دسته‌ها
اخبار

فهرست منتخب غذاهای شمالی محبوب چاشلند محبوب ترین غذاهای شمال ایران-غذای رژیمی

غذاهای این رستوران همان طعم ۵۰ سال پیش را می‌دهد و هنوز مشتریان را شگفت‌زده می‌کند. در این رستوران می‌توانید انواع غذاهای گیلکی و محلی را سفارش دهید؛ اما شیشلیک رستوران اردشیر شهرت بسیاری دارد. بیشتر مشتریان رستوران، انواع کباب از چنجه تا کباب ترش و شیشلیک را سفارش می‌دهند. البته در فصل صید ماهی سفید، می‌توانید طعم ماهی سفید خوشمزه این رستوران نیز بچشید.

جالبه بدانید که شمالی ها معمولا این غذا را در ظرف های سفالی مخصوصی به اسم گمج درست می کنند که در قدیم کاربرد زیادی داشت. همیشه در لیست غذاهای سنتی ایرانی نام باقالی قاتق دیده می‌شود. در بین غذاهای شمالی باقلاقاتوق یکی از معروف ترین ها است که در ترکیب آن از پاچ باقلا، تخم مرغ، زردچوبه، دارچین و شوید خشک استفاده می گردد. برای آماده سازی این غذا باید پوست باقلا ها به خوبی جدا شود و در یک ماهی تابه با روغن کم آن ها را تفت دهید. همچنین سیر رنده شده را باید به باقلا در حالت خوردن اضافه کنید به طوری که عطر سیر فضای آشپزخانه را پر کند. توجه داشته باشید در هنگام اضافه کردن تخم مرغ نباید آن را داخل غذا هم بزنید و اضافه کردن بیش از حد شوید نیز موجب تلخی آن می ‌شود.

جالب است بدانید برخلاف کباب‌های دیگر این غذا را از گوشت بیات یا مدتی از ذبح گذشته درست می‌کنند. قلیه‌ماهی هم از آن غذاهای جنوبی است که آوازه‌شان از مرزهای جنوب رد شده و به نقاط دیگر کشور هم رسیده است. در ترکیب این غذا از ماهی، رب انار، سبزی مخصوص یعنی گشنیز و شنبلیله و تمبر هندی استفاده می‌شود. رستوران ماهی سفید همان‌طور که از اسمش پیداست یکی از بهترین رستوران‌های گیلکی در تهران است. این رستوران چندین شعبه دارد که کیفیت هرکدام از شعب در پخت ماهی یکسان و باورنکردنی است. از همه رستوران‌هایی که نام بردیم معمولا در شمال و غرب تهران قرار داشتند.

  • این رستوران جزو رستوران های سنتی رشت به حساب می‌آید و تنوع منوی بسیار عالی دارد.
  • آب و هوای مناسب و رویش انواع گیاهان و محصولات ارگانیک باعث شده است شهرهای شمالی ایران مملو از غذاهای رنگارنگ با طعم‌های بی نظیر و منحصر به فرد باشد.
  • این ترکیب واقعاً یک مزه به یاد ماندنی را برای شما به ارمغان می‌آورد که هیچ وقت فراموش نمی‌کنید.
  • فرقی ندارد با چه هدفی میخواهید میز های وی آی پی را رزرو کنید چه برای تولد و چه برای قرار های مختلف، رستوران ماسا میز ها را به بهترین شکل برایتان تزئین می کنند.
  • ناز خاتون را بیشتر به عنوان ترشی استفاده می‌کنند و در واقع نمی‌توان نام غذا را روی آن گذاشت؛ با این حال محبوبیت بالایی هم در شمال و هم در بین گردشگران دارد.

در نواحی شمالی هند انواع مغزیجات، فرآورده‌های لبنی، سبزیجات و میوه بسیار مصرف می‌شوند. ادویه‌جات نقش مهمی در غذای شمال هند دارند و به طور معمول در ترکیبات غذایی هندی‌ها گوجه، پیاز و سیر استفاده می‌شود. بیشتر غذاهای هندی در شمال این کشور، با نان، ماست، سس و چاشنی‌های مخصوص خورده می‌شوند. ناز خاتون را بیشتر به عنوان ترشی استفاده می‌کنند و در واقع نمی‌توان نام غذا را روی آن گذاشت؛ با این حال محبوبیت بالایی هم در شمال و هم در بین گردشگران دارد. بادمجان کبابی با طعم شگفت انگیز خود در ترشی ناز خاتون به همراه سبزی‌هایی که بعضاً فقط در شمال ایران وجود دارند، طعم بی نظیری به آن بخشیده است. سایر اجزای تشکیل دهنده آن شامل سیر، ریحان، آبغوره و زعفران است.

معرفی 10 غذای محلی و خوشمزه شهر مشهد

آلو مسمای رشتی را با استفاده از گوشت مرغابی و یا مرغِ تفت داده شده با پیاز، آلو، رب و ادویه جات معطر که پس از تفت، به آن آب مرغ و گوجه فرنگی و بادمجات سرخ شده اضافه می‌شود، تهیه می‌کنند. یا هل آش؛ غذای سنتی و محبوب استان گلستان که به آش الو هم معروف و ترش مزه است. برنج، سبزیجات خرد شده، نخود، لوبیا، کدو، گوجه سبز (هلی)، پیاز داغ و شکر، ترکیبات این غذای سنگین و پرارزش و مفید است. پامادور خورش یا پامادور قاتوق یکی از غذاهایی است که در زمان کمی پخته و آماده می شود. «غورابیج» یک غذای گیلانی است که معمولا با ماهی کولی درست می‌ شود و شبیه خورش فسنجان است. البته این غذا را با مرغ هم می‌ توان طبخ کرد ولی طرز تهیه غورابیج با مرغ اندکی کمی فرق می کند.

معرفی 20 غذای محلی ترکیه – بخش دوم

در میان مواد اولیه غذاهای شمالی، نام بادمجان به وفور به چشم می‌خورد. نازخاتون نوعی‌ترشی است که برای درست کردن آن از بادمجان به همراه گوجه فرنگی، آبغوره، نعناع خشک، پیاز رنده و رب انار استفاده می‌شود. اسم سنتی آن کوکو چقرتمه است و بخاطر به استفاده از گوشت مرغ، به کوکو مرغ نیز معروف است.

نمی‌توان در هنگام نام بردن از غذاهای محلی گیلان از کباب ترش نام نبرد. طعم ترش و بسیار لذیذ این کباب به علت طعم‌دار کردن گوشت در سبزیجات معطر شمالی (چوچاق)، روغن زیتون، گردو، دانه‌های انار ترش و رب انار است که باعث می‌شود انتخاب اول کباب‌خورها باشد. پس اگر به خوردن گوشت قرمز علاقه دارید، در سفر به گیلان حتما یک بار این غذای خوشمزه را امتحان کنید.

آغوز مسما در واقع همان خورشت فسنجان است که با گوشت اردک یا مرغابی تهیه می‌شود. برای درست کردن این غذا، پیاز را طلایی کرده و گوشت اردک را در آن سرخ می‌کنند. در مرحله بعد مقداری آب به غذا اضافه می‌کنند تا جوش بیاید و پس از آن دانه‌های ساییده‌شده انار و پودر گردو را به ترکیب می‌افزایند. در این غذا نیز مانند دیگر غذاهای مازندرانی از ترکیب رب انار و شکر استفاده می‌شود که طعمی ملس به آن می‌دهد.

همچنین چون فضای رستوران به اندازه کافی بزرگ می باشد، فاصله میز و صندلی ها از یکدیگر مناسب است و از طرفی، میز های مختلفی در رستوران تعبیه شده تا مشتریان با توجه به تعداد نفراتشان از 2 تا 12 نفر، بهترین میز را انتخاب کنند. یکی از ویژگی های کلیدی رستوران رزاقی، تجربه مثبت مشتریان این مجموعه است. با توجه به نظرات مشتریان این رستوران به عنوان بهترین رستوران در حیطه غذای گیلکی شناخته شده است. یک رستوران خوب دارای استاندارد های متفاوتی است و این استاندارد ها تعین کننده کیفیت اصلی رستوران است. صرف غذا در یک محیط آرامش بخش و زیبا از مهم ترین ویژگی های یک رستوران با کیفیت است. مجموعه رستوران های رزاقی با داشتن این ویژگی ها به بهترین رستوران گیلان و بهترین رستوران رشت تبدیل شده است.

در این مطلب، سعی بر این بود به شما کمک کنیم با سلایقی که دارید، خوشمزه ترین غذای هندی را پیدا کنید. اگر غذاهای هندی را مصرف کرده‌اید، می‌توانید تجربیات خود را در قسمت نظرات با ما درمیان بگذارید. ماتر پنیر نیز یکی از غذاهای سنتی در هند است که بین گیاه‌خواران از بهترین غذاهای هندی به شمار می‌رود.