دسته‌ها
اخبار

لیست آموزش طرز تهیه غذاهای اصیل ایرانی برای شام و ناهار-غذای رژیمی

زیرا یکی از مهم­ترین محصولاتی که در این مناطق کشت می‌­شود، خرما است. مردم جنوب ایران با استفاده از خرما خوراکی‌­های خوشمزه و شگفت انگیزی درست می­‌کنند که یکی از این خوراکی‌­ها، رنگینک است. برای درست کردن رنگینک پوست خرما را گرفته و با گردو تفت دهید، سپس آن را در آرد بریزید و مجددا تفت بدهید.

  • بین غذاهای ایرانی برای یک مهمان ویژه، هیچ گزینه‌ای بهتر از خورشت فسنجان وجود ندارد، البته به شرطی که غذاهای شیرین و ملس را دوست داشته باشد.
  • در ادامه، به خوشمزه ترین لیست غذاهای ایرانی که در هرکدام از دسته های طبقه بندی شده بالا قرار می گیرند، اشاره می کنیم.
  • ترکیب رنگی این غذا دوست داشتنی است و هرکسی را به وجد می آورد.
  • در رقابت دیگر هم قرمه سبزی از میان محبوبترین خورشت های ایرانی برنده جدال با باقالی پلو بود و توانست دومین فینالیست این نظرسنجی لقب بگیرد.

آب دوغ خیار برای فصل تابستان یک گزینه عالی است که درست کردن آن برای یک ناهار تابستانه خالی از لطف نیست. آب دوغ خیار را با نان خشک ترید شده و با دوغ و ماست فراوان می‌توانید درست کنید و به رسم قدیمی همه آشنایان را دور هم جمع کنید. یکی از غذاهای خوشمزه و آسان که با نخود درست می‌شود، فلافل است. سپس پیاز ها را نگینی خورد در روغن سرخ کنید در حدی که طلایی شود.

خرید حلیم در ماه رمضان محبوبیت بیشتری نسبت به سایر ماه‌ها دارد اما معمولا به عنوان یک غذای خوشمزه برای وعده صبحانه میل می‌شود. دوستان گرامی این مطلب به مرور کامل تر می شود و غذاهای جدید به این لیست افزوده خواهد شد. برای کامل تر شدن لیست غذایی خود می توانید از آموزش های زیر نیز بهره بگیرید. برای تهیه این خورش گوشت را با پیاز و ادویه جات می پزند و بعد بادمجان های سرخ شده و بادمجان و غوره را به آن اضافه می کنند. تو ایران انواع کوفته تهیه می شود اما کوفته تبریزی از همه معروف تر و خوشمزه است. در ایران آش های بسیار زیادی وجود دارد و هر منطقه آش مخصوص به خود را دارد.

کدام غذا ها برای ناهار مناسب تر هستند؟

برای سوپ معمولاً از عصاره گوشت مرغ یا آب مرغ استفاده می‌کنند. برای تهیه آن همان‌طوری که از اسمش پیداست به سیب زمینی و پنیر پیتزا نیاز داریم. سیب زمینی‌ها را کاملاً بشویید و به صورت یک اندازه خلال کنید. سپس سیب زمینی را با ادویه‌های طعم دهنده، مزه دار کنید. فلافل را در جنوب ایران با ادویه‌های مخصوص مانند پودر زیره سبز یا سیاه درست می‌کنند. برای تهیه این غذا ابتدا نخودها را از یک روز قبل خیس کرده تا نفخ آن کاملاً از بین برود.

خورشت قورمه سبزی؛ از خوشمزه‌‌ترین غذاهای ایرانی

این غذا بر خلاف نام ناراحت کننده و بار منفی­اش، طعم خاص و فوق العاده ای دارد. طرز تهیه یتیمچه ساده ایرانی تا حدودی شبیه یکی از غذاهای فرانسوی به نام راتاتویی است. طرز تهیه راتاتویی را در دوره آنلاین آشپزی ملل ببینید. دمپختک یک غذای ایرانی ساده و جذاب استدمپختک از غذاهای سنتی کشور ما محسوب می شود که ماده اصلی تشکیل دهنده آن برنج است. کله پاچه یک غذای ایرانی با طرفداران زیاد و مخالفان سر سخت استکله پاچه از پختن سر و پاهای گوسفند تهیه می‌شود. اجزای کله پاچه بناگوش، زبان، مغز، گوشت صورت، چشم و پاچه‌ها است.

مردم گیلان هم برای تهیه این پلو، زرشک را با سبزیجات و ادویه‌های مختلف دیگر به صورت جداگانه آماده می کردند و سپس به صورت لایه لایه بین برنج قرار می‌دادند. تقریبا در هر استان می‌توان یک یا چند غذای سنتی را پیدا کرد که مزه بسیار خوبی دارند. غذاهای سنتی گیلان، اصفهان، مازندران، خوزستان و قزوین در ایران و جهان بسیار معروف هستند. واقعیت این است که بخاطر تاریخ کهن ایران، لیست غذاهای ایرانی شامل تعداد پرشماری از غذاهای خوشمزه و جذاب مثل قیمه‌نثار، میرزاقاسمی، بریانی، فلافل، اناربیج و… یک تضاد جذاب و خوشمزه را در زاهدان تجربه کردن فقط با خورشت دوغ پای امکان دارد. اما آنچه که می توان حدس زد داشتن دوغ در دستور پخت است.

مراحل نظرسنجی بهترین غذاهای ایرانی

میگو پلوی بوشهری یكی از بهترین غذاهای ایرانی دریایی و همان‌طور كه از نامش پیداست، مربوط به خطه جنوب ایران است. در گذشته این غذا مختص به جنوب كشور بود، ولی با توجه به این كه مصرف میگو در سراسر ایران رایج شده، این غذا هم به نوعی همه‌گیر شده است. می‌توان گفت این غذا جزو غذاهای مقرون به صرفه به شمار می‌رود؛ در تهیه‌ی این غذا به سراغ میگوهای ریزی می‌رویم كه قیمت نسبتاً مناسبی دارند. به همین دلیل با تهیه این غذا می‌توان با صرف هزینه‌ای نسبتاً كم و مناسب به توصیه پزشكان مبنی بر استفاده از غذاهای دریایی گوش داد.