست و جزو غذا‌های سنگین به شمار می‌رود، توصیه می‌شود آن را برای وعده ناهار میل کنید. معمولاً این غذا همراه با ترشی‌هایی که تند هستند سرو می‌شود. به عنوان نوشیدنی هم می‌توان به سراغ شربت‌های خانگی رفت.

  • در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با مشهورترین غذاهای محلی استان البرز آشنا کنیم.
  • لازم به ذکر است غذاهایی که در این مطلب به معرفی آن ها پرداخته ایم تنها گلچینی از غذاهای سنتی استان فارس به خصوص شیراز هستند.
  • در این مرحله دو پیمانه آب روی گوشت بریزید و در تابه را بگذارید تا بپزد.
  • ترکیب مواد اولیه خورش ها به گونه ای انتخاب شده اند که اعتدال غذا حفظ شود.

از غروب آفتاب تا پاسی از شب نیز گروه موسیقی سنتی، انواع موسیقی گوش‌نواز و آرامش بخش محلی را اجرا می‌کنند. پس برای تجربه یک شب به‌یادماندنی، بهتر است حتماً سری به رستوران رزفر بزنید. خورشت بادمجان با رنگ قرمز و طلایی براقش که با گوجه فرنگی و زردچوبه پخته شده است، یکی از غذاهای بسیار محبوب ایرانیان است. بر روی خورشت لایه ی براقی از روغن و آب خورشت به چشم می‌خورد که نشانگر آن است خورشت در روغن و باقی مواد ساعت ها و به آرامی بر روی گاز پخته شده است. پیش از همه اندکی مزه ترش و تیز گوجه فرنگی، آب لیمو و گاهی مزه آبغوره را حس می‌کنید.

لیست غذاهای ایرانی و غذاهای استان یزد

آبگوشت از غذاهای اصیل و خوشمزه ایرانی است که به روش های مختلف تهیه می شود. در مرحله بعدی بادمجان‌ها با گوشتکوب برقی به‌خوبی له کنید. پیاز و سیرها را در یک تابه به همراه روغن، زردچوبه و فلفل سیاه و پودر سیر تفت دهید. سپس بادمجان‌های له شده را نیز به درون تابه اضافه کنید. اگر به دنبال بهترین لیست غذا های سنتی ایرانی هستید، بدون شک یکی از آن‌ها ته‌چین مرغ است.

لیست غذاهای ایرانی ساده

نام دیگر مرصع پلو، پلو نگین کار است که یک غذای شیک و مجلسی است که در بیشتر مهمانی‌ها درست می‌شود. مرصع در زبان عربی به معنای جواهر نشان است و برای این منظور نامگذاری شده است که در تهیه مرصع پلو از مواد رنگارنگ استفاده می‌شود. مرصع پلو غذایی است که تهیه آن نیاز به زمان و صبر زیادی دارد ولی نتیجه آن قطعا ارزش این زمان را دارد.

همچنین گوشت نیز جزو مواد اولیه اصلی غذاهای اصفهانی است. بسیاری از خانم ها برای انتخاب غذا در وعده های مختلف و همچنین تهیه غذای مجالس و مهمانی خود ، با مشکل مواجه می شوند. مسئله آن ها نشناختن غذا ها نیست بلکه گزینه های متنوع، قدرت انتخاب را از بین می برد.

کلم پلو

البته گاهی اوقات از هویج هم در پخت تاس کباب استفاده می‌شود. یک غذای مجلسی دیگر، مرغ است که با چاشنی مخصوص هر سرآشپزی طعم خاص خود را می‌گیرد. مرغ همراه با برنج زعفرانی و خلال بادام و پسته و زرشک، علاوه بر ترکیب رنگ اشتها آوری که دارد، بسیار لذیذ است. یک غذای مجلسی و پرطرفدار در بسیاری از مجالس رسمی و میهمانی است.

هسته و مرکز این کوفته خوشمزه با پیاز داغ، آلو بخارا، کشمش، زعفران و گردو پر می شود. انواع غذاهای محلی شیراز شامل پلوها، آش‌ها، دسرها و نان‌ها و شیرینی‌های خشک است که به معرفی تک ‌به ‌تک آن‌ها در قسمت‌های مختلف این مقاله پرداخته‌ایم. جوجه کباب، چلو کباب، کوبیده، پیتزا، مرغ سوخاری یا حتی یک غذای عربی! مطمئنم شما هم از صرف غذاهای تکراری و بعضا عجیب و غریب که خیلی هم با ذائقه ایرانی تان هماهنگ نیست، دل خوشی ندارید.