دسته‌ها
اخبار

لیست آموزش طرز تهیه غذاهای اصیل ایرانی برای شام و ناهار

در طرز تهیه خورش آلو اسفناج، گوشت، اسفناج و آلو به کار می‌رود و آن را به یک غذا ایرانی خوشمزه تبدیل می‌کند. برای مطالعه طرز تهیه این خورش خوشمزه روی لینک مطلب کلیک کنید. شاید در لیست غذاهای ایرانی سنتی، «کشک بادمجان» برایتان شناخته شده‌تر باشد ولی لرستانی‌ها، یک آبگوشت خوشمزه دارند که با کشک و بادمجان درست می‌شود.

  • در لیست غذای ایرانی، «خورش به آلو»، یکی از خورش‌ها یا غذاهای زمستانی است.
  • کباب مرغ یا جوجه که در گذشته با استخوان و بر روی آتش کباب می‌شده، امروزه پس از خواباندن گوشت مرغ در آب لیمو و زعفران، بر روی آتش کباب می‌کنند.
  • کباب تابه‌ای، نوعی خوراک است که به طور کلی مواد مورد نیاز آن شامل گوشت گوسفندی چرخ کرده، پیاز، گوجه فرنگی، نمک و البته سماق می‌شود.
  • برای کامل تر شدن لیست غذایی خود می توانید از آموزش های زیر نیز بهره بگیرید.
  • زرشک پلو با مرغ یکی از رایج ترین غذاها در تمامی مجالس است.

بعد از مخلوط کردن مواد کره آب شده به روش بن ماری رو به مواد اضافه کنید و کاملا مخلوط کنید. آب ولرم رو باید کم کم اضافه کنید و به مقداری اضافه کنید که مواد به حالت خمیری برسن و خمیر چسبندگی نداشته باشه. برای تهیه خمیر آرد رو داخل ظرف مناسبی بریزین و نمک و خمیر مایه فوری رو بهش اضافه و به خوبی مخلوط کنید. اگر تمایل دارید می‌توانید از کلم قمری هم استفاده کنید.

بهترین غذاهای ایرانی و غذاهای استان های خراسان شمالی ، رضوی و جنوبی

ترکیب حبوبات و گوشت در این غذا ها منبع بسیار خوبی از فیبر و پروتئین را فراهم می کند. انواع کباب و کوبیده در میان ایرانی ها و گردشگران نیز بسیار معروف و پرطرفدار می باشد. استفاده می شود، سرو آن را به همراه نان سنگک، سبزی خوردن و دوغ تکمیل می کند. در ایران آش های بسیار زیادی وجود دارد و هر منطقه آش مخصوص به خود را دارد.

قورمه سبزی غذای اصیل ایرانی

در لیست غذاهای ایرانی، عدس پلو جایگاه ویژه ای در تهیه و توزیع غذاهای نذری دارد. یکی از غذاهای اصلی ایرانی ها در مهمانی ها انواع پلو و چلو است. برنج پخته شده با انواع خورش، کباب یا بصورت پلو مخلوط سرو می شود. دلمه در ایران یکی از غذاهای محلی استان های آذربایجان غربی و شرقی به حساب می آید، با این حال امروزه در سرتاسر ایران این غذای خوشمزه طبخ می شود. این نظرسنجی و رقابت از مرحله اول تا مشخص شدن بهترین غذای ایرانی (مرحله فینال)، 10 روز طول کشید و استقبال بسیار خوبی از آن شد.

جنوبی‌ها در طرز تهیه خورش میگو، از سس گوجه فرنگی هم استفاده می‌کنند. البته مهارت گرفتن بوی زهم میگو را هم باید قبل از درست کردن این خورشت ایرانی خوشمزه یاد بگیرید. در فهرست غذاهای ایرانی، «خورش کنگر» یکی از انواع غذاهای خوشمزه ایرانی است که اواخر تابستان تا اوایل زمستان می‌توانید با کنگر تازه آن را درست کنید. در طرز تهیه خورش کنگر از سبزی‌هایی مثل جعفری و نعنا هم استفاده می‌شود. به لیست غذاهای ایرانی، «خورش آلو اسفناج» را هم اضافه کنید.

برای بهتر شدن طعم این غذا می‌توان به جای رب گوجه فرنگی از خود گوجه فرنگی به شکل رنده شده استفاده کرد. اگر در تهیه این غذا به سراغ دوغی رفته‌اید که ترشی آن زیاد است، پیشنهاد می‌کنیم از ریختن لیمو عمانی در غذا خودداری کنید. به علاوه، اگر دوغ شما همگن (هموژنیزه) نیست بهتر است قبل از استفاده، آن را به خوبی هم بزنید تا در طول پختن غذا دلمه دلمه نشود. تعداد کثیری از بهترین غذاهای سنتی ایرانی از سراسر کشور گردآوری کردیم که در ادامه مختصرا به آنها میپردازیم . کوکو یک غذای ساده و نونی است که بیس اصلی آن سیب زمینی و تخم مرغ یا سبزیجات است.