دسته‌ها
اخبار

لذیذترین غذاهای استان خوزستان

طرز تهیه هویج پلو شیرازی ساده هم بسیار ساده است؛ با این تفاوت که مرغ یا گوشت از آن حذف می‌شود. خورشت بامیه یک غذای اصلی است که در کنار چلو یا کته، سبزی خوردن، سالاد و ترشی سرو می‌شود. این غذای فوق‌العاده مغذی برای وعده ناهار و شام در دورهمی‌های خانوادگی مناسب است.

  • سپس شعله گاز را کم کنید و درب قابلمه را ببندید تا گوشت و حبوبات بپزند.
  • پلو هزاری یکی از انواع غذاهای سنتی جنوبی است که اصالت آن به بندرعباس برمی‌شود؛ البته هزاری در استان‌های مختلف کشور با مواد و دستورهای متنوعی تهیه می‌شود.
  • تباهگ در واقع، یک روش نگهداری از گوشت است که پس از آماده شدن، از آن یک خوراک لذیذ یا پلو بلوچی درست می‌کنند.
  • هر چقدر گوشت نازک تر باشد، بهتر پخته شده و ظاهر آن نیز زیباتر است.
  • از روزگاران قدیم رسم بر این بوده است که گوسفندی را جلوی پای دسته‌های عزاداری ذبح کرده و سپس از گوشت آن برای تهیه شله استفاده می‌کردند.

شما می‌توانید با مراجعه به مجموعه غذاهای محلی کجارو با لیست کامل غذاهای استان خوزستان و طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید. برای تهیه گردو پلو با گوشت، گردوها را درشت خرد کنید و آن‌ها را برای یک ساعت در آب خیس کنید تا پوست روی آن‌ها به‌راحتی جدا شود. سپس آب آن را خالی کنید و برنج را به‌همراه نمک در قابلمه ماش (و آب ماش) بریزید. قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید تا برنج بپزد و نرم شود.

ارومیه خورش

اردبیل با آب‌و‌هوایی سرد و کوهستانی در شمال غرب ایران، یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری ایران است. در طرز تهیه کباب بختیاری 4 الی 5 ساعت قبل از به سیخ کشیدن مرغ و گوشت، باید فلفل دلمه ای را نیز خورد کنید و در ظرفی که مواد کباب در حال مزه دار شدن هستند، قرار دهید. نیم ساعت قبل از پخت کباب بختیاری، آبلیمو را نیز به ظرف حاوی گوشت و مرغ اضافه کنید. یکی از لذیذترین غذاهای سنتی لرستان آش شله ماش است که به خاطر داشتن مواد تشکیل دهنده آن مثل لوبیا چیتی، عدس، ماش، آب گوشت و برنج خاصیت بسیار زیادی دارد و انرژی لازم در طول روز را تامین می‌کند. این آش در شهر دورود بیشتر از سایر شهرهای لرستان طبخ می‌شود.

شکم گردی با غذاهای محلی رشت

شما می‌توانید با مراجعه به مجموعه غذاهای محلی کجارو با لیست کامل غذاهای مشهد و طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید. پیاز خرد شده را با یک قاشق غذاخوری روغن در یک قابلمه بریزید و آن را روی حرارت متوسط گاز تفت دهید تا سبک و طلایی شود. سپس گوشت خورشتی را به پیاز داغ بیفزایید و آن را تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند. در ادامه زردچوبه، فلفل و ادویه خورشتی را در قابلمه بریزید و مواد را خوب مخلوط کنید و برای چند دقیقه تفت دهید.

یکی از رستوران های معروف تبریز، رستوران آتش می باشد که با لیستی از غذاهای متنوع و… اول سیری در ایران، بعدا سفر در ایران – سایت سیری در ایران مجوز نشر دیجیتال برخط را از رسانه های دیجیتال کسب کرده و در ستاد ساماندهی پایگاه های اینترنتی ثبت شده است. همچنین نماد اعتماد الکترونیکی را از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صمت اخذ نموده است. امیدواریم که سایت “سیری در ایران” برای شما مفید بوده و بتوانید از مطالب آن بهره کافی ببرید. اگر از محتوای سایت راضی بوده و استفاده کردید، برای حمایت از ما، سایت را به هموطنان دیگر نیز معرفی نمائید.